Kapcsolati nagytőke
Mire számíthat a munkáltató, aki a globális nemzedék tagjait foglalkoztatja? Hogyan tudja motiválni legfiatalabb munkavállalóit? Számításba kell venni, hogy gyakori munkahelyváltókként a Z generáció motivációja elsősorban az érdekes feladatokban és a minőségi informális környezetben rejlik. Praktikusan és gyorsan élnek, főként rövid lejáratú projektekben nyújtanak optimális munka-teljesítményt.
Kiváló lehetőséget kínál az alkalmazók számára a fiatal nemzedék virtuális világban való jártassága és kapcsolati tőkéje. A digitális bennszülöttek remekül használják az online térben kialakított és fenntartott közösségeket céljaik eléréséhez, így kapcsolatrendszerük folyamatosan változik, bővül. Ez komoly erőforrás például a vállalat külső kommunikációs terveinek megvalósításához.
Freeterek - a jövő munkavállalói?
A kutatások szerint néhány évtizeden belül azok a vállalatok lesznek népszerűek a fiatal munkavállalók körében, amelyek identitásukkal vonzzák az „új alkalmazkodókat”, azaz a Z generáció tagjait. A vállalati értékekkel való azonosulás feltétele, hogy azok mennyire egyeznek a leendő munkavállaló értékrendjével.
A kutatások szerint a Z generáció a klasszikus alkalmazási formák mellett szívesen dolgozik szabadúszóként, egyszerre több megbízóval együttműködve. Hátrány lehet, hogy a munkaadók nem teljes munkaidőben rendelkeznek az ún. „freeterek” idejével, viszont költséghatékony megoldás, hogy csak az elvégzett munkát kell kifizetniük, teljesítményarányosan. A szabadúszó életforma kölcsönös előnye az elvégzett munkához kapcsolódó felelősség is: több megrendelőnek dolgoznak, tehát ahhoz lesznek lojálisak, aki korrekt partnernek bizonyul és fordítva: akkor kapnak munkát szabadúszóként, ha azt jó minőségben, kifogástalan etikai magatartással végzik.
Rumpf Nikoletta
Marketing és kommunikációs vezető
euCSOPORT
Cikkünk több oldalas! Lapozzon!
1. oldal - A következő nemzedék már az ajtóban áll
2. oldal - Kapcsolati nagytőke