Üzleti megjelenés: van még mit tanulniuk a magyaroknak
Míg a cégek az arculatuk kialakításával sokat foglalkoznak, a megfelelő designt sok pénzért szakemberekre bízzák, a munkatársak öltözködésére keveset adnak, pedig az ő megjelenésük, ízlésességük ugyanúgy a céges arculat része. Arról, hogy milyen hiányosságok jellemzik a magyar üzletembereket és hogyan tájékozódhatnak a trendekről, Kecskés Rita stílustanácsadót kérdeztük.
- Igen, sajnos elég sok probléma van, amelyek elég sokrétűek, a kialakulásuk pedig igen mélyen gyökerezik.
- Melyek a legtipikusabbak?
- Nagyon gyakori, hogy az üzleti megjelenést szinte sehol nem tanítják, mégis sok helyen elvárás. A "megfelelő öltözet" nincs egyértelműen definiálva, többen többféleképpen értelmezik. A márkás, a drága vagy a divatos holmik vásárlását sokan összekeverik a megfelelő öltözet vásárlásával. A magyar ember valahogy úgy szocializálódott, hogy elismerő, olykor irigy pillantást vet az igényes külföldi üzleti megjelenésre, azonban ha önmagunkról van szó, valahogy tagadjuk ennek szükségességét illetve beérjük sokkal kevesebbel. Fel akarunk zárkózni valahová, de érzékenyen érint, hogy hol is vagyunk valójában. Vannak természetesen kivételek, de ők vannak kevesebben. Félünk szembesülni önmagunkkal. Félünk a kritikától, nem a lehetőséget látjuk benne, ezzel viszont magunkat zárjuk el a feljebbjutás kínálkozó pillanatától általánosságban is és az öltözködéssel kapcsolatos témákban egyaránt.
A megjelenés sokaknál nem tartozik a tudatos cselekedeteik közé mint pl. az egészséges táplálkozás, vagy az energiatakarékosság vagy akár a sport, pedig több mint egy millió forintot is meg lehetne spórolni a megfelelő ruhákra költött pénzen, a ruhák okozta örömérzetről már nem is beszélve. A megfelelő öltözet szinte csak a céltudatos emberekre jellemző, pont ezért árulja el magát az, aki nem öltözik megfelelően. Egy üzleti megjelenés esetén azonban így többet árulunk el a cégről vagy akár a cégvezetésről is, mint kellene.
- A megjelenésünk a személyiségünk névjegye. A cégek az arculatuk kialakításával rengeteget foglalkoznak, a megfelelő designt sok pénzért szakemberekre bízzák, azonban a munkatársuk öltözködésére vajmi keveset adnak, pedig az ő megjelenésük, ízlésességük ugyanúgy a céges arculat része, nem beszélve a külföldi üzleti találkozásokról, amikor nemcsak a cégünket, de országunkat is képviseljük. Ha egy külföldi megtiszteli az üzleti partnerét egy magyar ember személyében is az igényes és ízléses megjelenéssel, egy magyar üzletember esetén sem illendő, ha nem így jár el. Az alapvető stílusbeli követelményekkel egy üzletembernek ma már tisztában kell lennie.
- Több alternatíva is van, a hatékonyságuk azonban eltérő. Vannak írások a témában, azonban azt tapasztalom, hogy egy gyakorlati dolgot nem lehet elméletben elsajátítani. Ha ez nem így lenne, akkor nem látnék annyi jóval nagyobb zakóban járó férfit, rossz nyakmérettel és fazonnal választott inget, az ingek és nyakkendők színéről és mintájáról már nem is beszélve. A cégeknek ma már számos szakember tud segíteni, akár kiscsoportos előadás és bemutató formájában, akár külön csak a felső vezetők részére tartott személyre szóló stílustanácsadás keretében.
Ha valaki ilyen céges támogatásban nem részesül, megkereshet önállóan is a témában járatos szakembert, el lehet sajátítani nagyon könnyen az alapokat és érdemes egy öltözködési tanácsadóval akár egy-két vásárlást is közösen megejteni. Az ezzel kapcsolatos kiadások egy első ing vásárlása során megtérülnek, hiszen ha nem megfelelőt választunk, akár 15.000 forintot vagy annál többet is kidobtunk az ablakon, míg ugyanezért az összegért egy szakember kíséretében egy szekrényre való ruhát vásárolhatunk össze magunknak.
Egy ilyen stílus-nap akár beépíthető egy csapatépítő tréning keretében is. A dolgozók így érzik a vállalat gondoskodását is, egy életre szóló ugyanakkor végtelenül hasznos és aprópénzre váltható tudással is ellátják a munkatársakat, akik hálásak lesznek ezért. Fontos az is, hogy ez egy teljesen megfizethető szolgáltatás, mely életünk végig akár 1.000.000 forint megspórolását is jelenti, így a mostani időkben azt gondolom, hogy ez aktuálisabb, mint valaha.
- 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!
Részletek
Jegyek
- 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznak
Részletek
Jegyek
A személyes figyelem növeli az ügyfélélményt, legyen szó vendégről, ügyfélről vagy épp üzleti partnerről. A név használata azt üzeni: "Fontos... Teljes cikk
Sok cég küzd a tehetséges fiatal kollégák megtalálásával és megtartásával. A hazai gazdaság egyik legerősebb ága, a vegyipar számára azonban... Teljes cikk
Megnyilvánul-e a nemek között egyenlőtlenség az online szakmai együttműködési platformokon, és ha igen, miképp? Erre kereste a választ... Teljes cikk
- Mit vegyél fel az állásinterjúra? Így öltözködj, hogy komolyan vegyenek! 3 hónapja
- Munkavédelmi termékek: A biztonság mellett a stílus is egyre fontosabb! 8 hónapja
- A sneakerek meghódítják az utcákat 10 hónapja
- Évi 150 ezer forint pluszpénzt kapnak a kormányablakban dolgozók - erre kell elkölteni 10 hónapja
- A munkahelyi öltözködés változó trendjei: mennyire számít a megjelenés? 12 hónapja
- Melyik a legjobb kabát és miért? 1 éve
- Miért érdemes hybrid felsőt választani? 1 éve
- Miként szabályozható a munkahelyi öltözködés? 1 éve
- Mi varrható wellsoft anyagból? Mit érdemes tudni róla? 2 éve
- Divatos és funkcionális - beszéljünk a kutyaruha típusairól! 2 éve
- Dekorálj krétafestékkel! 2 éve