kapubanner for mobile
Megjelent: 11 éve

Teljesen átalakul a munkaerőpiac

Tízből hét óvodás olyan munkát végez majd felnőttként, amely ma még nem létezik. A technológiai iparágakat érintő automatizálás, a demográfiai és életmódbeli változások, az átalakuló fogyasztói igények a munkaerőpiac és a vállalatok gyökeres szervezeti átalakulásának irányába mutatnak - hangzott el egy konferencián.

Az Economist szerint az automatizálás elterjedése miatt a ma létező állások fele válhat feleslegessé az elkövetkező húsz évben, és becslések szerint 1.3 milliárd ember végzi majd munkáját rugalmas keretek között akár két-három éven belül. A megatrendek igen nagy mértékben rajzolják újra a szervezeteket és jelentenek kihívásokat a HR-esek számára, hangzott el a Profession.hu Országos HR Konferenciájáról szóló összefoglaló szerint.


Innovatív, rugalmas szervezetek lesznek



A változás nyertesei az agilis, innovatív, rugalmas szervezetek lesznek, amelyek képesek a demográfiai változásokból adódó különböző hátterű és gondolkodásmódú munkavállalók sokszínűségét új vállalati kultúrában ötvözni, és teret engedni egy rangokat, szinteket háttérbe szorító, demokratikusabb szervezetnek, ahol például a termékfejlesztés ötletelési fázisába mindenkit strukturáltan vonnak be.

Van már példa az új HR szemléletmód alkalmazására a világban, ilyen például Jordi Munoz esete. A 19 éves mexikói bevándorló, aki nem büszkélkedhetett kiemelkedő tanulmányi eredményekkel és az angolt is csak törve beszélte, egy milliárdos árbevételű cég első embere lett, és sikerrel meg is tartotta pozícióját. Óriási lépés volt a megfelelő jelölt kiválasztásakor, hogy nem a szokványos dimenziók mentén kerestek új vezetőt, hanem új szempontot vettek figyelembe, amikor letették a voksukat Munoz mellett. A robotika területén működő cég döntéshozói azért figyeltek fel Munozra, mert megszállottan épített drónokat és ő vált a kapcsolódó óriási közösség meghatározó figurájává.


Hazai innovatív megoldások



A hazai HR megoldásokat is felvonultattak a konferencián a beszámoló szerint. A GE Helathcare-nél például a mérnökök egy héten át azzal foglalkozhatnak, amivel akarnak. A tapasztalat az, hogy az évek során egyre több csapat jelentkezik és bár a szakemberek ezt az időt bármivel tölthetik, mégis a vállalathoz kapcsolódó problémákat oldottak meg. Máshol a közösségépítésre helyezik a hangsúlyt, ilyen a Magnet Bank, ahol a kollégák együtt jógáznak, bicikliflottát tartanak és nincs hagyományos értelemben vett munkaidő.


Munkáltatóként csak kevés cég mutatkozik be a közösségi médiában



A konferencián részt vevő HR-esek jelentős része kiemelkedően fontos csatornaként tekint a közösségi kommunikációs felületekre, de egyelőre szinte kizárólag a keresési folyamatban használják ezeket. A témáról rendezett workshopon Martis István, a Profession.hu vezetője a bevont szakértők segítségével arra kereste a választ, hogy a már megszokottnak mondható márka-menedzsment mellett hogyan lehetséges a munkáltató mint jó munkahely pozícionálása. A nemzetközi és hazai példákon keresztül kirajzolódott, hogy a dolgozók kommunikációba vonásával gyorsan és hitelesen építhető fel a megcélzott pozitív imázs. A szakértők egyetértettek abban, hogy az egyes közösségi médiafelületek transzparenciájuknak köszönhetően rendkívül jó alapot adhatnak a kampányok hatékonyságának mérésére is.


Játékos folyamatok



Bár még gyerekcipőben jár itthon, mégsem teljesen új gondolat, hogy a hatékonyság érdekében érdemes időt, munkát és pénzt fordítani arra, hogy egyes folyamatok játékkal való ötvözzésével.

A játékot fel lehet használni az új kollégák belépéskor átadni kívánt, amúgy nem túl izgalmas információk jobb bevésődése érdekében. Ha egy csapatmunkát igénylő feladatnál jól meghatározott szabályok mentén kialakított játék ad keretet a közös munkának, szinte biztos, hogy a játékosok jobban bevonódnak, motiváltabbak lesznek, és az eredmény is jobban kontrollálható lesz - olvasható a sajtóanyagban.
  • 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznakinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Töretlenül bővül a takarítócég, az iparban csökken a létszám

Az ipari termelés visszaesése a legnagyobb magyar cégek létszámadataiban is visszatükröződik. Januárról februárra több autóipari vállalat... Teljes cikk

A Z generáció nem igazítja az életét a munkához

A fiatalok nem tűrik, hogy a kollégák lenézzék őket vagy a vezető tiszteletlen legyen velük, ahogy azt sem, ha úgy érzik a munkahely kihasználja... Teljes cikk

Megelőzte a takarítócég a Spart, a One-tól kétszázan távoztak

Már többen dolgoznak a B+N Referencia Zrt-nél mint a Sparnál. A One Magyarországnak (korábban Vodafone) tavaly decemberről idén januárra több mint... Teljes cikk