kapubanner for mobile
Megjelent: 2 éve

Szervezetfejlesztés - Change management

A szervezetfejlesztés egyik legnagyobb és legkomplexebb kihívása a szervezeti kultúra váltás.

Szervezeti kultúra váltás

  • A szervezeti kultúra váltásnak mindig meg kell lennie egy világos és erős indokának, amely meggyőzi a szervezet tagjait arról, hogy miért szükséges a változás, és milyen előnyökkel járhat. Ez lehet például egy válság, egy új piaci lehetőség, egy új vezetői vízió vagy egy új stratégia.
  • A szervezeti kultúra váltásnak mindig ki kell indulnia a vezetőségtől, akiknek fel kell vállalniuk a változás iránti elkötelezettségüket, és példát kell mutatniuk a kívánt magatartásokkal. A vezetőknek be kell vonniuk a szervezet többi tagját is a változásba, és biztosítaniuk kell a megfelelő kommunikációt, támogatást és visszajelzést
  • A szervezeti kultúra váltásnak mindig rendelkeznie kell egy jól kidolgozott tervvel, amely meghatározza a változás célját, irányát, ütemezését, mérföldköveit és eredménymutatóit. A tervnek figyelembe kell vennie a szervezet jelenlegi kultúrájának erősségeit és gyengeségeit, valamint az ellenállás lehetséges okait és formáit.
  • A szervezeti kultúra váltásnak mindig alkalmazkodnia kell a változó körülményekhez, és képesnek kell lennie a korrekciókra és a finomhangolásokra. A változásmenedzsment nem egy lineáris és determinisztikus folyamat, hanem egy iteratív és adaptív folyamat, amely során folyamatosan tanulunk és javítunk.

A szervezetfejlesztés és a változásmenedzsment két összefüggő, de nem azonos fogalom. A szervezetfejlesztés a szervezet egészére kiterjedő, tervszerű és tudatos beavatkozás, amelynek célja a szervezet hatékonyságának és életképességének növelése a magatartástudományi ismeretek felhasználásával. A változásmenedzsment a szervezetfejlesztés egyik eszköze, amely a szervezet jövőállóságát biztosítja a stratégiai célok, a vezetés, a szervezeti működés, kultúra és a technológia összehangolt fejlesztési folyamatának kézben tartásával. A változásmenedzsment egyszerre jelenti a változás folyamatának erős, rugalmas és tudatos irányítását, és az emberek kreatív önszerveződésének támogatását.

A szervezetfejlesztés és a változásmenedzsment lépései általában a következők:

  • Adatgyűjtés, elemzés, célok meghatározása: A szervezet jelenlegi helyzetének, erősségeinek, gyengeségeinek, lehetőségeinek és veszélyeinek felmérése, valamint a kívánt jövőkép és a megvalósítandó célok kitűzése.
  • Stratégiák meghatározása: A célok eléréséhez szükséges területek, folyamatok, eszközök, módszerek, időkeretek és felelősök kijelölése, valamint a változás kommunikációjának és értékelésének tervezése.
  • Beavatkozás, a szervezetfejlesztési és változásmenedzsment stratégia végrehajtása: A stratégia megvalósításának megkezdése és folyamatos végrehajtása, a változás folyamatának figyelemmel követése, monitorozása és szükség szerinti korrekciója, valamint az érintettek bevonása, motiválása és támogatása.
  • Eredmények mérése, értékelése, tanulságok levonása: A végrehajtott szervezetfejlesztési és változásmenedzsment lépések hatásának kielemezése, mérése és összehasonlítása a kitűzött célokkal, valamint a sikerek elismerése, a problémák megoldása és a tanulságok levonása a jövőbeli fejlesztések érdekében.
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek