kapubanner for mobile
Megjelent: 13 éve

Mennyire motiváltak a magyar HR-esek?

Száz százalékos elkötelezettség nélkül nincs kiváló teljesítmény - hangzott el a HR Trend Klub aktuális ülésén. Élénk vita zajlott, hogy maximálisan el kell-e köteleződnünk ahhoz a vállalatunk mellett, hogy ki tudjuk hozni a legjobbat magunkból. Mint kiderült, a saját elkötelezettség és motiváció a vezető személyén, hozzáállásán is múlik. A HR-esek nyitottabb és elkötelezettebb karizmatikus vezetőt várnának, és több vezetői visszajelzést.

Az aktuális klubalkalomnak a Chinoin/Sanofi-Aventis Újpesti gyáregysége adott otthont Szenft Berta, a kémiai gyáregység HR vezetője meghívása jóvoltából. A mintegy 800 főt foglalkoztató eredeti és első újpesti gyáregység motiváció és elkötelezettség tekintetében a HR Trend Klub HR-esei számára is példaértékű volt. Szenft Berta a kemény munka és a hűség szavakkal jellemezte kollégái hozzáállását, nagy számban találhatók ugyanis 40-45 éves munkaviszonnyal rendelkező munkatársak a vállalatnál.

A Dara Péter (DEVISE Hungary) szakmai vezetésével működő HR Trend Klub résztvevői a szakmai program mellett a Chinon/Sanofi-Aventis látogatóközpontjába és kísérleti üzemébe is betekintést nyertek. Szenft Berta az elkötelezettség szempontjából a biztonságot, a jó munkakörülményeket, a nyílt kommunikációt, a világos elvárásokat, valamint a teljesítmény és megbecsülés fontosságát emelte ki. Véleménye szerint olyan egyszerű dolgok, mint egy plakett, egy nyilvános szóbeli elismerés vagy egy vacsorameghívás is képes hihetetlen módon növelni az elégedettséget és az elkötelezettséget. A Sanofi-Avensis Chinoin esetében az egyik legsikeresebb próbálkozásnak egy kalendárium elkészítése bizonyult, melyben évkönyvszerűen megörökítették a legfontosabb eseményeket fényképek segítségével.

A HR Trend Klub résztvevői a Dara Péter által készített belső klubfelmérés alapján a vezetői hozzáállás mellett a feladatokat, a kihívásokat, a sikert, illetve a tanulási és fejlődési lehetőségeket tartják a maguk számára legmotiválóbbnak. Az elkötelezettség és a motiváció kapcsolata ugyanakkor nem egyértelmű a klubtagok véleménye szerint. Vannak, akik úgy vélik, hogy az elkötelezettség mindenképpen együtt jár a motiváltsággal, míg mások szerint ez a két faktor teljesen független egymástól. Az elkötelezettséget tekinthetjük úgy is, mint a motiváció egyik összetevőjét. Az azonban nem kérdés, hogy mind az elkötelezettségnek, mind pedig a motivációnak a végső célja a jobb teljesítmény, az üzleti eredmény. Márpedig a tulajdonos és/vagy a menedzsment ennek elősegítését várja a legtöbb esetben a HR-től.


A motiváció és az elkötelezettség részletesebb átgondolása során a klubtagok megvizsgálták, hogyan lehetne mérni az elkötelezettséget és a motivációt. Olyan tényezők mentén vizsgálódtak, mint a vezetői stílus, vezetői kommunikáció; belső kommunikáció; munkakörülmények, munkahelyi légkör, munkahelyi kapcsolatok; szakmai elégedettség, karrierlehetőségek; bérezés, kompenzáció, valamint a teljesítményértékelés és visszajelzés szerepe. A csoportmunka eredményeként született megoldások a DEVISE Hungary weboldalán (www.devise.hu) találhatók.
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.14Mesterséges intelligencia használata a marketing munkában Képzésünk célja, hogy bemutassuk 2024-ben mi mindenre képes a mesterséges intelligencia, használata mennyire meg tudja könnyíteni a marketing szakemberek - vagy erre a pályára készülők - munkáját. A képzés során a résztvevő megtanulja, hogy milyen kiaknázatlan lehetőségek rejlenek a mesterséges intelligenciában. Ezen túl megtanulja, hogy a különböző AI eszközöket milyen stratégiai kombinációban érdemes használni a lehető legnagyobb hatékonyság elérése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Nagyot nőtt a takarítócég, már több mint 11 ezren dolgoznak náluk: létszámtrendek

Tavaly decemberről idén januárra az épületek takarításával és facility managementjével foglalkozó B + N Referencia Zrt-nél nőtt legnagyobbat az... Teljes cikk

Mennyibe kerül egy sikertelen munkaerő-felvétel?

Ne csak a hirdetési költségeket számoljuk egy munkavállaló felvételénél, hanem a toborzó munkaóráinak költségét és a próbaidő alatti... Teljes cikk

Új fogalom a HR-ben: a határfelületi vezetők

Van egy olyan vezetői réteg az iparban, akikről, ha nem vesszük tudomásul, hogy egészen más bánásmódot igényelnek, mint a többi vezető, akkor... Teljes cikk