HR KPI-ok - 11. Éberség Intelligencia (AQ) mérése és fejlesztése

Mit jelent az éberség intelligencia(AQ)? Milyen módon van hasznunkra és mely tényezőkből áll össze? Hogyan mérjük, és fejlesszük ezt?
[ Cikksorozat, eddig több mint 40.120 megtekintéssel. E cikket eddig 1.474 egyedi látogató olvasta, összesen 2.624 alkalommal. | Megtennéd légy kedves azt a szivességet, hogy megosztod legalább 3 barátoddal, munkatársaddal? ]
Kérdésed van? Foglalj egy kötelezettség nélküli Zoom 30-perces időpontot, céges formában, €108-ért, itt: https://bit.ly/C30m
Kérdésed van? Foglalj egy díjmentes-, kötelezettség nélküli Zoom 30-perces időpontot itt: https://t.ly/Mxule
Nem elég, hogy felelősségteljes örömteliség stratégiánkban mértük és fejlesztettük örömteli látásmódunkat. Nem, nem elég, hogy jobbá tudjuk varázsolni saját világunk tapasztalatát és még környezetünkét is jobbá tesszük. Céloznunk is kell tudni. A világot jobbá szeretnénk tenni? Jó. Kezdjük azzal ami orrunk előtt- és ami homloklebenyünk mögött van. Mit tegyünk jobbá? Ez itt a kérdés.
Éberség intelligenciánk (AQ, Awareness Intelligence Quotient) az örömteli látásmódunk mellett a felelősségteljes örömteliség második pillére. Mondhatjuk, hogy az örömteli látásmód a cselekvő testünk, az éberség intelligenciánk pedig a 'két szép szemünk'. Az éberség intelligencia a bölcsesség, az örömteli látásmód a cselekvő aktivitás. Az éberség intelligencia az esetek többségében leginkább 'női' jellemző, mely a bölcsességet dícséri, az örömteli látásmód a 'férfi' jellemző, mely (cselekvő)erejüket jellemzi. A legjobb, amikor mindenkiben mindkettő tökéletesen kibontakozást nyer.
Beszélünk belső éberségről, külső éberségről és a kettő kapcsolódásának éberségéről, a kettő közötti 'híd' éberségéről. Belső éberségünk a bennünk zajló mentális, érzelmi és fiziológiai folymatok iránti figyelmességünket-, felismerő képességünket jellemzi; külső éberségünk pedig saját beszédünk és cselekedetünk figyelemmel teli voltára vonatkozik ÉS a környezetünk-, a világunk lényegi tényezői iránti éberségünket jelenti.
Mitől több az AQ mint az IQ?
Az IQ csak az agy tároló kapacitását és feldolgozó-képességét jellemzi. Éberségét, figyelmességét nem.
Akkor miben több az AQ, mint az EQ?
(EQ, Emotional Intelligence Quotience, Érzelmi intelligencia)
Az AQ szélesebb és mélyebb. Nem csak a belső érzelmekről szól, hanem a külső világról is. Nem csak az érzelmek jellemzőiről szól, hanem arról, hogy hogyan jelennek meg az érzelmek, a gondolatok és mentális tendenciák tudatunkban. Nem csak a közelünkben levő emberekkel való kommunikációnkról és bánásmódunkról szól, hanem az emberiség és a világ tendenciáiról, beleértve annak kvantumfizikai tényezőit. Az AQ az EQ-n bőven túlmutat.
Miben több, fontosabb minden eddigi mérésnél és fejlesztésnél az AQ?
Az örömteli látásmód mérés és fejlesztés során bizonyos színekkel jelöltük az értékrendi/ memetikai jellegük alapján az egyes szinteket, az alapot képező PIROS értékrendek szintjétől a SÁRGA örömteliség szintjéig. Az éberség intelligencia háromszöge ezzel szemben nem lenntről felfelé hanem fenntről lefelé építkezik. Míg az örömteliség célja a dolgok külső manifesztációja, addig az éberség célja a minél mélyebb belső megértés. Fontosságukat tekintve ezért ez esetben az 'alsóbb' szintek fontosabbak mint a felsők. A NARANCS csúcs fizikai éberségünk, mely az örömteli látásmód elkötelezettség és aktív részvétel jellegével párhuzamosítható. Alatta a ZÖLD szociális és inteperszonális éberség, mely a Jól-lét szintjével hozható összefüggésbe. Ezt követi a SÁRGA folymat és tendencia éberség mely az örömteliség mindent átlátó, átható és koordináló szerepével áll párban. A háromszög legalja - és ez esetben az a pont, ahol minden fentebbi szint összpontosul - a TÜRKÍZ-zel jelölt éberség stílusok. A TÜRKÍZ memetika jellemzője, hogy kiterjeszti világunkat lokálisból globálisba, globálisból univerzálisba, univerzálisból pedig a tér korlátlan természetének megértésébe. A SÁRGA operáción túl a princípiumok, a megértés, és annak alapja az éberség kerülnek előtérbe. Nem az a lényeg, hogy épp most mit teszünk és mennyire összetett az, hanem az, hogy mi ennek a széleskörű hatása. Milyen irányba vezet ez? Mennyire van összhangban az egyetemes hasznossággal? A minden cselekvő és mozgó dolgon túli bölcsességet, tudatosságot keressük.
Az éberség intelligencia bővebb leírása helyett merüljünk itt bele annak mérésébe és fejlesztésébe, mely által ráérezhetünk ízére.
Miért éri meg az AQ mérése és fejlesztése?
Éberség intelligenciánk felmérése során is elsőként arra vetünk fényt, hogy mennyire vagyunk képesek saját magunkat megítélni.
Mennyire látjuk valósan saját éberség intelligenciánk fokát. Túlnyomó többségünkben bizakodóbbak vagyunk ezzel kapcsolatosan, mint ami a valóság, hiszen azt gondoljuk magunkról alapesetben, hogy a tökéletes képességeink birtokában tündöklő személyiségek vagyunk. Ez nem így van. Az éberség intelligenciát kevesen mérik és kevesen fejlesztik. (Leginkább a Happiness Holding teszi ezt.) Azonban, mindannyian tapasztaljuk ennek valamilyen
szintű hiányát. Hányan tudjuk azt mondani magunkról, hogy tökéletes ismeretében van annak, ami belsőjében és a külső világban történik? Csak páran. Mindannyian tanuljuk ezt, ez írót beleértve (tenne csak fel pár kérdést a kedves olvasó az író kedvesének..). Az éberség intelligencia fejlesztésével töltött idő minden perce legalább tízszeres előnnyel tér vissza.
Milyen szinteken érdemes ébereknek lennünk?
Az éberség intelligencia e cikkének jobb felső sarkában látható háromszöget elképzelhetjük egy jéghegyként. Csak a jéghegy csúcsa látszik ki a kék hullámokkal jelölt vízből.
A legjobban látható a fizikai és fiziológiai éberség. Testünk működését és a külvilág vizuálisan látható fizikai megjelenéseit könnyen felismerhetjük.
A szociális/ közösségi és interperszonális éberség egy része látható a víz felszíne fölött - hiszen láthatjuk, hogy ki hogyan viselkedik és kommunikál a másikkal -, azonban a motiváció, mely emögött leledzik, az valamivel a víz felszíne alatt található.
A folyamat és tendencia éberség a motivációnk mögött meghúzódó tudatalatti tendenciákat jelenti, mely a hétköznapi agytudomány vizsgálatának tárgya. Mivel agyunk mindent eltárol és a benyomásai érzelmi töltete alapján hozza létre erősebb vagy gyengébb idegi kötődéseit, agytekervény hálózatát, így a múlt benyomásai a hétköznapi éberségünk mögül, 'tudat alatt' befolyásolják jelen látásmódunkat. Külső szinten pedig a folyamat és tendencia éberség az, melynek segítségével a felszínes gazdasági, politikai vagy spirituális történések mögötti mély és hosszú távú tendenciákat vagyunk képesek értelmezni, meglátni.
Az éberség stílusok a háromszögünk legalsó szintje, és akár ki is nyithatnánk annak alját. Mit jelent ez? Nem túl bonyolult dolgot; azt, hogy az élet különböző szituációiban és pillanataiban más és más stílusú figyelmünk, éberségünk van. A legnyilvánvalóbb, hogy szoktunk aludni - legalábbis jópáran -, miközben a hétköznapi tudatosságunk kikapcsol, mint ahogy lekapcsoljuk a villanyt. Azt nem mondhatjuk, hogy elvesztjük tudatunkat, hiszen mikor felkelünk, a hétköznapi tudatosság ismét bekapcsol. Ez azt mutatja, hogy a logikus és érzelmi 'mindennapi tudatosságunk' mögött van egy tudat, melyben mindez megtörténik. Ha konkrétabb fogódzót keresünk, gondolhatjuk azt is, hogy agyunk akkor is velünk van, mikor alszunk. Az, hogy épp be van kapcsolva az érzelmek és gondolatok szintje vagy nincs épp aktuálisan, az egy más kérdés. Ebből az is következik, hogy amik valójában vagyunk, azok nem érzelmeink és gondolataink kis majomként ugráló mivolta, hanem inkább az a tér, melyben mindez megtörténik. Tudatunk egy nagy kert, melyben mi gazdálkodhatunk - bevethetjük különböző benyomások magjaival, majd leszüretelhetjük gyümölcsét (rosszat és jót egyaránt) -. Amit az agytekervényeinkbe plántálunk, az Jung szerint 95 százalékban meghatározza a dolgokhoz való hozzáállásunkat, reakcióinkat.
Agyunk azonban csak egy eszközünk - adott mennyiségű negatív vagy pozitív benyomás-csomaggal -, melyet ettől függetlenül igyekszünk különböző módokon használni. A tudatalatti mindenre rányomja bélyegét megszokásszerű tudatosságunk miatt - mely az emberek 98 százalékánál így történik -, azonban van rá mód, hogy ezt ne tegye. E módot úgy hívjuk, hogy éberség. Amennyiben éberekké válunk saját gondolataink és érzelmeink tekintetében, ha sikerült felismernünk őket "jé, milyen érdekes, most pont féltékeny/ haragos/ kérkedő/ mohó vagyok", a csata felét már megnyertük. Egy ezer éve sötét szobában meggyújtottunk egy gyertyát. Ekkor már látjuk legalább, hogy mi történik. Ezzel elkezdődik életünk következő szakasza, mely során az érzelmeink és gondolataink nem ragadnak orrunknál vagy fülünknél fogva magukkal, hanem majd mi eldöntjük, hogy melyik hasznos, melyik visz jó irányba, és azzal megyünk. Egy hétköznapi és egy kutyaiskolába járó kis eb között a különbség, hogy az egyikük éli kis naív világát, a másikuknak pedig rá kellett kényszerítenie magát, hogy figyeljen. Agykutatók szerint a figyelem megerősíti - vastagabbá teszi - a halántékunk mögötti agylebenyünket, mely az érzelmek, gondolatok, szavak és cselekedetek kontrollját végzi. Bármilyen tevékenységet végzünk, az az agyunk adott vonatkozó részlegét erőteljesebbé, vaskosabbá teszi; így van ez a figyelmességgel és éberséggel is. Nem kell mást tennünk hozzá, mint gyakorolnunk.
A példánkban szereplő válaszadó esetén azt látjuk, hogy - mindamellett, hogy feleannyi éberséggel rendelkezik, mint amennyivel rendelkezhetne - ő egy társasági ember, leginkább a közösségre figyel. Kevésbé kíván vagy tud teste kontrolljában lenni, vagy mondható, hogy nem igazán figyel a testére vagy a külső dolgokra, tárgyakra. Figyelmét leginkább az érzelmek és a társasági kapcsolatok jellemzik. A folyamatokra és tendenciákra figyel másodsorban; valószínű a társadalmi kapcsolatok folyamatait tekintve. Nyitott és érdeklődően résztvevő ébersége is jelentős a többihez képest, mely szintén az emberek és az új dolgok iránti nyitottságát jellemzi leginkább. Nézzük, mit is jelent ez valójában?
Mi a 4 éberség stílusunk?
Az éberségről általában ezt lehet elmondani, azonban nézzük, milyen stílus-kategóriákra oszthatjuk azt, ahogyan figyelmünket használljuk. Két 'tengelyt' alkalmazunk erre. Egyiken jelöljük, hogy nyitottak vagyunk - megnyílva a világ felé -, vagy zártak - kizárólag önmagunkra, vagy egy bizonyos dologra tűhegyesen fókuszálunk -. A másik tengelyen azt jelöljük, hogy belemerülünk valamibe - pl. beleugrunk a társasági életbe mint egy nagy medencébe -, vagy távol tartjuk magunkat másoktól egy hegy tetején, vagy egy könyvtárban zárjuk ki őket életünkből. Ezek párjai négy éberség stílust jelölnek.
A zárt és elávolodó/ távolságtartó éberségünk akkor jelenik meg, mikor bezárkózunk szobánkba, vagy olyan önálló tevékenységet végzük, melyre rendkívül fókuszálnunk kell. Miközben valaki programozik, a képernyőjén megjelenített statisztikai adatokat elemzi, riportot ír, adminisztrál vagy éppen könyvet/ cikket olvas, ezt a fókuszt alkalmazza. "Most senki se zavarjon, mert nagyon figyelnem kell" - az erre jellemző mondat.
A zárt és érdeklődően résztvevő/ belemerülő (angolul 'engaged') éberséget akkor alkalmazzuk, mikor egy társasági esemény során teszünk valamit a többiekkel együtt, mégis a magunk szerepére fókuszálunk leginkább. Egy közös zenélés során mindenki elsősorban a saját hangszerjátékára figyel. Egy társasági sportban - korárlabda, kézilabda - is ugyanez történik. Együtt teszünk valamit, mégis mindenki a saját teljesítményére hegyezi ki a hangsúlyt. Ide tartozik emellett például az a pillanat is, mikor nagy sebességgel motorkerékpározunk - tehát aktívan teszünk valamit a világban-, és épp egy éles kanyart veszünk be - pengeéles figyelemmel -.
A nyitott és érdeklődően résztvevő éberség - mely elemzett példánkan a legdominánsabb jelleggel bír - azt jelenti, hogy nyitottak vagyunk a világ és az emberek iránt, nyitottak a tapasztalások és élmények iránt, ezzel párhuzamosan részt is veszünk a közös tevékenységben. Oda-vissza cserélődik a figyelem és az energia. Egy magával ragadó beszélgetés két fél között vagy többedmagunkkal, a vezető támogató tevékenysége - amikor nem magára hanem a másikra figyel -, olyan sportok melyekben az együttműködés. A kifelé figyelés és a csapat-eredmény számít. Hasonló helyzetek a magánéletben, mint a szeretkezés - miközben teljesen belemerülünk párunkra való figyelmünkbe - is ide tartoznak.
A munkahelyi környezetben a vezetők hozzáállása ez leginkább, hiszen a vezető feladatának jórésze nem saját maga, hanem embereinek segítése, istápolása, támogatása, dícsérete. Ha már itt tartunk akkor csak egy mondat erejéig tekintsünk rá a mentális jól-lét vonatkozó javaslatára. Csak a pozitív kritika és pozitív megfogalmazásnak van hatása, az visz előre, mert azt fogadják el az emberek: "Te mindig jól csináltad a dolgokat, így hiszem, hogy ez most csak egy baki volt, tartsd meg jószokásodat, köszörüld ki a csorbát és minden ismét nagyszerűen fog működni."
Ezért van az, hogy az AQ szintjei ábra alján a nyitott és érdeklődően résztvevő éberséget árbázoljuk. Minél erőteljesebb ennek súlya, a munkatárs annál inkább képes jó vezetővé válni.
A nyitott fókuszú éberség fókusza nem más, mint a fókusz-nélküliség. A pillanat, melyben egyszerűen megtörténik az, hogy a gondolatok és az érzelmek mögötti éber, tiszta, vég nélküli teret tapasztaljuk - azt, amiben a gondolatok és az érzések megjelennek -. Egy pillanat alatt feladja nem-mindennapos jellegét az előző mondat amennyiben megengedjük magunknak, hogy meghallgassuk mit mond közérthető módon a kvantumfizika a valóság természetéről.
Mi éberségünk 3 formája?
Fizikai (és fiziológiai), kommunikációs (szociális és interperszonális), valamint mentális (és pszichológiai). Egyszerűen: test, beszéd, tudat.
A mentális éberség gondolataink és érzelmeink felismerését jelenti; a kommunikációs a szavainkra, mondatainkra, arcmimikánkra való figyelmünket jelenti; a fizikai éberség a testünk visszajelzéseire, testérzetünkre és a körülöttünk levő fizikai világra való figyelmünket jelenti.
Amennyiben valaki nagyjából kétszer olyan figyelmes kommunikációjára, mint a tudatában játszódó dolgokra - mint példánkban látható -, olyan emberrel állunk szemben, ki szépen és kellemesen tudja magát kifejezni azonban nem biztos, hogy a motivációja ugyanolyan pozitív mint mondandója. Ahol még a fizikai éberség is erősebb, mint a mentális, az egy külsőségekre tán túlzottan adó ember képét festi.
Szóljunk, vagy ne szóljunk? Együttérzés vagy elfogadás?
Emberi archetípus függő, és egy helyzet ránk gyakorolt hatásától függ, hogy valamiért - ami zavar, vagy véleményünk szerint nem helyes - szólunk, vagy nem szólunk. Karakteresebb, domináns, önérvényesítő személyiségek szeretik goldolataikat kivetíteni a világra, míg a társaságibb, szenzitívebb típusok jellemzően inkább elfogadják azt amivel találkoznak, amit mondanak nekik. Viselkedésünk alapvetően két dolgon múlik: energia többletünkön - melyet magunkat követően mások irányába tudunk állítani -, valamint információinkon - melyekkel vagy rendelkezünk vagy sem -. Az energia többletet az örömteli látásmód felépítésének módszere biztosítja, az információt pedig a külső és belső éberség intelligencia fejlesztése. Amikor mindkettőt az átlagon felüli szintre emeltük, felelősségteljesen örömtelien vagyunk képesek eljárni. Éberen felismerjük, hogy mi pozitív mi nem, és örömteli módszerekkel jobbá tudjuk varázsolni azt.
E folyamatban nem csak saját örömteliségünket vesszük figyelembe, hanem mindannyiunkét, éspedig a lehető leghosszabb távon. Mivel egy bűnözőnek saját érdekéből sem jó, ha megkárosítja az embereket, vagy nem pozitív irányba tereli életüket, a saját érdekében is teszünk róla, hogy e cselekedete a törvény erejével megállításra kerüljön. Ha muszály, a másik érdekében harapunk. Pontosabban, lazán, de tényszerűen felsoroljuk a tényezőket és meghúzunk egy vonalat.
Az már egy következő lépés, hogy információt adunk a kollégának a világ működéséről, amennyiben érdekli.
Példánkban szereplő válaszadónak több külső éberségre van szüksége ahhoz, hogy érzelmi szenzitivitását kiegyensúlyozza. Természetesen az se jó, ha valaki csak eszére, éberségére hallgat, hiszen akkor olyanná válik, mint egy szcientológus hűtőszekrény. Az se jó, ha valaki csak az érzelmeire hallgat, hiszen akkor egy forró szívű szenzitív ember válik belőle. A kettő egyensúlyára törekszünk és mindkét lábunk erejét fejlesztjük. Ez a felelősségteljes örömteliség.
Mivel fejleszthető az éberség?
Több eszköz áll rendelkezésünkre a fejlesztésben. Az egyik legismertebb közülük a figyelmesség gyakorlata (angolul mindfulness), melyet szerte a világon több mint 40 egyetem vett fel programjába.
Lényege, hogy egy pontra, vagy tényezőre fókuszálunk, és nem engedjük figyelmünket elkalandozni. Természetesen ez senkinek nem megy tökéletesen, így a tudatosság folyton elkalandozik. Egy megjelenő érzés vagy gondolat mindig fülön csíp minket és magával ragad - szándékunk ellenére -. Megjelenik a "Mit is kell vennem a boltan?" és a nem gyakorlott tudat máris huss, megy vele. A cél nem az, hogy ne jelenjenek meg gondolatok, hiszen van a fejünkben egy olyan folyton ketyegő gondolatgép, melyet agyunknak nevezünk. A cél az, hogy az egyhegyű fókuszálás közben ne foglalkozzunk velük. Hagyjuk az érzelmeket és a gondolatokat jönni, menni; az az ő dolguk; mi most egy pontra figyelünk. Amikor mégis elkalandozunk, az rendben van, hiszen senki nem képes egy helyben tartania tudatát. Ami ekkor fontos, hogy éberen felismerjük, hogy elkalandoztunk, majd visszateleljük hétköznapi tudatosságunkat fókuszunk tárgyára. A lényeg annak az éberségnek a fejlesztése, mely most is jelen van a gondolataink és érzelmeink futó hullámai mögött. A tengerré kell válnunk, mely nem különösebben foglalkozik a jövő-menő hullámokkal.
A figyelmesség gyakorlatának eredményét több egyetem vizsgálta. Napi 15 perces gyakorlása 8 hét után felére csökkenti a feszültség-érzetet, javítja az örömteliséget, a tanulási és kognitív funkciókat nagy mértékben serkenti, növeli a társasági nyitottságot. Megerősíti, vastagabbá teszi az agy homloklebeny mögötti részét, mely a gondolatok, érzelmek és a cselekvés kontrolljáért felel. Agyunk egy izom, érdemes edzenünk azt.
A figyelmesség fejlesztése az egyik mentális jól-léti eszköz, melyet a munkába indulást megelőzően, vagy a munkahelyen akár a reggeli kávézás helyett is el lehet végezni. Alkalmazhatjuk ebédidőből visszatérést követően is mondjuk öt percig. Ennek trükkje a következő: megynitunk magunk előtt a képernyőn egy diát, és annak egy pontjára fókuszálunk. Tehetünk úgy is mintha oda néznénk, csak közben az orrunk hegyénél áramló levegőre figyelünk. Nem kell a szemet becsukni, nincs semmilyen egzotikus pozícióra vagy mutatványra szükség. Ülünk ahogy tetszik, és a figyelmesség gyakorlatát végezzük. Beállíthatjuk óránkat is, hogy naponta többször adott időpontban egyet pittyenjen, melynek válaszreakciója részünkről legalább pár másodperc figyelmesség lesz, bármit is teszünk épp.
A gyakorlás hatására pontosabban, figyelmesebben, éberebben tudunk cselekedni. A pillanatbeli impulzusok felismerésének köszönhetően az érzelmeinket, gondolatainkat jobban észrevesszük, felismerjük, így könnyebben le tudjuk őket írni - meg tudjuk magunkban fogalmazni jellemzőiket -. Jobban ki tudjuk fejezni, hogy mit érzünk és ehelyett mit szeretnénk. Mivel a depresszív cikázó gondolatokat felismerjük, és nem foglalkozunk velük, nagyobb félelemnélküliség és tényszerűség alakul ki bennünk. Amikor valamilyen folyamatban vagyunk, a környezeti zajok kevésbé tudnak ránk hatni, kimozdíthatatlanabbá válik koncentrációnk. Képessé válunk arra, hogy ha nem jött el az ideje a cselekvésnek, reakció nélkül szemléljük a helyzetet, és ne ugorjunk az első nem-kellemes szóra amit hallunk. Figyelmünk érzelmeinken túl kiterjed érzéseinkre, test-érzetünkre is. Megfelelő gyakorlással meg tudjuk mondani, hogy most épp milyen vitaminra van szüksége testünknek, vagy hogy melyik szervünk hogy funkcionál.
Mindennek kulcsa a pillanatbeli impulzusok (gondolatok, érzelmek, érzetek) felismerése, akár külső tényezőtől érkeznek, akár belső irányból érkeznek tudatosságunkba. A jelen pillanatban időzés képessége azon múlik, hogy mennyire van tele mentális lim-lommal tudatunk, vagy mennyire nem. A metális jól-lét eszközeivel kidobhatjuk tudatosságunk lim-lom-szerű benyomásait, vagy újrahasznosíthatjuk őket pozitív irányba terelve, átalakítva őket. Ekkor nem kalandozik el tudatunk se a múltba se a jövőbe, hanem az adott nagyszerű és valós pillanattal tud foglalkozni.
Amint felismertünk egy benyomást, némi energiába, erőfeszítésbe, kreatív munkába telik kigondolni, hogy miért hasznos az számukra és hogyan kovácsolhatunk belőle előnyt. Érdemes azonban rászánni, pozitívvá alakítani tapasztalásukat magunkban, hiszen az teszi örömtelibbé életünket és mások életét.
A belső és külső impulzusok hatására néha felkorbácsolódik tudatunk. Ez is csak az érzelmek és gondolatok kavalkádja, fontoskodása, melyet nem feltétlenül érdemes komolyan venni. A figyelmességgel, mellyel fel tudjuk ismerni őket, egy következő lépésben el is tudjuk róluk dönteni, hogy épp hasznosak, vagy sem. Ami hasznos azzal foglalkozunk, ami nem, azt már el is tűnt. Kiegyensúlyozottságunk, mentális stabilitásunk alapja az éberségünk.
Az örömteliség fokozott pozitív érzelmi-, vagy mondjuk úgy, energia-áramlást jelent. Ennek is ugyanúgy tudatában tudunk lenni, mint minden más érzelemnek. Az éberség lehetővé teszi, hogy kontrolláljuk örömteliség-érzetünket. Amint azt vesszük észre, hogy csökken, örömteli látásmóddal felizzítjuk, felkorbácsoljuk azt. Amikor épp koncentrálni szeretnénk valamire, akkor kikapcsoljuk, nem foglalkozunk vele, hogy hatékonyabbak lehessük. Az éberség intelligencia kezünkbe adja az autó indító kulcsát; melyben az örömteliség gázpedálját akkor és úgy nyomjuk ahogy kedvünk tartja.
A következő cikkről...
Muníciónkat felhalmoztuk, képességeinket kicsiszoltuk, aktivitásunkat felébresztettük, minden szempontból egészségesebbé váltunk, kihegyeztük éberségünket. Hadseregünk jobb és bal szárnya készen áll. Nem maradt hát más hátra, mint egy mindent elsőprő támadással legördüljön seregünk a hegy tetejéről. Egységben az erő. A felelősségteljes örömteliség HR stratégiája minden kételyt eloszlat, minden okvetlenkedőt már egyetlen leheletével is messzire röpít. Az igazság, tisztaság, éberség és pozitivitás gyémántja megkérdőjelezhetetlenük ragyog akár önmagában, akár ha hordják. "Ne tetőzd, ne tetőzd! De." Következő cikkünkben lehull a lepel az örömteli látásmód és az éberség intelligencia (AQ) egyesítének erejéről.
vége
Kérdésed van? Foglalj egy kötelezettség nélküli Zoom 30-perces időpontot, céges formában, €108-ért, itt: https://bit.ly/C30m
Fodor-Josephson Szilárd
//ui. Kérd bátran a HAPPINESS Consulting segítségét a felmérésben, elemzésben, fejlesztésben!
Írj bátran seal [at] happiness-consulting.com
Kapcsolás: LinkedIn Seal Josephson | LinkedIn Happiness Consulting
Weblap: www.happiness-consulting.com
Egyéb: Feliratkozom a Levlistádra! | HC HU Facebook
Az éberség intelligencia gyakorlati fejlesztése a tudatosság 3D-s természetén túlnyúló 4D-természetű tudatunk természetéhez való hozzászokással történik.
Ezt mentális gyakorlatokkal tanulhatjuk meg, mindemellett, hétköznapi életünk folyama során is gyakorolhatjuk. Az alábbi videóból mindez megtanulható. [Magyar felirat bekapcsolható a youtube lejátszó CC-gombjára kattintással]
Kapcsolódó VIDEÓK az éberség intelligenciáról és annak csúcsáról a szakértői intuícióról:
[VNTV 1], [VNTV 2], [NEXUS TV 1], [NEXUS TV 2], [NEXUS TV Zoom 1 - Angol], [YouTube 1 - Angol], [YouTube 2]
HR KPI-ok Sorozat további cikkei:
1. Mérési és Fejlesztési Stratégia - Felelősségteljes Örörömteliség
2. Értékrendek
3. Megelégedettség (Dolgozói Elégedettség)
4. Komplexitás Kezelése Rendszerszemlélettel
5. Elkötelezettség és Aktív Részvétel
6. Fizikai és Fiziológiai Jól-lét
7. Szociális és Interperszonális Jól-lét
8. Mentális és Pszichológiai Jól-lét
9. Örömteliség
10. Örömteli Látásmód (2-9.cikk egyesítése)
> JELEN CIKK: 11. Éberség Intelligencia (AQ)
12. Felelősségteljes Örömteliség