Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő Megjelent: 4 éve

Elégedetlen a fejvadászával? Mitől jó, vagy éppen rossz egy fejvadász cég?

Nemrégiben olvashattuk több fórumon is, hogy a munkaerő közvetítéssel, illetve fejvadászattal foglalkozó cégek jelentős része az elmúlt években megszüntette tevékenységét. Valószínűleg mindezt nem önszántából tette, hanem a piac „kényszerítette" ki a lépést, hiszen nem volt elegendő munkája.

Ilyenkor lehet panaszkodni a gazdaság rossz állapotára, az IMF hitel elmaradására, a tőzsdére, illetve minden másra, de érdemes egy kicsit eltöprengeni azon, miként lehetséges az, hogy más fejvadász cégek mintha nem ugyanazon mentek volna keresztül, hiszen visszaesés helyett a válság után megerősödve, megnövekedett létszámmal vannak jelen ma is. A hibát érdemes itt is először magunkban keresni.

A Beck and Partners Kft. az elmúlt években folyamatosan növekedett mind létszámát, mind megbízásainak számát tekintve. Jómagam nagyon sokat járok ügyfelekhez. Folyamatos kapcsolatban vagyok kisebb-nagyobb cégek HR munkatársaival, illetve vezetőivel. Érdekes módon nagyjából mindegyiküknek volt komolyabb csalódása fejvadász cégekben. Melyek a gyenge pontok? Milyen egyáltalán egy valóban jó fejvadász cég?

Általánosan két fő probléma jelenik meg:

1. A profilnak egyáltalán nem, vagy csak kis részben megfelelő jelölteket próbál "átnyomni" a megbízón. Pont a napokban jártam egy jelentős cég HR-esénél, aki elpanaszolta, hogy egy nagy múltú fejvadász céget bíztak meg egy specialista mérnök kereséssel. A cég küldött néhány jelöltet, akiket erősen "felturbózott" interjú összefoglalóval próbált eladni. Így a vállalati HR-es kolléga nagy örömmel hívta be a jelöltet, akiről a személyes interjún nagyon gyorsan kiderült, hogy köszönő viszonyban sincs a profilban megfogalmazottakkal. Talán nem csoda, ha elveszítette a fejvadász az ügyfelét, aki soha többet nem akar velük dolgozni. Nagyon sok hasonló történetet hallottam már, de a közös pont mindig az, hogy a profilnak nem, vagy csak részben megfelelő jelölteket próbálnak "rátukmálni" az ügyfélre. Nem véletlenül használtam piaci megfogalmazást, mert ez semmivel sem jobb, mint ami egyes piaci kofáknál történik.

2. A nem megfelelő ügyfélkapcsolat. Amikor a vállalati HR-es kolléga kiad egy pozíciót, akkor már általában sürgős és ő is nyomás alatt áll a szakmai vezető részéről. Szintén nem egy ügyféltől hallottam, hogy a múltban volt olyan fejvadász partnerük, aki "elfelejtett" kommunikálni. Hívogatni kellett, visszahívást ígért, de nem tette meg.

Mi a jó hozzállás a fejvadásztól?

A Beck and Partners Kft.-ben kiemelten fontosnak tartjuk, hogy pontosan megértsük az adott pozíciót és a vállalati kultúrát. Egy hirdetési szöveg alapján nem lehet profi munkát elindítani. Rá kell szánni az időt és az energiát. Minden cég más, illetve minden pozíció más.

Nagyon könnyű elveszíteni az ügyfél bizalmát. Mi, a Beck and Partners Kft.-ben visszatérő ügyfelekben gondolkodunk. Ügyfeleink nagyobb része újra és újra jelentkezik és törekszünk rá, hogy minden megbízónk így tegyen. Ez nem könnyű munka, hiszen óriási a verseny még ma is a piacon. Folyamatos odafigyelés, törődés és kiemelten eredményes munka kell ahhoz, hogy az ügyfél visszatérjen a következő megbízással is.

A Beck and Partners Kft. jelen pillanatban is több mint kettőszáz különböző keresésen dolgozik. Professzionális, felkészült, jól szervezett, mintegy 20 fős csapat dolgozik a pozíciók sikeres megoldásán.

Jómagam 6 és fél éve vagyok tagja ennek a csapatnak és több száz pozíció sikeres lezárásában vettem részt aktívan. Szívesen találkozom a vállalati HR oldalán dolgozó kollégákkal, szívesen válaszolok felmerülő kérdésekre, ha írásban vagy telefonon megkeres.

Beck and Partners Kft.
Végh Péter, üzletágvezető
veghp@bap.hu
06/20/9999-259

Follow hrportal_hu on Twitter

Hogyan teremtsen piaci versenyelőnyt? - Ismerje meg az eszközöket a Beck and Partners Kft. ingyenes HR reggelijén

A munkaerőpiac soha nem látott sebességgel pörög, a betöltetlen álláshelyek száma egyre nő, a hiányszakmák megizzasztják a HR osztályokat. Fejvadász cégként azt tartjuk a legfontosabbnak, hogy ügyfeleinket ne csak kiszolgáljuk azzal, amit kérnek tőlünk, hanem folyamatosan figyelve a piacot, szolgáltatásainkat bővíteni tudjuk, és tapasztalatainkat át is tudjuk adni nekik. A hitelesség minden esetben kulcskérdés, így természetesen nem a levegőbe beszélünk, általunk már tesztelt, jól bejáratott lehetőségeket kínálunk. tovább..

    További cikkek
    Csökkent szeptemberben a németországi munkanélküliség

    Szeptemberben csökkent a munkanélküliek száma és a munkanélküliségi ráta Németországban. Teljes cikk

    Sokkal többen dolgoznak, mint tíz éve

    Az elmúlt tíz évben több mint 660 ezerrel nőtt a foglalkoztatottak száma Magyarországon, a versenyszférában például 430-440 ezerrel dolgoznak... Teljes cikk

    Eladósodottságra és munkanélküliségre hivatkoznak a számlát nem fizető magyarok

    Enyhén romlott a fizetési morál Magyarországon a vállalati és lakossági ügyfelek körében egyaránt az EOS nemzetközi pénzügyi szolgáltató idei felmérése szerint. Teljes cikk

    Minőségi idő és érzelmi intelligencia - a CSR új irányvonala

    Hogyan növelhetem a vállalat hatékonyságát? Örök kérdés egy vezető számára. A hangsúly ma már kevésbé az irányítás és felhatalmazás... Teljes cikk

    Az ősz a HR-rendezvények ideje - ez volt a szezonnyitó

    A Pannonjob Kft. szervezésében a Dunántúl egyik legjelentősebb HR szakmai rendezvényére került sor szeptember közepén Székesfehérváron. A több... Teljes cikk

    Kapcsolódó tartalmaink 1 2 3 Bezár

    Hogyan teremtsen piaci versenyelőnyt? - Ismerje meg az eszközöket a Beck and Partners Kft. ingyenes HR reggelijén

    A munkaerőpiac soha nem látott sebességgel pörög, a betöltetlen álláshelyek száma egyre nő, a hiányszakmák megizzasztják a HR...