logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 2021.05.03 - 4 éve
Seal | Szilárd Fodor-Josephson

HR KPI-ok - 10. Örömteli látásmód mérése és fejlesztése

Hogyan összegezzük az örömteli látásmódunk tényezőit? Milyen összefüggéseket fedezhetünk fel közöttük? Milyen módon mérjük, és fejlesszük őket?

[ Cikksorozat, eddig több mint 40.120 megtekintéssel. E cikket eddig 1.037 egyedi látogató olvasta, összesen 2.002 alkalommal. | Megtennéd légy kedves azt a szivességet, hogy megosztod legalább 3 barátoddal, munkatársaddal? ]

Kérdésed van? Foglalj egy kötelezettség nélküli Zoom 30-perces időpontot, céges formában, €108-ért, itt: https://bit.ly/C30m

 

Találkoztunk már olyan vezetővel, ki mindenben a jót látta meg és ezért az emberei lelkesen követték?

Örömteli látásmódunk esszenciája, hogy pozitív, örömteli hozzáállásunk átvilágítson a jó-létünket meghatározó szinteken, elkötelezett aktivitásunkon és az általunk létrehozott rendszerekben. Általános megelégedettségünk ragyogjon általa és találjuk meg a harmóniát a különböző értékrendű emberek kavalkádjában is.

Mint ahogy egy prizmára fényt vetítünk, úgy ragyog át e pozitivitás, e szeretetteljes és együttérző örömteliség a vállalati élet összes szintjén.

 

Mennyire vagyunk az örömteli látásmódban hatékonyak?
Az örömteli látásmód mérése az azt felépítő szintek eredőjéből áll össze, így nem kell kérdéseket feltennünk. Akár egyéni, csoportos, vagy vállalati szinten is elemezzük, egy összefoglaló számmal jelöli jelen munkánk és életünk jó tendenciáit. Vizsgálhatjuk e 'fény' megjelenését az örömteliségünk erejében, annak tekintetében, hogy életminőségünket mennyire tudjuk fizikai-, szociális, és mentális szinteken pozitívra fordítani. Megfigyelhetjük abban, hogy mennyire élvezzük az aktivitásunkat és milyen mértékben tesszük azt másokért. Átjárja a folyamatokat melyeket kialakítunk és egy 'alapzengével' látja el megelégedettségünk szintjét. Értékrendünket összeegyeztetjük munkatársainkkal, barátainkkal, vagy olyan barátokat és munkatársakat (céget) választunk, melynek értékrendje megegyezik a miénkkel.

Az itt látható példában egy olyan ember felmérését látjuk, ki örömteli, egészséges minden szinten, aktív, megelégedett, és képes bármely vállalati rendszert átlátni. Egy dolog biceg nála, az értékegyezőség. Vagy főnökével, vagy munkatársaikkal fújnak más nézeteket. Egy ilyen értékes embert pillanatok alatt elveszíthetünk, hiszen a 'háza alapja' hiányzik. Érdemes vele azonnal leülni egyeztetni egy más felelősségi körbe- vagy más vezető alá történő áthelyezésről, különben bottal üthetjük a nyomát.

Hasonló történt ezzel az íróval is. Mindhárom előző multinacionális munkakörében új vezetője lett - a Canon-nál, a Samsung-nál, az NBCUniversal-nál is -, kivel értékrendje nem egyezett, úgyhogy nem sokkal azt követően integethettek neki. Vezetőváltás előtt bizonyosodjunk meg, hogy egyezik értékrendje új csapatával, különben készüljünk fel, hogy egyrészt egy csapatot is kell toboroznunk alája, másrészt az üzlet is meg fog roskadni távozása után.

Az egyetlen dolog, mely össze tudja tartani és előre tudja vinni a csapatot az az örömteli látásmód elemeinek egyezése. Az értékrendek egyezősége az alap-tényező, azonban ezzel párhuzamosan megfigyelhetjük, hogy az örömteli látásmód egyes szintjei az értékrendek memetikai színeivel egyeznek. A PIROS színnel illettük az értékegyezőséget, hiszen a PIROS típusú memetikával bíró emberek értékegyezőségét megtalálni a legnagyobb kihívás. KÉK-el jelöltük a rendszerszemléletet és a munkakörülményekkel való megelégedettséget, hiszen a rend és törvények bürokratikus szintjének hozzáállásával egy az egyben egyezik. NARANCS-al jelöltük az elkötelezettség és aktív részvétel szintjét, hiszen a materiális motivációjú mobilitás e szint jellemzője. Az életminőség és jól-lét szintjét sem véletlenül jelöltük ZÖLD-del, hiszen ez az a szint, mely az egészséges fenntarthatóságra és jól-létre való törekvésével fenn tudja tartani a NARANCS aktivitást. SÁRGÁVAL jelöltük az örömteliséget, hiszen a szeretetteli, együttérző örömteliség, mely utat talál, és bármely előző látásmódú munkatárssal megtalálja a közös nevezőt. Ez a HR stratégiánk szeme, napja, fénye. Az ARANY-nyal jelölt örömteli látásmód pedig a mindent átható pozitív jelleg, melynek hullámán aktivizálódhat minden szint.

Ezzel a stratégiával és fejlesztési módszerrel egyetlen másik vezetőfejlesztő vagy vállalati kultúrát átalakító tanácsadó, coaching cég sem rendelkezik. Már magában ez a stratégia aranytömböket ér. Ezt nem csak úgy mondja ez az író, hanem konkrétan tudja, hiszen a Happiness Consulting know-how tulajdonosa a Happiness Guardian Holding felmérette ennek értékét független szakértőkkel. E jószándékú író az olvasó kedves megértését kéri, mert inkább nem mondja el így nyilt keretek között, hogy hány milliárd dollár nemzetközi hasznosítási értéket számolt a szakértő. Az örömteli látásmód megéri.

 

vége

Kérdésed van? Foglalj egy díjmentes-, kötelezettség nélküli Zoom 30-perces időpontot itt: https://t.ly/Mxule

 

A következő cikkről...
Mivel tetőzhetnénk ezt tovább? A felelősségteljes örömteliség mérés-fejlesztésének HR stratégiája két alappillére közül az örömteli látásmód csak az egyik. Lehetővé teszi azt, hogy jobbá tegyük a dolgokat; azonban mit tegyünk jobbá? A lehető legfejlettebb éberség intelligenciára (AQ) van szükségünk ahhoz, hogy észrevegyük mindazt ami most még rejtett szemünk elől - bár nem sokáig -, és tökéletesen tudjuk, hogy mit érdemes jobbá tennünk. Következő cikkünk ennek jár utána.

 

vége

Kérdésed van? Foglalj egy kötelezettség nélküli Zoom 30-perces időpontot, céges formában, €108-ért, itt: https://bit.ly/C30m

 

Fodor-Josephson Szilárd

 

//ui. Kérd bátran a HAPPINESS Consulting segítségét a felmérésben, elemzésben, fejlesztésben!

Írj bátran seal [at] happiness-consulting.com

+36203615258

 

Kapcsolás: LinkedIn Seal Josephson | LinkedIn Happiness Consulting

Weblap: www.happiness-consulting.com

Egyéb: Feliratkozom a Levlistádra! | HC HU Facebook

 

 

 

HR KPI-ok Sorozat további cikkei:

1. Mérési és Fejlesztési Stratégia - Felelősségteljes Örörömteliség
2. Értékrendek
3. Megelégedettség (Dolgozói Elégedettség)
4. Komplexitás Kezelése Rendszerszemlélettel
5. Elkötelezettség és Aktív Részvétel
6. Fizikai és Fiziológiai Jól-lét
7. Szociális és Interperszonális Jól-lét
8. Mentális és Pszichológiai Jól-lét
9. Örömteliség
> JELEN CIKK:  10. Örömteli Látásmód (2-9.cikk egyesítése)
11. Éberség Intelligencia (AQ)
12. Felelősségteljes Örömteliség

 

Címkék:
jól-lét örömteli látásmód vállalati kultúra éberség intelligencia elégedettség felelősségteljes örömteliség értékrend pozitivpszichológia pozitív pszichológia megelégedettség értékek felelősségteljesörömteliség vállalati pszichológia rendszerszemlélet vállalati filozófia vállalati örömteliség rendszer-látásmód vállalati boldogság pozitivitás
Seal | Szilárd Fodor-Josephson

A CANON-hoz vezetett a főiskolákból kilépve 2000-ben az első munkám, ahol az ügyvezető feladatainak úgy 40%-át vettem át – elmondása szerint –, azonban az igazi széles-pályás-, nagy volumenű kihívással – forgalom, büdzsé, nemzetközi felelősség tekintetében – következő munkahelyemen a SAMSUNG egyik vezetőjeként és board tagjaként találkoztam. Erről a kvázi militáris jellegű szervezetről azt szokták mondani a vezetői tanácsadók, hogy ha itt megállod a helyed, akkor mindenhol. Ez így is történt. Azonban... egy ilyen vállalatnál, mondhatjuk, hogy a fura érzelmek sora, a mohóság, kapzsiság, féltékenység, büszkeség, a harag és az agresszió eléggé zavarodott egyvelege tud megjelenni. Tele van furmányos vállalati politikával, hadakozással, erőszakos terv-teljesítési kényszerrel, és rendkívüli stresszel, feszültséggel. A B-komplex és a Sedatif PC ilyenkor nagyon fogy. Történt egyszer, 2008 nyarán egy szép napon, miután a magas ablakfalú tárgyalóban némi kommunikációs erő-ráfordításával pár ellenlábas gondolatot hamuvá kellett aprítanom, pihenésképp bementem a kis konyhába, hogy magamhoz vegyek az automatából egy jó ízes, krémes, illatos kapuccsínót. Emlékszem a forró barna kis műanyag pohárra a kezemben, mikor sétálni kezdtem vissza a kék filcszőnyegen a nyüzsgő nyitott idoratérben levő asztalomhoz. Ekkor, a felhős égből kipattanó villámcsapásként merült fel bennem egy életbeváltó kérdés. „Erről szól az élet? Ennyi? Azért hadakozunk itt mi, daráljuk és zúzzuk egymást, ahelyett hogy jó irányba segítenénk, hogy elérjünk olyan irreális target-számot melyet álomszerű ideaként festettek fel belülről a homlok-lebenyünkre? Tesszük ezt egyszerűen azért, hogy végül az anyavállalatnál-, valahol egy millió kilométerre tőlünk valakinek jó legyen? Eközben mi pedig mindannyian akik ebben a játszmában önként és dalolva részt veszünk tönkretesszük az egészségünket és egymás életét?” Ekkor jöttem rá, hogy a orromnál fogva vezettek. Elhitették velem, hogy azért kell éljek, hogy éjt nappallá téve dolgozzak, ahelyett, hogy azért dolgoztam volna, hogy éljek. Eldöntöttem, hogy mostantól az eddigieket egy teljesen ellenkező irányú vektorral egyenlítem ki. Éberen figyelek arra, hogy nem csak magam, hanem mások életét is örömtelibb tendenciákhoz segítsem. Onnantól kezdve nem voltam hajlandó még a nagyfőnök kérésére sem belemenni olyan vállalat-politika játszmákba melyek nem lettek volna win-win-ek mindenki számára. „Bocs, XY, ezt nem tehetem.” - mondtam. Nem telt bele pár hónap, és a következő munkámban az NBC UNIVERSAL magyarországi vezetőjeként jóval több terem nyílt a döntésekben, és emellett jóval több szabadidő is rendelkezésre állt. Ezt saját képzésemre fordítottam. Még egy egyetem, kvantkumanisztika; tiszteletbeli PhD; és elkezdtem felépíteni a HAPPINESS CONSULTING-ot. Összetrombitáltam hasonló nézetű társaimat az üzleti életből, akiknek egyrészt jelentős multi-pozíciókkal bírtak, valamint felhívtam sikeres magyar vállalkozó barátaimat is. Meghívtam őket a Babar étterembe. Leültünk a nagy hosszú barna asztalhoz, melynek végére egy jó nagy LCD TV-t tettem, és bemutattam nekik egy prezentációt: „Hogyan tegyük örömtelibbé a vállalati életet, az üzleti felelősségteljesség megőrzése mellett”. E csapat szűrődött, nemzetközivé vált, míg végül a magyar, német, svéd, dán MBA-ket és PhD-ket magába foglaló szakértői csapat létrehozta a piacon egyedülálló vezetői és vállalati kultúra fejlesztő képzését, a Felelősségteljes Örömteliség Tréninget. Magam is másfél évet Németországban töltöttem leginkább e munka koordinálása és további önfejleszés érdekében. Na, ekkor sújtott belém ismét a villám, egy következő fordulópont érkezett. Mivel előzetesen leszerződtem egy amerikai kiadóval arra, hogy kiadják a tudásbázisunkat egy könyv formájában, és már folytak a szerkesztői munkálatok, mindemellett megkértem egy bajor pszichiátriai klinikai központban dolgozó orvos-pszichiáter kedves ismerősömet – ki amúgy rengeteg kiégett ügyvezetőt rehabilitált –, hogy véleményezze a kéziratot. Véleménye csontig hatoló volt. A hölgy kifejezte nagyon kedvesen, hogy ez egy tényleg nagyszerű összeállítás és Michelin séf-ekhez méltó recept a vezetés és a vállalati élet pozitív irányú megreformálásához, azonban nem érzi még benne meg az az igazi kunszt ami még sehol sem található meg. Egy olyan kulcs-tényezőt, amire még soha senki sem figyelt fel, egy olyan egyedülálló ízt, mely mindent-, minden elképzelést és gondolatot meghalad. Félretettem hát a kéziratot, húztam egy vonalat és elkezdtem teljesen átírni, új fókuszba helyezni a könyv mondanivalóját. Az anyagból, kiemeltem a vezetői és vállalati fejlesztés rendszerszemléletének esszenciáját, lényegét és azt tettem a könyv zászlóshajó mondanivalójává. A szakértői intuíció az, mely bármely eddigi vagy új módszeren átvág; még a felelősségteljes örömteliség fejlesztésének csontig-hatoló módszerén is túlmutat, meghaladva azt. Ez, a vállalati környezetben trénelhető vezetői képességek Mount Everest-je, Csomolungmája. A sokak véleménye szerint frappáns „Tüzelj Csípőből – Szakértői Intuíció A Döntéshozásban” könyv cím megtalálását követően először cikkek formájában publikálom a könyvet, mely folyamatos visszajelzéseket és csiszolást tesz lehetővé. Ezt követően küldetem csak majd nyomdába. Egy ilyen világmegváltásra alkalmas téma terjedéséhez két dologra van szükség. A legfontosabb a hallgatók/ olvasók érdeklődése és a tartalmak megosztása, másodsorban ezt támogatja egy nemzetközi hírháló ügynökség saját munkájával. Amint a könyv üzenete eljut több millió emberhez, az áttételesen akár többszáz millió ember életére is pozitívan kihathat. A milliárd dolláros élet-megváltó üzenet, a könyv lényege pedig a következő: „A világunkban, kívül és belül minden tér-jelleggel bír. Éberen tartsuk tudatunkban folyamatosan a tér szemléletét és az természetszerűleg mindent könnyebbé, félelemnélkülibbé, örömtelibbé és intuitívabbá varázsol.” Próbáljuk ki, teszteljük mi magunk, alkalmazzuk, majd terjesszük együtt a jó hírt! Amennyiben megosztod e bejegyzést, vendégem vagy egy teára. 06203615258 Jelezz bátran, csak ritkán harapok! Fodor-Josephson Szilárd, Happiness Consulting

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2025-05-12 09:00:00
Álláskeresés traumák árnyékában – két történet, három tanulság
2025-05-08 08:47:45
Eloszlatjuk a tévhiteket – Miért érdemes nyelvi képzést indítani?
2025-05-06 16:26:48
4D Téridő Lényegisége - Minden Megjelenés Anyja - Palóc Platón
HAPPINESS_Consulting

TELJES SPEKTRUMÚ KÉPESSÉG-MÉRÉS ÉS FEJLESZTÉS ===>> A HC egy nemzetközi szakértő-csoport által több mint 8 év alatt kialakított módszerét alkalmazza a vezetői és menedzsment képzéseiben. A HR KPI-ok fejlesztési stratégiája a világon egyedülálló: integratív humán fejlesztés. Módszere, a felelősségteljes örömteliség mérés és fejlesztés a vezetői és a vállalati kultúrában: vállalati értékrendek/ hozzáállás/ ország-kultúrák harmonizálása, megelégedettség (munkatársi elégedettség), elkötelezettség és aktív részvétel, fizikai/ szociális/ mentális jól-lét emelése, örömteliség kibontakoztatása, éberségintlelligencia (AQ), szakmai intuíció fejlesztése. Több mint 11 önálló, 50-200 kérdésből álló felmérés alapján egyeztetve testreszabott (2-10napos) tréning-programmal, pozitív változás visszaméréssel. ===>> CEO linkedin.com/in/sealj | WEB happiness-consulting.com

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2024-04-02 16:03:10 | Kaló István

    Informatikusok Magyarországon: Alkalmazott vagy Vállalkozó? - Fókuszban az IT Contracting

Cimkefelhő
hr coaching álláskeresés karrier e-learning vezetés motiváció munkavállaló állásinterjú vezető munkáltató toborzas állás elearning Kocsis és Szabó Ügyvédi Iroda Scotwork tárgyalás önéletrajz Munka Törvénykönyve tárgyalástechnika stressz munka Dr. Kocsis Ildikó coach felmondás képzés Linkedin scotwork kiválasztás érthető jog változás szervezetfejlesztés vezetőfejlesztés tippek szabadság tárgyalásikészség-fejlesztás online tanulás profitárgyaló tanulás önismeret siker
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : zoltan.karacsony kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu