Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő Megjelent: 4 éve

Elégedetlen a fejvadászával? Mitől jó, vagy éppen rossz egy fejvadász cég?

Nemrégiben olvashattuk több fórumon is, hogy a munkaerő közvetítéssel, illetve fejvadászattal foglalkozó cégek jelentős része az elmúlt években megszüntette tevékenységét. Valószínűleg mindezt nem önszántából tette, hanem a piac „kényszerítette" ki a lépést, hiszen nem volt elegendő munkája.

Ilyenkor lehet panaszkodni a gazdaság rossz állapotára, az IMF hitel elmaradására, a tőzsdére, illetve minden másra, de érdemes egy kicsit eltöprengeni azon, miként lehetséges az, hogy más fejvadász cégek mintha nem ugyanazon mentek volna keresztül, hiszen visszaesés helyett a válság után megerősödve, megnövekedett létszámmal vannak jelen ma is. A hibát érdemes itt is először magunkban keresni.

A Beck and Partners Kft. az elmúlt években folyamatosan növekedett mind létszámát, mind megbízásainak számát tekintve. Jómagam nagyon sokat járok ügyfelekhez. Folyamatos kapcsolatban vagyok kisebb-nagyobb cégek HR munkatársaival, illetve vezetőivel. Érdekes módon nagyjából mindegyiküknek volt komolyabb csalódása fejvadász cégekben. Melyek a gyenge pontok? Milyen egyáltalán egy valóban jó fejvadász cég?

Általánosan két fő probléma jelenik meg:

1. A profilnak egyáltalán nem, vagy csak kis részben megfelelő jelölteket próbál "átnyomni" a megbízón. Pont a napokban jártam egy jelentős cég HR-esénél, aki elpanaszolta, hogy egy nagy múltú fejvadász céget bíztak meg egy specialista mérnök kereséssel. A cég küldött néhány jelöltet, akiket erősen "felturbózott" interjú összefoglalóval próbált eladni. Így a vállalati HR-es kolléga nagy örömmel hívta be a jelöltet, akiről a személyes interjún nagyon gyorsan kiderült, hogy köszönő viszonyban sincs a profilban megfogalmazottakkal. Talán nem csoda, ha elveszítette a fejvadász az ügyfelét, aki soha többet nem akar velük dolgozni. Nagyon sok hasonló történetet hallottam már, de a közös pont mindig az, hogy a profilnak nem, vagy csak részben megfelelő jelölteket próbálnak "rátukmálni" az ügyfélre. Nem véletlenül használtam piaci megfogalmazást, mert ez semmivel sem jobb, mint ami egyes piaci kofáknál történik.

2. A nem megfelelő ügyfélkapcsolat. Amikor a vállalati HR-es kolléga kiad egy pozíciót, akkor már általában sürgős és ő is nyomás alatt áll a szakmai vezető részéről. Szintén nem egy ügyféltől hallottam, hogy a múltban volt olyan fejvadász partnerük, aki "elfelejtett" kommunikálni. Hívogatni kellett, visszahívást ígért, de nem tette meg.

Mi a jó hozzállás a fejvadásztól?

A Beck and Partners Kft.-ben kiemelten fontosnak tartjuk, hogy pontosan megértsük az adott pozíciót és a vállalati kultúrát. Egy hirdetési szöveg alapján nem lehet profi munkát elindítani. Rá kell szánni az időt és az energiát. Minden cég más, illetve minden pozíció más.

Nagyon könnyű elveszíteni az ügyfél bizalmát. Mi, a Beck and Partners Kft.-ben visszatérő ügyfelekben gondolkodunk. Ügyfeleink nagyobb része újra és újra jelentkezik és törekszünk rá, hogy minden megbízónk így tegyen. Ez nem könnyű munka, hiszen óriási a verseny még ma is a piacon. Folyamatos odafigyelés, törődés és kiemelten eredményes munka kell ahhoz, hogy az ügyfél visszatérjen a következő megbízással is.

A Beck and Partners Kft. jelen pillanatban is több mint kettőszáz különböző keresésen dolgozik. Professzionális, felkészült, jól szervezett, mintegy 20 fős csapat dolgozik a pozíciók sikeres megoldásán.

Jómagam 6 és fél éve vagyok tagja ennek a csapatnak és több száz pozíció sikeres lezárásában vettem részt aktívan. Szívesen találkozom a vállalati HR oldalán dolgozó kollégákkal, szívesen válaszolok felmerülő kérdésekre, ha írásban vagy telefonon megkeres.

Beck and Partners Kft.
Végh Péter, üzletágvezető
veghp@bap.hu
06/20/9999-259

Follow hrportal_hu on Twitter

A sikeres toborzás titka

Különleges toborzási akciót álmodott meg és indított el a hazai HR-piac vezető cége, a Prohuman munkaerő szolgáltató a Brightly kommunikációs ügynökséggel karöltve. A nyereményjáték alig két hónap alatt óriási sikert aratott, több ezren vettek részt rajta. Most elmeséljük a részleteket.tovább..

    További cikkek
    Obama nem minden tanácsadója veszíti el a munkáját

    Barack Obama mintegy félszáz, magas rangú tanácsadójának munkájára továbbra is számít Donald Trump. Ezt a megválasztott elnök szóvivője... Teljes cikk

    Sólyom Balázs lett a UPC Magyarország online igazgatója

    2017 januárjától Sólyom Balázs irányítja a UPC Magyarország online divízióját, online igazgatói pozícióban. Teljes cikk

    Szombaton kezdődnek a középiskolai írásbeli felvételik

    Január 21-én kezdődnek a középfokú iskolák központi írásbeli felvételi vizsgái - közölte az Oktatási Hivatal (OH). Teljes cikk

    A sikeres toborzás titka

    Különleges toborzási akciót álmodott meg és indított el a hazai HR-piac vezető cége, a Prohuman munkaerő szolgáltató a Brightly kommunikációs... Teljes cikk

    A kezdő online kasszásokhoz segítően áll az adóhatóság

    A taxik többségében már működik az online kassza, az Országos Taxis Szövetség elnökének tájékoztatása szerint. A 9500 taxiból mintegy hétezerbe... Teljes cikk

    Kapcsolódó tartalmaink 1 2 3 Bezár

    A legjobb döntés 2016-ban még csak most jön!

    2016 minden bizonnyal önnek sem volt egy leányálom, ami a toborzásait illeti. Talán sosem volt még ilyen nehéz és idegőrlő jó munkaerőt...