Pillangó-hatás
A Google-nél bevezették a „nudge” fogalmát, amely az új dolgozók beillesztésében és hatékonyságuk növelésében jelentős változást hozott. A cégnél átlagosan kilenc hónapba telt, míg egy új alkalmazott teljes hatékonyságot ért el. Így megnézték, hogy akinél ez hamarabb megtörtént, ott mi okozta a produktivitás növekedését. Azt találták, hogy ezek az emberek már az első héten kértek visszajelzést vezetőiktől, kollégáiktól, és legalább két munkahelyi kapcsolatot kialakítottak az első időszakban, ami segítette őket könnyebben információhoz jutni és beilleszkedni. Így az új belépőknek, és a közvetlen kollégáknak is kiküldtek egy levelet az első héten, vagyis „megbökték” őket, hogy kérjenek/adjanak visszajelzést, kijelöltek „buddykat”, akik segítettek az információkkal, kapcsolatteremtésben.
Nudge - miért bökték meg a kollégákat a Google-nélÍgy a teljes hatékonyság elérése 9 hónapról 6 hónapra csökkent, ami 2%-os növekedést hozott a cégnek. Ez 400 millió dollárban mérhető értéket teremtett a Google-nél éves szinten. Vagyis egy apró lépés jelentős változást képes okozni a viselkedésben és a szervezetben is.
Laszlo Bock szerint a technológia és a viselkedéstudomány fontos segítséget tud adni a HR-eseknek, hogy jó döntéseket hozzanak.
1. Adj értelmet a munkádnak.
2. Bízz az embereidben.
3. Csak olyan embereket vegyél fel, akik jobbak nálad.
4. A fejlesztést ne keverd össze a teljesítménymenedzsmenttel.
5. Légy szerény és nagylelkű.
6. Fizess „igazságtalanul.
7. „Böködj”.
8. Menedzseld a növekvő elvárásokat.
9. Élvezd, és kezd az elejéről!
Énekes, pilóta, vívó, író és vállalkozó egy személyben
A SuccessConnect 2018 konferencia másik, immár tényleges rocksztárja, az Iron Maiden énekes-frontembere, Bruce Dickinson volt. Az élettörténetét mesélte el, hogy hogyan lett, szinte egyik napról a másikra kis klubokban, pár száz ember előtt fellépő zenészből egy olyan zenekar énekese, amely mára 90 millió albumot adott el. Mint mondta az egésznek a nyitja, az emberek közötti kapcsolatokban van. Minden cégnek az álma, hogy vásárlói ne csak fogyasztók, hanem rajongók is legyenek, ahogy ez a zenekarok esetében van. Ehhez a kapcsolathoz azonban már érzelmek kellenek, amelyek az elkötelezettséget szülik. Aztán persze az sem árt, ha ezek az elkötelezett rajongók jó fogyasztók is egyben, hiszen ma már az együttesek elsősorban a turnékból és a nevükkel eladott termékekből élnek.
Bruce Dickinson: Minden cégnek az álma, hogy a vásárlói ne csak fogyasztók, hanem rajongók is legyenek.Mivel úgy érezte, hogy 22 éves korára tulajdonképpen mindent elért, valami máshoz is kellett fognia, így egy ideig vívott, majd pilóta lett. És míg főállásban énekelt, mellékállásban egy kereskedelmi légitársaságnál volt utasszállító repülőgép vezetője. Az Iron Maidennnek saját söre is van, amire nem csak a nevüket írták rá, hanem ők is fejlesztették a vörös ale-t, amit a márkájukkal eladnak.
Manapság zeppelint és biológiailag lebomló drónt tervez és valósít meg. Előbbi jövőre várhatóan elkészül, míg utóbbiból már van prototípus, és a célja, hogy katasztrófa sújtotta területek elzárt közösségeihez is el lehessen juttatni, például élelmiszert, amit a drón visz, az eszköz maga pedig akár tüzelőanyagként felhasználható. Mint mondta, mindezekhez a kulcs, hogy beszélni kell másokkal, sőt az embereket rá kell venni, hogy ők is beszéljenek és meghallgassák egymást, mert csak így születhetnek kreatív ötletek.
Cikkünk több oldalas! Lapozzon!
1. oldal - A HR szakma rocksztárjai
2. oldal - Pillangó-hatás