kapubanner for mobile
Megjelent: 14 éve

A képzések is versenyeznek

A munkaadók az elmúlt egy évben jóval több pályázó közül választhatták ki a számukra megfelelő embert, nehezebbé vált az elhelyezkedés. Ha végképp nem találunk állást, akár különféle képzésekbe is belevághatunk. Ám nehéz a döntés, hogy mit is tanuljunk.

A képzési piacon is egyre nagyobb a verseny, aminek következtében már számtalan képzés közül lehet választani, és jóval nehezebb a döntés. Felmerülhetnek olyan kérdések, hogy például melyik iskola a legmegfelelőbb? Egyáltalán itthon tanuljunk nyelvet, vagy inkább menjünk ki fél évre dolgozni külföldre. Vagy nagy dilemmát okozhat, hogy belevágjunk-e egy mesterképzésbe, vagy válasszunk rövidebb képzési idővel valamilyen szakmai képzést, OKJ-s tanfolyamot?

Már ezeket a döntéseket is nehéz meghozni, hát még azt, hogy ha tisztáztuk a célunkat, akkor melyik intézményt, képző- vagy nyelviskolát válasszuk. Valószínűleg oda fogunk jelentkezni, amiről már hallottunk valahol, találkoztunk vele, esetleg ismerőseink ajánlották - hívja fel a figyelmet Sipos Mária, a Frissdiplomás Kft. munkatársa.

Ezt felismerve a képzéseket kínáló cégek, intézmények is egyre nagyobb szerepet fordítanak a képzéseik és saját maguk népszerűsítésére. A 2009 őszi HVG Állásbörze, Országos Képzési és Karriernapok felméréséből kiderül, hogy a képzéseket kínáló kiállítók közel 86 százaléka évi ötmillió forint fölötti marketing-költségvetéssel gazdálkodik, és közel ötödük ebből az összegből nemcsak a kiemelt időszakokban, a jelentkezési határidők előtt (februárban és októberben) hirdeti a képzéseit, hanem folyamatos jelenlétre törekszik.

A hirdetési csatornák közül a válaszok alapján a legnépszerűbbek természetesen a költségkímélőbb módszerek: saját honlap, bannerek, önálló kiadványok, szórólapok, de a volt diákok ajánlására szintén erősen számítanak, sőt 70 százalékuk az oktatási kiállításoknak, állásvásároknak is visszatérő kiállítója.

A cégek is támogatják

A látogatói visszajelzések alapján kiderült: a nem csupán állás-, hanem képzési ajánlatokat és nemzetközi lehetőségeket is felvonultató börzére a több mint kilencezer látogató 16 százaléka az ott található képzési ajánlatok miatt látogatott ki.

A főként diplomás szakemberekből, pályakezdőkből vagy végzős hallgatókból álló érdeklődők kiemelt célcsoportja a képzési ajánlatoknak, hiszen ők már az élethosszig tartó tanulást, az állandó fejlődést tartják szem előtt, és nyitottak a folyamatos képzésre, információszerzésre. Szintén ezt mutatja, hogy a látogatók több mint 90 százaléka tervezi, hogy az elkövetkező három évben továbbképzi magát. A legnépszerűbb területek a következők: nyelvoktatás, mester- vagy posztgraduális továbbképzések, gazdasági és informatikai jellegű alapképzések, tanfolyamok.

A munkaadóknak is több mint 92 százaléka támogatja alkalmazottai állandó fejlődését, továbbképzését: az egyharmaduk anyagilag is, a tizedük munkaidő-kedvezménnyel, a válaszadók fele pedig mindkettővel.
  • 2024.05.23Külföldiek foglalkoztatása Magyarországon – Dr. Fehér Dániel Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismeretiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.13Tudatos delegálás - vezetői tréning Programunk két fontos vezetői készség fejlesztésére irányul. Az egyik a tudatos delegálás, mint elengedhetetlen vezetői időfelszabadító, munkatárs-fejlesztő készség, a másik az ehhez szükséges asszertív kommunikáció, amely ezt a folyamatot segíti.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Pölöskei Gáborné: harminc százalékkal nőtt a szakképzésbe jelentkezők száma

Mintegy harminc százalékkal emelkedett a szakképzésbe jelentkezők száma 2020 óta - mondta újságíróknak a Kulturális és Innovációs Minisztérium... Teljes cikk

A mesterséges intelligenciával kapcsolatos kutatásokkal ismerkedhetnek a Pécsi Tudományegyetem hallgatói

Az érdeklődők a vállalkozásfejlesztésről és a termékek piacosításáról is tanulhatnak. Teljes cikk

Matematikával folytatódott az írásbeli érettségi

Hétfőn magyarból érettségiztek a diákok. Teljes cikk