kapubanner for mobile
Megjelent: 1 éve

Száz cég utasította el, de miután kiállt egy táblával az utcára, a JPMorgan egyik igazgatója is megkereste

Mohammad Arham Shahzadot üzleti menedzsment diplomájával a zsebében 95 cég utasította el. Amikor azonban kiállt az utcára egy táblával London pénzügyi negyedében, több meglepő dolog is történt.

London tábla shahzad-
images

Mohammad Arham Shahzad, egy pakisztáni diák több mint egy évig állást keresett, mielőtt úgy döntött, kilép a komfortzónájából, és az Egyesült Királyság fővárosának utcáin hirdeti magát.

Shahzad elmondta, hogy miután befejezte az üzleti menedzsment mesterszakot, összesen 95 elutasítást kapott a cégektől, amelyekhez jelentkezett.

"Belefáradtam, nagyon lehangoló volt. Ki akartam próbálni egy másik megközelítést” - mondta Shahzad a Business Insidernek.

Július 11-én korán felkelt, majd készített egy táblát, amelyen szerepelt a LinkedIn QR-kódja, ezek után a bőröndjével és a táblával elindult London pénzügyi negyedébe, a Canary Wharfba.

"Csak álltam ott egész nap, széles mosollyal. Ezen kívül semmilyen módon nem avatkoztam az eseményekbe" - mondta. 

Mire este fél hétkor elhagyta a Canary Wharfot, mintegy 200 ember környékezte meg. A reakció Shahzad szerint elsöprő és váratlan volt.

"Sokan közülük csak megálltak, beolvasták a LinkedIn QR-kódomat, készítettek egy képet, majd továbbmentek" - mondta.

De a JPMorgan egyik igazgatója például odalépett hozzá, és átadta a névjegykártyáját. Később küldött egy üzenetet Shahzadnak, amiben azt írta, körbeadta az önéletrajzát az irodában.

A legemlékezetesebb pillanat azonban az volt, amikor egy tanárnő és diákjai érkeztek. A tanárnő készített egy képet Shahzadról a diákok gyűrűjében, hogy példaként mutassa be őt.

Egyetlen ember mondta Shahzadnak azt, hogy nem helyes dolog az utcán álldigálni, de ez volt az egyetlen negatív reakció, amivel találkozott.

Öt nappal az akció után Shahzadot megkeresték egy adatelemzői állással, ami szerinte a tökéletes pozíció számára, de további három interjút is leszerveztek az iránta érdeklődő cégek.

Shahzad számára a legnagyobb akadályt az álláskeresés során a szakmunkásvízumnak is nevezett dokumentum megszerzése jelentette, amelyre a külföldi diákoknak van szükségük, ha a diákvízumuk lejárta után az Egyesült Királyságban szeretnének dolgozni. Ez azt jelenti, hogy Shahzad csak olyan cégeknél jelentkezhetett, amelyeknek van engedélyük a szakmunkásvízummal rendelkezők foglalkoztatására.

Shahzad júliusban egy LinkedIn-bejegyzésben, amely rengeteg emeberhez eljutott, a külföldi diákok munkaerőpiaci küzdelmeiről is írt.

Miután megkapta az adatelemzői állást, három hónapba telt, mire feldolgozták a vízumkérelmét. Várhatóan 2022 novemberében kezdhet el dolgozni a vállalatnál.

Fordította: Willin-Tóth Kornélia

Fotó: unsplash.com

  • 2024.04.23Humán controlling mutatószámok a gyakorlatban A képzés célja: A HR munka modern személetének és mérésének, számításának gyakorlati ismerete. A humán controlling egyes eszközeit konkrét példákon mutatjuk be, a résztvevőkkel közösen értékeljük azok alkalmazását.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.14Mesterséges intelligencia használata a marketing munkában Képzésünk célja, hogy bemutassuk 2024-ben mi mindenre képes a mesterséges intelligencia, használata mennyire meg tudja könnyíteni a marketing szakemberek - vagy erre a pályára készülők - munkáját. A képzés során a résztvevő megtanulja, hogy milyen kiaknázatlan lehetőségek rejlenek a mesterséges intelligenciában. Ezen túl megtanulja, hogy a különböző AI eszközöket milyen stratégiai kombinációban érdemes használni a lehető legnagyobb hatékonyság elérése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Nincs több email áradat szabadság után - így segít az AI felvenni újra a fonalat

Egy mesterséges intelligencia (AI) alapú alkalmazásnak köszönhetően többé nem kell órákat töltenie a munkavállalónak a hosszabb szabadság alatt... Teljes cikk

Álláskeresés és szórakozás egy csomagban: az idei első nagy állásbörzén jártunk

Helyben akarnak interjúzni vagy legalább a szakmai vezetővel beszélni, élményt szeretnének gyűjteni munkakörökről, inspirációt meríteni a... Teljes cikk

Így tudják megszólítani a Z generációs munkavállalókat a vállalatok

Az interaktív kommunikáció és a nyitottság is elengedhetetlen, ha egy el szeretne érni egy Z generációs fiatalt. Teljes cikk