Csatlakozz hozzánk a Viberen
Megjelent: 2 éve

Rekord bevétel, kiemelt Facebook partnerség, a HR jövője fejvadász szemszögből

Évek óta rekord bevételek, kiemelkedő sikerek a hiányszakmák toborzásában, tudatos építkezés és új szolgáltatások. A sikerekről, a HR szakma megváltozott szerepéről, hiánypótló felmérésekről és szolgáltatásokról is beszélgettünk Beck Zsolttal, a Beck & Partners ügyvezetőjével.

Nyakunkon az év vége, az utolsó hónapok hajrája mellett lassan idő jut a számvetésre is. Hogy értékeli a 2017 -es évet, mi az év legnagyobb sikere?

Nagy öröm számomra, hogy a tavalyi évhez hasonlóan ismét jelentős növekedésről számolhatok be cégünk életében. A tavalyi bevételünket már egy hónapja elértük, év végére meghaladjuk a kitűzött célt, a 400 milliós bevételt. A folyamatos növekedésnek hála idén nagy mérföldkőhöz értünk, sikerült egy több mint 500 négyzetméteres irodába költöznünk. Május óta dolgozunk az átalakításokon, hogy a kollégáknak professzionális, magas színvonalú, ugyanakkor otthonos munkakörnyezetet teremtsük, ami minden igényünket kielégíti, és ahol büszkén tudjuk fogadni a jelölteket és az ügyfeleket egyaránt.

A Beck & Partners életében fontos a folyamatosan fejlődés, a tavalyi évben is több újdonsággal rukkoltak elő. Idén történt valami fejlesztés a szolgáltatások terén?

Mi két irányba kell, hogy maximálisan kiszolgáljuk az igényeket. Egyrészt az ügyfeleink számára szeretnénk a leghatékonyabb szolgáltatásokat kínálni, másrészt fontosnak tartjuk az álláskeresők támogatását, segítését is. Idén is igyekeztünk mindkét irányba fejlődni. Ügyfeleink számára kiemelkedő jelentőséggel bír, hogy az idei évben sok energiát fektettünk a toborzásmarketing szolgáltatásaink hatékonyságának maximalizálásába. A magas hatékonyságú kampányainknak hála bekerültünk a Facebook egy elit körébe, ahol 100 magyar cég szerepel, akik hirdetési eredményeik miatt kiemelt Facebook partnernek számítanak, így egy saját kapcsolattartót kapnak. A delegált szakemberrel professzionálisan tudjuk optimalizálni a kampányokat az ügyfeleink számára, így megsokszorozhatjuk a bejelentkezők számát. Bővebben: https://bap.hu/toborzasmarketing/

Ezen kívül elindult az Outplacement szolgáltatásunk, mellyel a segítünk a cégeknek megőrizni imázsukat az elbocsátott munkaerő szakszerű támogatásával. Bővebben: https://bap.hu/szolgaltatasok/outplacement/index.php

Az álláskeresők egyik, már évekkel ezelőtt felmerült igényének is eleget tettünk az idén, elindítottuk a Karrierszervizt. Sokáig terveztük és készítettük elő ezt a szolgáltatást, amivel az álláskeresőknek segítünk felkészülni, hogy megtalálják a vágyott állást, összeállítani professzionális pályázati anyagaikat, hiszen sajnos sehol nem tanulható a az álláskeresés és pályázás. Már 100 elégedett ügyfelet készítettünk fel, akik közül sokaknak már új munkahelye is van.

Fejvadász cég vezetőjeként hogy látja, melyek a szakma legnagyobb kihívásai?

Nagyon dinamikusan változik a piac és folyamatosak az új kihívások. A legfontosabb, hogy a HR-eseknek ma már sokkal nagyobb léptékben és távlatokban kell gondolkozniuk, mint néhány éve. Nem elég a pozíciókat meghirdetni néhány állásportálon, és várni a csodát. Hosszú távú stratégiára van szükség, és olyan mélyre menő elemzésekre, amikre a legtöbb cégnek sajnos vagy ideje vagy kapacitása nincsen. Idén nagyszabású felmérést végeztük például arra vonatkozóan, mennyire számít az egyes területeken a pozícióhoz tartozó információk és azok részletessége, és megdöbbentő eredményeket kaptunk. Ennek a tanulmánynak a felfedése, és a saját munkafolyamatainkba építése
lesz a jövő év egyik fontos feladata. A HR-esnek ma marketingesnek is kell lenniük, hogy eladják a pozíciót a piacnak, ebben pedig a szavaknak óriási jelentőségük van. Ahogy annak is, milyen felületen jelentkezik a pályázó, milyen a cég PR-ja, így kiemelt jelentőséget kell kapjon az employer branding is.

A stratégiai kérdésekkel való foglalkozáshoz viszont idő kell, és pontosan tudom, ennek van leginkább híján a HR. Éppen ezért használja már a HR Felhőt is egyre több cég. jelentős időt tudnak spórolni az automatizált folyamatoknak hála, ami nagyban hozzájárul az employer bradning építéséhez is.

Mik a tervek 2018-ra? Mire számíthatnak az ügyfeleik?

Számtalan újdonsággal készülünk, melyek mind a tudásmegosztáson alapulnak. Mi elvégezzük azokat a teszteket, felméréséket, amikre a HR osztályoknak nincs ideje. Levonjuk a konklúziókat, fejlesztünk, figyeljük a piacot és ebből rengeteg hasznos információt halmozunk fel, amit megosztunk jelenlegi és leendő ügyfeleinkkel.
Szolgáltatásainkba beépítjük a tapasztalatainkat, ezért tudunk hatékonyan toborozni a hiányszakmákban is, és ezért dolgozott velünk már több mint 1000 cég.

Elindítjuk Fejvadász Expressz szolgáltatásunkat, ami jóval gyorsabb fejvadász szolgáltatást jelent, mint a megszokott, hiszen sok szakmában fontos, hogy az időt, ahol lehet vegyük a toborzási folyamatokból. De részleteket majd januárban árulunk el róla.

2018-ban tananyagokat szeretnénk elérhetővé tenni ügyfeleink számára, és folytatjuk a nagysikerű HR reggelit előadókkal, érdekes tartalmakkal, hogy segítsük ügyfeleinket megbirkózni a folyamatosan felmerülő újabb és újabb kihívásokkal. És hogy az álláskeresőkről se feledkezzünk meg, az idei évben elindult Karrierszervíz szolgáltatásunkat támogatandó, 2018 első negyedévében jövünk egy új könyvvel, melynek címe: Kulcs az Álláskereséshez.

A HR felhő ATS (Applicants Tracking System) rendszerünk pedig folyamatos fejlesztéseken esik át, úgyhogy meg fog felelni az Uniós adatvédelmi szabályoknak (GDPR) is, amivel megint jó piaci pozíciót tudunk elfoglalni, és használatával sok terhet tudunk levenni az ügyfeleinkről jogi-adatvédelmi téren is.

Ami jövőre sem maradhat el, az a csapatunk folyamatos szakmai fejlesztése természetesen.

Minden évben számtalan újdonságról és új tervről is beszámol. Mi a sikerük és a növekedésük titka?

Fantasztikus kollégákkal dolgozom együtt, akik nélkül a sikerek nem jöhettek volna létre. Munkatársi létszámunk folyamatosan bővül, és büszke vagyok arra a remek csapatra, akik a céget alkotják. Nem csak a munkahelyen töltenek együtt időt, igazi csapattá váltak, barátságok szövődtek, közös programokat tartunk, ami legalább olyan nagy siker számomra, mint a szakmai eredmények.

Ezen kívül talán klisének hangzik, de nekünk valóban a segítségnyújtás a legnagyobb célunk. Nincs annál nagyobb büszkeség és öröm, amikor mi már a sokadik cég vagyunk, akit kipróbál a megbízó egy reménytelennek látszó pozícióval, és mi végre találunk számára megfelelő munkatársat.
Ez nem menne a folyamatos piaci elemzések, újítások, legmodernebb informatikai háttér és a kitartó kollégák nélkül. Nem ismerünk lehetetlent, csak megoldásra váró feladatokat. Úgy tűnik, jó úton járunk, több mint 1000 ügyfél, nem tévedhet.

Idei évben is figyelmet fordítottunk a CSR tevékenységeinkre, pl. egy vidéki gimnázium tanári karát treníroztuk ki, hogy az álláskeresés fortélyait át tudják adni a diákoknak és most az Álláskeresés Kézikönyve című könyvünk alapján oktatják a diákokat az osztályfőnöki órákon. Az ilyen kezdemények mellé szívesen adunk szakmai támogatást. A CSR tevékenységünk a 2018-as évben még inkább több figyelmet fog kapni.

Mindenkinek, aki olvassa ezt az interjút, Nagyon Boldog Karácsonyi Ünnepeket, és sikerekben, és nem utolsó sorban sok boldog pillanatban gazdag Új Esztendőt Kívánok.

Beck Zsolt
BECK AND PARTNERS
ÜGYVEZETŐ
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Munkaidőkezelés? Mutatjuk a lehetőségeket! Az Excel betöltéstől a webes megoldásokig a PIRAMIS™-ban

Keressünk egy munkavállalói csoportot példaként, hogy segítségükkel szemléltethessük az összes rendelkezésre álló lehetőséget: legyenek ők a... Teljes cikk

A fizetés a legjobbnak tartott motiváló eszköz, de tényleg eredményes?

Összeültünk Pataki Zoltánnal, az euCSOPORT egyik alapítójával, hogy a munkaerőpiac mai helyzetéről beszélgessünk. A cégcsoport idén ünnepelte... Teljes cikk

Mire figyeljünk, ha értékesítőt keresünk?

Az értékesítők toborzása (sok más pozícióhoz hasonlóan) külön műfaj. Most összegyűjtöttük, milyen tényezők nehezítik az értékesítői... Teljes cikk