A felelős foglalkoztatás a munkáltatói márkát erősíti
A fenntarthatóságot és vállalati felelősségvállalást integráló küldetéstudat egy vállalat illetve a vezetők, fejlett, meghonosodott és fókuszban lévő szemléletrendszere. Különösen azért, mert a legtöbb globális szinten tevékeny nagyvállalat tisztában van azzal, hogy bármilyen típusú, tehát vállalaton belüli vagy a külső környezet érintettjeivel való közös értékteremtés nagyban hozzájárul a globális márkaérték növekedéséhez. Az Országos Foglalkoztatási Közhasznú Nonprofit Kft. új kezdeményezése „Az Év Felelős Foglalkoztatója” díj célja, hogy erősítse ezt a szemléletet.
A dolgozók értékteremtő individuumként és közösségként kezelése hozzájárul ahhoz, hogy az társadalmi értékláncban a vállalatunk ismertsége, vonzósága, megbecsültsége növekedjen.
Azok a márkák, akik érték vezérelten, és társadalmi célokat szem előtt tartva működnek, ők lesznek hosszútávon sikeresek. – mondta Paul Polman, az Unilever vezérigazgatója.
Ezt a szemléletet realizálja Magyarországon az OFA Nonprofit Kft. 2016-ban előszöri– remélhetően hagyományteremtő célzattal – kiírt pályázata – Az Év Felelős Foglalkoztatója Vándordíj - a Magyar Kereskedelmi Kamarával a Magyarország társadalmát érintő legfontosabb területet, a foglalkoztatást, a fenntarthatóság témáját iránymutatóan karolja fel és fűzi össze.
Az innováció az összekötő elem a fenntarthatóság és foglalkoztatás területeinek kapcsolódásában. „Az újszerű szemléletek meghonosodásában kiemelkedő a felelősségük a nagyvállalatoknak Magyarországon, hiszen a rendszerváltás után a multinacionális vállalatok honosították meg a civil szervezetek gyengesége miatt a vállalati felelősségvállalás kultúráját. A foglalkoztatás fontos fenntarthatósági terület. Rendkívül sokszínű az az eszköztár, amihez egy felelős munkáltató nyúlhat.” – mondta Soós Andrea, az OFA vezető munkatársa.
A fenntarthatóság vállalati kezelése nem csak a humán vagy PR területhez általában hozzárendelt CSR management területet jelenti, hanem egy vállalatirányítási szemléletet. A fenntarthatóságnak így valóban a boardroomban a helye.
A szervezeti és vállalati kultúra egy vállalat márkaképének fontos része. A jó márka belülről építkezik. A vezetői szemlélet az erős márka fontos része. A dolgozók pedig a legfontosabb márkaérintkezési pontok. A dolgozókkal és az érintettekkel együtt lélegző munkaadói márka hatóereje így jóval nagyobb.
A munkáltatói márkaépítés kapcsot teremtett a gyakran elszigetelten működő HR és kommunikációs területek között. Ma már elengedhetetlen, a CSR terület involválása is. Ezen túlmenően egy minden területet átható fenntarthatósági vállalati stratégiában való gondolkodás kell, hogy összefogja a területek munkáját. Fontos, hogy a mindennapokban is megélhetőek legyenek a munkavállalók számára a vállalat célja, értékei, és tisztában legyenek azzal az értékkel, amit ők hozzátesznek nap mint nap a vállalat értékéhez.
A belső vállalati tehetségmenedzsment és képzés, az új generáció munkavállalóinak bevonása, az egészségfókuszú belső aktivitások és a kiegyensúlyozott work-life balance támogatása a vállalatnál dolgozók „jóllétét” táplálja. .A belső munkáltatói márka építése, a felelős munkavállalói fellépés során fontosak a forintosítható befektetések, de sokszor kis költségvetést igénylő, a dolgozók számára naponta érezhető értéket teremtő munkavállalói programok azok, amik nagyobb bevonódást tudnak elérni. Mindez tehát egy rendkívül komplex eszközrendszer, amit az OFA Nonprofit Kft. ebben a pályázatban értékel.
Ez az első olyan kezdeményezés Magyarországon, mely a felelős foglalkoztatás és a felelős vállalati működés belső vállalati és össztársadalmi jelentőségét közös platformon kezeli, és egyfajta szemléletformálást és párbeszédet katalizál az érintettek között.
A pályázat célja, hogy díjazza azokat a munkáltatókat, akik a legkiemelkedőbb jó gyakorlatot tudják bemutatni a felelős foglalkoztatás területén. A pályázatuk alapján kiválasztott 30 pályázó lehetőséget kap a Felelős foglalkoztató vagyok elnevezésű, 2016. november 24-én megrendezésre kerülő konferencián való kiállításra, valamint a nevezéssel pályáznak is egyben „Az Év Felelős Foglalkoztatója” Vándordíjra.
Azok a márkák, akik érték vezérelten, és társadalmi célokat szem előtt tartva működnek, ők lesznek hosszútávon sikeresek. – mondta Paul Polman, az Unilever vezérigazgatója.
Ezt a szemléletet realizálja Magyarországon az OFA Nonprofit Kft. 2016-ban előszöri– remélhetően hagyományteremtő célzattal – kiírt pályázata – Az Év Felelős Foglalkoztatója Vándordíj - a Magyar Kereskedelmi Kamarával a Magyarország társadalmát érintő legfontosabb területet, a foglalkoztatást, a fenntarthatóság témáját iránymutatóan karolja fel és fűzi össze.
Az innováció az összekötő elem a fenntarthatóság és foglalkoztatás területeinek kapcsolódásában. „Az újszerű szemléletek meghonosodásában kiemelkedő a felelősségük a nagyvállalatoknak Magyarországon, hiszen a rendszerváltás után a multinacionális vállalatok honosították meg a civil szervezetek gyengesége miatt a vállalati felelősségvállalás kultúráját. A foglalkoztatás fontos fenntarthatósági terület. Rendkívül sokszínű az az eszköztár, amihez egy felelős munkáltató nyúlhat.” – mondta Soós Andrea, az OFA vezető munkatársa.
A fenntarthatóság vállalati kezelése nem csak a humán vagy PR területhez általában hozzárendelt CSR management területet jelenti, hanem egy vállalatirányítási szemléletet. A fenntarthatóságnak így valóban a boardroomban a helye.
A szervezeti és vállalati kultúra egy vállalat márkaképének fontos része. A jó márka belülről építkezik. A vezetői szemlélet az erős márka fontos része. A dolgozók pedig a legfontosabb márkaérintkezési pontok. A dolgozókkal és az érintettekkel együtt lélegző munkaadói márka hatóereje így jóval nagyobb.
A munkáltatói márkaépítés kapcsot teremtett a gyakran elszigetelten működő HR és kommunikációs területek között. Ma már elengedhetetlen, a CSR terület involválása is. Ezen túlmenően egy minden területet átható fenntarthatósági vállalati stratégiában való gondolkodás kell, hogy összefogja a területek munkáját. Fontos, hogy a mindennapokban is megélhetőek legyenek a munkavállalók számára a vállalat célja, értékei, és tisztában legyenek azzal az értékkel, amit ők hozzátesznek nap mint nap a vállalat értékéhez.
A belső vállalati tehetségmenedzsment és képzés, az új generáció munkavállalóinak bevonása, az egészségfókuszú belső aktivitások és a kiegyensúlyozott work-life balance támogatása a vállalatnál dolgozók „jóllétét” táplálja. .A belső munkáltatói márka építése, a felelős munkavállalói fellépés során fontosak a forintosítható befektetések, de sokszor kis költségvetést igénylő, a dolgozók számára naponta érezhető értéket teremtő munkavállalói programok azok, amik nagyobb bevonódást tudnak elérni. Mindez tehát egy rendkívül komplex eszközrendszer, amit az OFA Nonprofit Kft. ebben a pályázatban értékel.
Ez az első olyan kezdeményezés Magyarországon, mely a felelős foglalkoztatás és a felelős vállalati működés belső vállalati és össztársadalmi jelentőségét közös platformon kezeli, és egyfajta szemléletformálást és párbeszédet katalizál az érintettek között.
A pályázat célja, hogy díjazza azokat a munkáltatókat, akik a legkiemelkedőbb jó gyakorlatot tudják bemutatni a felelős foglalkoztatás területén. A pályázatuk alapján kiválasztott 30 pályázó lehetőséget kap a Felelős foglalkoztató vagyok elnevezésű, 2016. november 24-én megrendezésre kerülő konferencián való kiállításra, valamint a nevezéssel pályáznak is egyben „Az Év Felelős Foglalkoztatója” Vándordíjra.
- 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni Részletek Jegyek
- 2024.05.14Mesterséges intelligencia használata a marketing munkában Képzésünk célja, hogy bemutassuk 2024-ben mi mindenre képes a mesterséges intelligencia, használata mennyire meg tudja könnyíteni a marketing szakemberek - vagy erre a pályára készülők - munkáját. A képzés során a résztvevő megtanulja, hogy milyen kiaknázatlan lehetőségek rejlenek a mesterséges intelligenciában. Ezen túl megtanulja, hogy a különböző AI eszközöket milyen stratégiai kombinációban érdemes használni a lehető legnagyobb hatékonyság elérése érdekében. Részletek Jegyek
- 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat. Részletek Jegyek
További cikkek
Profi programozók önkéntes munkája segítheti a fogyatékkal élő embereket, hogy munkához jussanak
A digitalizáció nem csak a pénzügyi világot alakította és alakítja át, de többek között a karitatív szervezetek munkáját is hatékonyabbá... Teljes cikk
ESG-intézkedések - ilyen különbségek vannak a kkv-k és a nagyvállalatok között
A vállalatok nagy többsége szerint az ESG a jövőben rendkívül vagy nagyon fontos lesz üzleti működésük szempontjából – mutat rá a BDO... Teljes cikk
Sok vállalat a HR-re bízza a társadalmi felelősségvállalást, de forrást nem igazán ad hozzá
A hazai cégek elkötelezettek a társadalmi felelősségvállalás (CSR) tekintetében, de távol vannak attól, hogy valódi megoldásokat nyújtsanak a... Teljes cikk
Kapcsolódó hírek
- Kihirdették Az Év Irodája verseny győzteseit - mutatjuk a legtrendibb munkatereket 1 hónapja
- Semmit nem lehet már rutinból csinálni - Sándorné Bosnyák Ágnes, a DENSO HR menedzsere 1 hónapja
- Sikeres az Iskolában az erdő program 1 hónapja
- Fákat ültetett a Nexon a Szentendrei Skanzenben 1 hónapja
- Aki nem lép, lemarad: megkerülhetetlenek az ESG-szempontok 2 hónapja
- Hogyan építsük a vállalati kultúrát hibrid munkavégzés esetén? 2 hónapja
- Growth mindset szemlélettel az ESG célokért 3 hónapja
- Értékteremtő közösségi tér a fenntarthatóság szolgálatában 3 hónapja
- Fenntartható megoldásokat fejlesztő magyar startupok jelentkezését várják 3 hónapja
- Együttműködés-fejlesztés és a kollaboráció ereje SDGs Game - COLLAB Fenntarthatósági Workshop 3 hónapja
- Tanári ösztöndíjprogramot hirdet a Kék Bolygó Klímavédelmi Alapítvány 3 hónapja