Toborzási paradigmaváltás - Az intranet ma már létszükséglet (I.)
Whirlpool, BMW Manufacturing Company, Kellogg, Hyatt, Hewlett-Packard - néhány nagy cégnév, néhány komoly példa arra, hogy valóban megéri az intranet alkalmazása a belső jelöltkeresés hatékonyságának növelésére. Barátkozzunk meg a szemléletmódváltással és alkalmazzunk mi is intranetet!
A Whirlpool Corp. 68 000 alkalmazottja számára egészen tavalyig jóformán lehetetlenségnek számított, hogy megnézzék a több milliárd dolláros, háztartási gépeket gyártó óriáscég nyitott belső pozícióit. A keresés egyetlen eszköze a csigalassúságú, 1980-as évekből származó számítógépes rendszer volt, ami
Mint ahogyan egyre több olyan cég van, amely a tehetséggondozás érdekében fejleszti a belső mozgást elősegítő programjait, a Whirlpool is leegyszerűsítette dolgzói számára a belső pozíciókhoz való hozzáférést. Az alkalmazottak most egyetlen billentyű lenyomásával megkaphatják a hátterüknek megfelelő pozíciók listáját és online pályázhatnak rájuk. Ha egy menedzser egy megüresedett helyre szeretné megtalálni a megfelelő embert, elég bevinnie a rendszerbe a munkakör feltételeit, és máris megkapja a szóba jöhető belső és külső jelöltek neveit, mindezt pusztán a San Francisco-i székhelyű Recruitsoft nevű vállalat által kifejlesztett internetes program segítségével.
A Whirlpool tavaly felvett, több mint 320 dolgozójának fele belső jelölt volt. A cég becslései szerint a belső felvételeknek köszönhető megtakarítás pusztán a felvételiztetés költségeit nézve is legalább 1 millió dollárt tesz ki.
Álláshirdetés helyett intranetes belső jelöltkeresés
A fokozódó gazdasági verseny következtében napjaink munkavállalói egyre többször váltanak munkahelyet. Éppen ezért a vállalatok egyre többet fektetnek a belső mozgást elősegítő programjaikba, hogy ezúton megadják a lehetőséget dolgozóiknak, hogy ha új munkakörben is, de a cégnél maradjanak. Mi a másik lehetőség? A legjobban teljesítő alkalmazottak máshol fogják
Kétségtelen, hogy a belső felvételek és mozgások jót tesznek a cégek pénztárcájának. Először is csökkenthetik a fluktuációt. A Recruitsoft egyik leányvállalalta, az iLogos Research 2003-as, 70 nagy- vagy világvállalattal végzett tanulmánya szerint a hivatalos belső mozgási céges politikával rendelkező vállalatok esetében átlagosan 11 százalékos a fluktuáció, míg az ilyen tervvel nem rendelkező cégeknél ez az arány 15%. Eljött az idő, hogy aggódni kelljen a fluktuáció miatt. Mivel a munkaerőpiac egyre jobb lehetőségeket kínál, nem meglepő, ha a leépítéseket túlélt, fokozott terhelésnek kitett és mininális fizetésemelést kapó dolgozók a cégen kívülre tekintgetnek - mondta el Marc Pramuk, a Boston környéki pénzügyi elemzőcég, az IDC emberi erőforrás menedzsment és személyzeti ügyekért felelős program-menedzsere.
Ráadásul a munkáltatóknak azzal is szembe kell nézniük, hogy hiány lép fel tehetséges dolgozók terén. Pont ez az, ami miatt napjaink munkáltatói cégen belül akarják fejleszteni embereiket, hogy a jövőben velük tölthessék be a nyitott pozíciókat. Ahogy az 50-es években született dolgozók nyugdíjba vonulnak és a népességnövekedés is lelassul, 2014-re a munkaerőpiac növekedése csak 0,6% lesz, ez körülbelül az 1990-es évekbeli érték fele - jósolja az indianapolis-i Hudson Intézet. A temelésben is sokat számít, ha a cég meg tudja tartani alkalmazottait. A pittsburgh-i Mellon Financial Corp. 2003-as tanulmánya szerint a kívülről felvett dolgozók kétszerannyi idő alatt érik csak el a teljes termelőképességet, mint a belülről felvettek.
Gondolkodásmódváltás kontra ellenállás - Aki kimarad, lemarad!
Míg a legtöbb cég meghirdette a belső pozíciókat, újabban egyre több vállalat igyekszik rávenni alkalmazottait, hogy maguk pályázzanak - mondta Marc Pramuk a bostoni IDC elemzőcég mendzsere. A múltban a cégek először kívülről kerestek jelentkezőket, ha csak nem tudták, hogy valaki a vállalaton
Néhány cég, mint például a Whirlpool, a BMW Manufacturing Co., a Kellogg, a Hyatt és a Hewlett-Packard papír alapú belső és külső felvételiztetési módszerét olyan internetes alkalmazásokra cserélte, amilyeneket például a Recruitsoft, az Texas-beli austini Hire.com és mások forgalmaznak. A Recruitsoft eszközével a Whirlpool alkalmazottai elkészíthetik saját profiljukat, amelyben megadják képzettségüket és hogy milyen munkakörök iránt érdeklődnének a jövőben. A Whirlpool-nál alacsony (kevesebb mint 5%) a fluktuáció, de az alkalmazottak megtartásának kulcsa az, hogy segítsünk az nekik megtervezni a karrierjüket és előrelépni benne, és ezzel az eszközzel ez lehetséges is - mondta Reynolds. Az új rendszer elindítása előtt a Whirlpool minden pozíció leírását újrafogalmazta, hogy nap mint nap precíz munkaköri leírások álljanak a dolgozók rendelkezésére, és megtudhassák, milyen jövőbeli lehetőségekhez vezethet az adott pozíció. "Manapság az álláskeresők ilyen eszközöket akarnak. Nem csak munkát keresnek, hanem a karrierjük építését is szem előtt tartják." - mondta Reynolds.
Tovább a cikk második részéhez >>
- 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!
Részletek
Jegyek
- 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznak
Részletek
Jegyek
Az AI el fogja venni a munkánkat? Aki programozással, adminisztrációval vagy írással foglalkozik, annak számolnia kell ezzel. Más szakmákban a... Teljes cikk
A pandémia egyik hozadéka volt a home office elterjedése és ezzel együtt az internetes térben bonyolított megbeszélések is virágzásnak indultak. A... Teljes cikk
A Nate nevű amerikai technológiai startup egy AI-alapú vásárlási asszisztensként reklámozta magát. Azt ígérte, hogy a felhasználók nevében... Teljes cikk