kapubanner for mobile
Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő - Forrás: MTI
Megjelent: 16 éve

Tizennégyezer dolgozót helyez át a Deutsche Telekom

A Deutsche Telekom (DT) csütörtökön bejelentette, hogy bezárja németországi ügyfélszolgálati hívóközpontjai (call-centerei) több mint a felét, s emellett egy átszervezés keretében hatezer alkalmazottját egy új részleghez helyezi át, a szakszervezet szerint kevesebb bérért.

A Deutsche Telekom 63 németországi hívóközpontja közül 39-et ítéltek bezárásra. A vállalat - a Magyar Telekom többségi tulajdonosa - közölte, a következő két évben nagyjából 70 millió eurót költ a fennmaradó 24 egység korszerűsítésére. A hívóközpontoknál dolgozó összesen 18 ezer alkalmazottból nyolcezret érintenek a bezárások, őket más részlegeknél alkalmazzák. A vállalat hangsúlyozta, hogy egyetlen munkahelyet sem szüntetnek meg vagy szerveznek ki külföldre.

Emellett körülbelül hatezer munkavállalót érint az a változtatás, hogy T-Home vezetékestelefon-szolgáltató részleg hálózatüzemeltetőit áthelyezik a tavaly létrehozott T-Service részleghez. A ver.di szakszervezet szerint az érintettek az új részlegnél kevesebb bérért fognak dolgozni. A DT tavaly - a ver.di szakszervezeti szövetséggel folytatott kemény alkudozás után - körülbelül 50 ezer alkalmazottat irányított át a T-Service-hez. A vállalat együttműködést kért a szakszervezettől, amely "kíméletlen tarvágásnak" nevezte a bezárásokat, és közölte, mindent megtesz, hogy megakadályozza ezeket. Az érdekvédők leginkább attól tartanak, hogy a cég nem fog tudni a bezárásokkal érintett összes régióban megfelelő új munkahelyet felajánlani a dolgozóknak.

A Deutsche Telekom számításai szerint 57 millió eurót takarít meg a hívóközpontok bezárásával, az átszervezésektől további legalább évi 100 millió euró megtakarítást várnak.
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.14Mesterséges intelligencia használata a marketing munkában Képzésünk célja, hogy bemutassuk 2024-ben mi mindenre képes a mesterséges intelligencia, használata mennyire meg tudja könnyíteni a marketing szakemberek - vagy erre a pályára készülők - munkáját. A képzés során a résztvevő megtanulja, hogy milyen kiaknázatlan lehetőségek rejlenek a mesterséges intelligenciában. Ezen túl megtanulja, hogy a különböző AI eszközöket milyen stratégiai kombinációban érdemes használni a lehető legnagyobb hatékonyság elérése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek