kapubanner for mobile
Megjelent: 11 éve

A belső kommunikáció még ma is "mostohagyerek"

„"Fontos, hogy a munkatárs alkalmazottként is érezze a márkaélményt" - vallja a munkáltatói márkaépítés egyik brit guruja, Helen Rosethorn. Az alkalmazottak felé irányuló vállalati kommunikáció egy olyan márkázási folyamat, ahol a márka maga a vállalat, a fogyasztó pedig az alkalmazott vagy az alkalmazott jelölt. Sok múlhat tehát rajta. A szakemberrel a Kreatív Online készített interjút.

Helen Rosethorn a brit Bernard Hodes Group kommunikációs tanácsadó- és tervezőcég vezérigazgatója a Café Pr meghívására érkezett Magyarországra. A szakembert arról faggatta a Kreatív Online, miként tudja ma vonzóvá tenni magát egy vállalat az alkalmazottai számára?

Helen Rosethorn szerint az otthonos légkör kialakítása elsődleges szempont. Ezen túl minden cég próbál kitűnni, és egyéni üzenetet és márkaélményt közvetíteni a különböző célközönségei - beleértve az alkalmazottakat vagy pályakezdőket - felé.

"Minden cégnek van munkáltatói márkája, tíz főtől tízezer fős méretig, akár menedzselik azt, akár nem. Nem kell rá vagyonokat költeni, hogy kialakítsd a munkáltatói márkádat. Ki kell állni valami mellett, és megmutatni, hogy mind a tíz alkalmazottad a legjobb helyen dolgozik. Ez elsősorban nem a pénzről, hanem a vállalati magatartásról szól" - hangsúlyozza Helen Rosethorn.
A legfontosabb, hogy a munkatárs alkalmazottként is érezze a márkaélményt, egy olyan értékrendszer jelenlétét, amely nem csak a saját szervezeti egységére jellemző - hangsúlyozza a szakember. Tapasztalatai szerint sok cég új megoldások felé nyit, próbálnak közelebb kerülni az emberekhez, és jobban elkötelezni az alkalmazottaikat, de a belső kommunikáció még ma is mostohagyerek a kommunikációs részlegeken belül. Egyes vállalatoknál a HR-hez tartozik, másutt a vállalati kommunikáció része, nincs valódi otthona. Egyszerűen nem tud stratégiai szinten működni, amikor kellene. Helen Rosethorn kiemelte, nagyon számít az együttműködés a HR-, a vállalati kommunikációs- és a marketingrészleg között. Teljes egyetértésben és összhangban kell működniük. A holisztikus szemlélet lényeges.

Negatív példaként a Yahoo esetét említette: a cég beszüntetette az otthoni munkát, és elrendelte, hogy mindenkinek az irodában kell dolgoznia. Ez nagyszámú dolgozót érintett, akiknek át kellett szerveznie az életét. A döntés kaotikus állapotokat teremtett. Mégsem az az érdekes, hogy jó vagy rossz lépés volt-e az átszervezés, hanem a bejelentés módja: bizalmasnak szánt lánclevélben értesítették a munkatársakat. A sztori persze egy másodperc alatt kipattant világszerte, és komoly hatással volt a munkáltató jó hírnevére, illetve a márka egészére. Az ügy kapcsán sokakban megkérdőjeleződött, hogy lehet-e még a belső kommunikációt egy izoláltan működő dolognak tekinteni.

Kreatív Online
  • 2024.05.14Mesterséges intelligencia használata a marketing munkában Képzésünk célja, hogy bemutassuk 2024-ben mi mindenre képes a mesterséges intelligencia, használata mennyire meg tudja könnyíteni a marketing szakemberek - vagy erre a pályára készülők - munkáját. A képzés során a résztvevő megtanulja, hogy milyen kiaknázatlan lehetőségek rejlenek a mesterséges intelligenciában. Ezen túl megtanulja, hogy a különböző AI eszközöket milyen stratégiai kombinációban érdemes használni a lehető legnagyobb hatékonyság elérése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.16Atipikus foglalkoztatási formák – Dr. Bankó Zoltán Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
A dolgozók kétharmada heti 1-2 meetinget időpocsékolásnak tart

Magyarország első országos reprezentatív produktivitás kutatása egyebek közt arra keresett választ, hogy a hazai fehérgalléros dolgozók napi... Teljes cikk

Az empatikus munkahelyi vezetés sokkal hasznosabb, mint egy szál nőnapi virág!

Március 8-án ünnepeljük a nemzetközi nőnapot. Azonban az egynapos ünneplésnél sokkal fontosabb, hogy a nők minden nap komfortosan és biztonságosan... Teljes cikk

Nincs több email áradat szabadság után - így segít az AI felvenni újra a fonalat

Egy mesterséges intelligencia (AI) alapú alkalmazásnak köszönhetően többé nem kell órákat töltenie a munkavállalónak a hosszabb szabadság alatt... Teljes cikk