kapubanner for mobile
Megjelent: 7 éve

A cégek fele költ employer brandingre, legfontosabb a munkaerő megtartása

2017 decemberében felmérés készült a hazai vállalatok munkáltatói márkaépítési gyakorlatáról. A hiánypótló felmérést az Employer Branding Award megbízásából a BrandExcellence Program kutatói készítették.

A kérdések összeállításában a Bindermann I The Employer Branding Company munkatársai működtek közre.

A márkakutatók kérdéseire mintegy 70 közép - és felsővezető válaszolt. A vállalatok között kereskedő, gyártó és szolgáltató cégek egyaránt megtalálhatóak voltak. A válaszadók több mint 70 %-a minimum 50 főt foglalkoztat.

A legfőbb megállapítások:



  • A legalább 50 főt foglalkoztató vállalatok 53%-a foglalkozik tudatos munkáltatói márkaépítéssel.
  • Akik még nem foglalkoznak Employer Brandinggel, azoknak 62%-a egy éven belül tervezi, 24%-a két éven belül, és csak 14%-a nem tervezi, hogy a jövőben foglalkozni fog a szakterülettel.
  • Az Employer Branding kapcsán a válaszadók pontozták a különböző vállalati célok jelentőségét. A legfontosabb a kitöltők számára a munkaerőmegtartása (91%) és a tehetségek bevonzása (88%). Csak ezeket követi a fluktuáció csökkentése (83%) és az egyetemisták bevonzása (78%). Így világosan látszik, hogy ma már a munkatársak elkötelezése és megtartása a legfontosabb szempont.
  • Azon vállalatoknál, akiknél van munkáltatói márkaépítési tevékenység 40%-nál a HR, 36%-nál a HR és a kommunikáció együtt, 16%-nál csak a kommunikáció, és kevesebb mint 5 %-nál a marketing vagy a CEO felelős érte.
  • A leghasznosabb kommunikációs csatornák, programok értékelésénél - az Employer Branding kapcsán - a belső ajánlási programok (92%) kerültek az első helyre, ettől alig maradt el a social media, illetve a belső kommunikáció (mindkettő 90%).
  • A klasszikus offline felületeket, mint a print, rádió, TV, óriásplakát nem tartják hasznosnak a nyilatkozó vállalatok a munkáltatói kommunikáció során.
  • A legalább 200 főt foglalkoztató válaszadók közül, mindössze egy mondta azt, hogy nem készít Employer Branding stratégiát.
  • Az Employer Branding kialakítása során a vállalatok számára még mindig a legnagyobb kihívás a megfelelő anyagi forrás allokálása. Ennek ellenére a legalább 50 főt foglalkoztató az Employer Branding-gel foglalkozó vállalatok 40%-a növeli és 44%-a szinten tartja a munkáltatói márkaépítésre szánt költését.

Employer Branding Award 2017



Az Employer Branding Award a példaértékű munkáltatói márkaépítést díjazza immár harmadik éve. További információk a www.employerbrandingaward.hu oldalon elérhetőek. A díjátadó 2018
tavaszán várható.

Ha szeretné megmutatni cégét, hogy miért jó ott dolgozni, akkor ezt a HRPortal.hu-n érdemes megtennie! A HR-es szakma és a kvalifikált munkavállalók jó része is napi szinten olvassa cikkeinket és használja alkalmazásainkat. Modern, kreatív megoldásokat kínálunk, hogy az Ön cége se maradjon le employer branding-ben versenytársai mögött. Részletekről Novák Lillánál érdeklődhet.

  • 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznakinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Itt vannak az Év Irodái

2025-ben már tizenötödik alkalommal hirdettek győzteseket Az Év Irodája versenyen. Ráadásul idén nem csak magyarországi, hanem külföldi irodák is... Teljes cikk

5G-távirányítású járművek és autókamrás tesztelés a holnap női mérnökeivel

Mérnök leszel vagy kutató? Sajnos, ez a kérdés még mindig ritkán hangzik el a pályaválasztás előtt álló fiatal lányok körében. A Lányok Napja... Teljes cikk

Kiderült: az ügyfélélmény fejlesztése a munkavállalók lojalitását is növeli

A fogyasztói benyomás kulcsszerepet játszik az üzleti sikerben, a legtöbb cég azonban mégsem rendelkezik erre vonatkozó átfogó stratégiával; az... Teljes cikk