kapubanner for mobile
Megjelent: 11 éve

Aki kérdez: Németh Helga

HR Szubjektív rovatunkban dr. Németh Helga, a Tetra Pak regionális HR Business Partnere kérdez, miután Fejér Péter, az OD Partner ügyvezető partnere kérdésére válaszol.

- Tavaly hoztátok létre a regionális HR szolgáltató központot. Nyilván költséghaténysági szempontok generálják e változást. Mégis, hogyan emelhető a HR szolgáltatások minőségének színvonala az új keretek között? Mik a tapasztalaid, mitől lesz jó az ügyfeleknek, üzleti vezetőknek e szervezeti változás?

- Köszönöm a kérdést, azt hiszem bátran mondhatjuk, hogy az egyik legfontosabb és egyben legnehezebb terület manapság a HR életében a szolgáltató központok működése. Kezdem mindjárt a változtatás okával, ami a mi esetünkben nem csak a költséghatékonyság javítása, hanem maga a HR folyamatok hatákonyságának növelése és egységes működtetése volt. Nagyon sok kis létszámú szervezeti egység működik a világ több országában, így a szolgáltató központok létrehozása segíti a folyamatok egységesítését. Ez részben már válasz is arra, hogy a szolgáltatás minősége emiatt is kell, hogy javuljon (például munkakör besorolási rendszerek egységesítése, elérhető professzionális piaci összehasonlítási adatok, alapadat kezelés egységesítése stb).

A bevezetésnél fontos azt tisztázni mindjárt az elején és egyértelműen kommunikálni az érintett felek irányában, hogy kinél milyen minőségi előnyök várhatóak. Ez persze nem újdonság, de tapasztalatom szerint nagyon könnyen elbeszélnek a felek egymás mellett. A vezetőktől gyakori az a visszajelzés, hogy bár a rendszereket és folyamatokat a vállalati működés legtöbb területén alkalmazzák és elfogadják, a HR oldaláról továbbra is a "személyes törődés" és a rugalmasság a legfontosabb.

Tapasztalatom szerint a változás akkor hozza meg a kívánt eredményt, ha az előkészítés során nagy hangsúlyt kap a különböző célcsoportokra (felső- és középvezetők, dolgozók) lebontott előnyök, várható változások és nehézségek részletes kommunikációja. Nagyon fontos, hogy ezt a vállalat jövőbeni terveihez illesztve kapják a vezetők és a dolgozók, ne csak azt lássák, hogy létrejön egy ilyen változás, hanem azt is tudják pontosan, hogy erre miért van elengedhetetlenül szükség a vállalat stratégiájához. Miért leszünk így jobbak és versenyképesebbek a piacon? Miért kell modernebb módszerekkel kezelnünk a dolgozói rendszereket?

Egy tipp: az internetes bankolás példájával jól lehet szemléltetni a kiemelt ügyfél fogalmát. Pár évvel ezelőtt elképzelhetetlen lett volna, hogy ne kelljen a bankban sorba állni egy egyszerű tranzakció miatt. Manapság az a természetes, hogy bármikor közvetlenül mindenki hozzáférhet a bankszámlájához, tranzakciókat végezhet önállóan. Viszont ezzel párhuzamosan lehet személyi bankára, kiemelt ügyfélkapcsolati kapcsolattartója, akivel a komplexebb, vagy személyre szabott ügyeket intézheti. Tehát nem feltétlenül elszemélytelenedésről, hanem egy másfajta szolgáltatási megközelítésről beszélünk. A következő generáció számára már ez lesz a természetes.

KÉRDÉS:

Molnár Zitától a Tetra Pak kommunikációs vezetőjétől kérdezem: A kommunikáció az, amivel sosem elégedettek a dolgozók. Te hogy látod, egy ilyen változásnál mit lehet sikernek nevezni?
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Egy lassú előre, két gyors hátra: foglalkoztatási pávatánc

Rövidített munkaidő és home office, nem csak hálás konferenciatéma vagy hatásos márkaépítési üzenet kellene, hogy legyen, hanem valódi people... Teljes cikk

Hogyan zajlik egy globális szervezeti kultúra átalakítása cégegyesülést követően? - válaszol Lőrinczi Máté, a Danfoss Industrial globális HR vezetője

HR Szubjektív rovatunkban Lőrinczi Máté, a Danfoss Industrial divíziójának globális HR vezetője kérdez, miután válaszolt Bondici Flóra, a Chorus... Teljes cikk

Így zajlik a szervezeti evolúció a szemünk előtt

„Nem a legerősebb szervezet lesz a túlélő, nem is a legintelligensebb, hanem az, amelyik a leginkább fogékony a változásra” – mondta Charles... Teljes cikk