kapubanner for mobile
Megjelent: 15 éve

Hogyan kezeljük a dolgozókat válságban?

Válságban az első és legfontosabb dolog a pozitív hozzáállás és szemléletmód, amellyel nemcsak túlélni, de tovább élni és előre lépni is lehet - mondta Dulin Judit, az Astron Informatikai Kft. HR vezetője a májusi TESK HR Cafén, amelyen több hasznos ötletet is meríthettek a személyügyi szakemberek a toborzást, motivációt illetően.

images

Az elmúlt időszakban történt elbocsátási hullámokba igazi "aranyhalak" is bekerültek. Van néhány módszer a megszerzésükre, mielőtt mások elhalásszák Őket.

  • Pecázás: hirdetés a cégnév feltüntetésével. Lesz, akinél beakad ez a horog, mert már hallott a névről, vagy a cégről pozitív dolgokat és alig várja, hogy bekerülhessen.

  • Hálózás: tömeges szűrés és válogatás. Minél nagyobb a felhozatal, annál több jó szakembert lehet kiválasztani belőlük.

  • Szigonyozás=Lazacozás: Érdemes rugalmasan kezelni a felvételi rendszert, ha a máskor elérhetetlennek tűnő szakemberek megszerezhetőek a piacon. Ilyenkor meggondolandó személyzeti tanácsadó cégek bevonása a folyamatokba, akik folyamatosan figyelik a piacot és azonnal értesülnek a kisebb-nagyobb elbocsátásokról.

    Nagyon fontosak az egyetemi kapcsolatok. A legjobb pályakezdők megnyerhetőek már a diploma megszerzése előtt is, a recept, hogy kézen kell őket fogni. Meg kell ismertetni a diákokkal a cégnevet, beépülni az oktatásba. Ennek számtalan módja létezik: lehet kurzust indítani, előadást tartani, vizsgáztatni, diplomáztatni, gyakorlati helyeket biztosítani, valamint szakképzési támogatás keretében tanszékeket támogatni.

    Pánikhangulatban, válsághelyzetben a már meglévő jó kollégák is elbizonytalanodhatnak. Ahhoz, hogy őket meg lehessen tartani és ne kezdjenek az első pánikhullámban új állás után nézni, meg kell nyugtatni őket és biztosítani megélhetésük biztonságát. A HR-esnek nemcsak a vezetőséggel, hanem a munkatársakkal is kommunikálnia kell. Szükséges, hogy az összes dolgozó egységes tájékoztatást kapjon arról, milyen események zajlanak a cég környezetében, a külső változások milyen helyzet elé állítják a céget, a folyamatosan elért eredményeket meg kell osztani velük, valamint a vállalat jövőbeli terveit, hiszen ez az, ami az ő létbiztonságukat is garantálja. Nem utolsó sorban, nem elég gondolni, a cég nyilvánossága előtt is ki kell mondani: "a cég stabil helyzetben van."

    Nagyban gondolkozva: a munkaerőpiacon a cégmarketing a HR-es feladata. A HR vezető sales-essé válik, amikor a pályázóknak "eladja" cégét. Minden szép és borús oldalával együtt, ugyanúgy meg kell nyerni a pályázót, mint az egyszerű fogyasztót. Ez különösen akkor igaz, ha kiemelten jó szakemberről van szó, aki után kapkodnak a munkáltatók. A HR vezető marketinges is, amikor cégét képviseli a munkaerő piacon. Korábban már szó volt a nagy merítés előnyeiről, ennek pedig a jó marketing az alapja. Éppen ezért: érdemes publikálni, nem elhajtani az információkért telefonáló újságírókat és ápolni a jó kapcsolatot a sajtóval. A következő alkalommal azt fogják megkeresni, aki szívélyesen bánt velük és nem teherként kezelte megkeresésüket. Érdemes nyilatkozni és jelen lenni, elvállalni minden (ésszerű) felkérést, szakértőként nyilatkozni. Ilyen alkalmakkor lehetőség nyílik a cég nevének megismertetésére. Az emberek emlékezni fognak rá, honnan jött az a szakértő, aki adott témáról beszélt.

    Sztancsek Mónika
    TESK Tanácsadó Kft.
    IT&Engineering
    • 2024.05.16Atipikus foglalkoztatási formák – Dr. Bankó Zoltán Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
    • 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény!info button Részletek ticket button Jegyek
    • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
    További cikkek
    Kiderült, miért váltak óvatosabbá a dolgozók a munkahelyváltást illetően

    Országos szinten számottevően csökkent a munkavállalói fluktuáció, 28 százalékra mérséklődött tavaly az egy évvel korábbi 33 százalékról.... Teljes cikk

    Németország kinyitotta álláspiacát a szakképzettek előtt

    Tavaly novemberben lépett hatályba - egyes rendelkezései idén fognak - az új német szakképzett bevándorlásról szóló törvény, amely jelentősen... Teljes cikk

    "Szellemállásoktól" hemzsegnek az állásportálok - de mi értelme a kamu álláshirdetéseknek?

    A munkáltatók olyan látszólag nyitott pozíciókat hirdetnek meg az állásportálokon vagy börzéken, amelyeket soha nem is akartak betölteni. Mi... Teljes cikk