kapubanner for mobile
Megjelent: 12 éve

Öt trend a HR világában

Szerdán és csütörtökön rendezték meg Budapesten a Personal Hungary-t, a HR szakma legnagyobb hazai kiállítását. Íme néhány érdekes gondolat, trend a rendezvényen hallottakból.

1. Egyre fontosabb a hatékonyság: kisebb létszámmal ugyanazt a munkát (vagy többet) elvégezni. Az utóbbi évek gazdasági válsága a legtöbb vállalatot létszámcsökkentésre kényszerítette. A munkamennyiség azonban lényegesen nem változott, sőt a csökkenő bevételeket sokan új irányokkal, üzletágakkal próbálták ellensúlyozni. Míg korábban a csoportproblémákat a profit mögé lehetett rejteni, mára a túéléshez az együttműködés sokkal fontosabb lett.

2. Extra stressz alatt a középvezetők és a HR-esek. Mindkét csoport jellemzője, hogy egyszerre kell megfelelniük a felsővezetői elvárásoknak és a dolgozói igényeknek. Ez a kettős nyomás a vezetők és a HR-esek számára lelkileg rendkívül megterhelő. Ha pedig ehhez még egy leépítés levezénylése is kapcsolódik... Éppen ezért a stresszkezelés megtanulása és az egészséges életmód számukra különösen fontos.

3. Már a barátnak sem tud segíteni a HR-es. Míg tíz évvel ezelőtt, a növekedés éveiben, a HR-es még távoli ismerőseinek is tudott segíteni állásajánlatokkal, mára már a legjobb barátoknak is azt kell mondania, hogy sajnálja, nem tud álláslehetőségekről. Ennek megélése szintén megterhelő.

4. Nincs pénz béremelésre, előtérben az alternatív ösztönzési eszközök. Egyre több vállalatvezető szembesül azzal, hogy minimális a mozgástere a bértervezésben. A jó munkaerő megtartása azonban fontos, így minden költséghatékony motivációs eszközt be kell vetni. Ilyen lehet például uniós támogatásból továbbképzéseket szervezni, személyre szabott cafeteriaelemeket bevezetni, az egyéni igényeket felmérve távmunkát vagy rugalmas munkaidőt engedni, az egyéni teljesítményeket erkölcsileg és minimális összeggel jutalmazó programokat (például: A hónap dolgozója) indítani.

5. Fókuszban a munkaadói márkaépítés. A legjobb munkavállalók megszerzésében egyre fontosabb az "employer branding", aminek egyik eleme a hiteles kommunikáció. A közösségi média korában azonban megszűnt a munkaadó információs monopolhelyzete. Mit sem érnek a legjobb reklámok, ha az interneten kommentelők, az életben pedig a munkavállalók rossz hírét viszik a cégnek. Fontos eleme az imageépítésnek, hogy a vállalat ugyanazt a megbecsülést nyújtsa munkavállalói felé, mint ügyfeleinek.

  • 2024.05.23Külföldiek foglalkoztatása Magyarországon – Dr. Fehér Dániel Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismeretiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.13Tudatos delegálás - vezetői tréning Programunk két fontos vezetői készség fejlesztésére irányul. Az egyik a tudatos delegálás, mint elengedhetetlen vezetői időfelszabadító, munkatárs-fejlesztő készség, a másik az ehhez szükséges asszertív kommunikáció, amely ezt a folyamatot segíti.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Friss energia - Tippek a munkahely megújításához

Eljött a tavaszi megújulás ideje. De hogyan lehet egy szervezetet megújítani úgy, hogy a munkatársak friss lendületet, energiát, kreativitást... Teljes cikk

Semmit nem lehet már rutinból csinálni - Sándorné Bosnyák Ágnes, a DENSO HR menedzsere

A folyamatos változás ma már alap, nem lehet rutinból vagy akár tavalyi tapasztalatok alapján működni, mondta el Sándorné Bosnyák Ágnes, a DENSO... Teljes cikk

Bele lehet szeretni ebbe a hivatásba: interjú Szalavics Mariann NAV-elnökhelyettessel

Öt évvel ezelőtt érkezett a Nemzeti Adó- és Vámhivatalhoz. Első állása a közigazgatásban és azt mondja, hogy bele lehet szeretni ebbe a... Teljes cikk