kapubanner for mobile
Megjelent: 19 éve

Work-Life-Balance - A teljesítményfokozás elfeledett építőkockája

A harmonikus életvitel fontosságát tükröző munkáltatói szemléletet rendkívül kevés cég tartja elsődleges prioritásnak - derült ki egy 297 topmenedzser megkérdezésével készült felmérésből. A nagyobb cégeknél dolgozók kivételével a legtöbben elégedetlenek jelenlegi helyzetükkel.

A 'Work-Life-Balance' a munkáltatók egyik legfontosabb 'építőkockáját' jelenti - illetve kéne, hogy jelentse. A nagyvállalatokon kívül azonban elvétve akad olyan közép-, vagy kisvállalkozás, mely kellő figyelmet fordítana a munkavállalók harmonikus életvitelére. Ezt tükrözi az a legfrissebb felmérés, melynek során a müncheni Comteam személyzeti tanácsadó kérdezett meg 297 német topmenedzsert jelenlegi állásuk kapcsán. Mindannyian több mint három éve töltenek be felsővezetői pozíciót, gyakran heti 47,5 óránál több munkaidő mellett.

A megkérdezett felsővezetők kétharmada vélekedik úgy, hogy munkahelyi terhelésük "magas", vagy "nagyon magas" szintű és ezért elégedetlenek munkaadójukkal. Az átfogó felmérés szerint a német vállalatok többsége nem invesztál eleget a 'Work-Life-Balance' gyakorlati megvalósításába annak ellenére, hogy manapság a fiatal menedzserek számára komoly nehézséget jelent a magánélet és a munka közötti egyensúly megtalálása. Mint arról Lorenz Forchhammer a Comteam igazgatója beszámolt, "egyáltalán nem ritka a heti 60 órás munkaidő, ám ennek ellenére ritkaságszámba megy azon cégek száma, melyek az óriási teljesítményelvárás mellett a magánéletre is tekintettel vannak". Az eredmény: a vállalatok kockáztatják dolgozóik elvesztését.

Forchhammer szerint további probléma, hogy a munkáltatók olyan bevételi célkitűzéseket, kimutatásokat, csapatvezetést stb.-t várnak el fiatal topmenedzsereiktől, amelyre egyáltalán nincsenek felkészítve. A fokozott stressz mellett pedig egyenesen lehetetlen a harmonikus életvitel.

Persze vannak kivételek. Ilyen például a Commerzbank is, mely a 80-as évek végén az első németországi bank volt, ahol
családbarát munkahely kialakítására törekedtek. Részmunkaidős állásokat vezettek be, majd később egész nap igénybe vehető gyerekmegőrzőket és óvoda rendszerű gyerekfoglalkoztatókat hoztak létre. A dolgozók nem kis megelégedésére ezekre a szolgáltatásokra évi 1 millió, majd 1,7 millió eurót költött a bank. Barbara David, a Commerzbank személyzeti vezetője úgy látja, hogy "a gyerekközpontúság és a családtámogatás egyre fontosabb szerepet játszik a diplomások munkába történő bevezetése során, ráadásul egyre több fiatal férfi is érdeklődik az ilyen állások iránt".

A Commerzbank-hoz hasonlóan a BMV is segíti dolgozóit a magánélet és a munka összehangolásában. "Csak akkor maradnak a dolgozóink a cégnél, ha kiegyensúlyozott magánélet áll a háttérben." Mindenekelőtt a fiatal, értékes munkaerő tekintetében figyelnek leginkább a 'Work-Life-Balance' fontosságára. Az elmúlt év során 4000 otthoni munkahelyet hoztak létre -1300-al többet mint az azelőtti évben- olyan módon, hogy minden nap legalább egyszer meg kell jelenniük munkáltatójuknál. A fejlesztés bejött!

A teljesítményfokozás elengedhetetlen feltételeként alkalmazandó munkáltatói szemléletet sajnálatos módon még mindig rendkívül kevés cég alkalmazza. Mindenesetre reményt ad az a tény, hogy "ma már az állásinterjúkon a férfiak is mernek beszélni a családjukról, vagy családtervezésükről anélkül, hogy hátrány érné emiatt őket" - mondja Barbara Hartmann a Heidrick&Struggles személyzeti tanácsadója.

  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.16Atipikus foglalkoztatási formák – Dr. Bankó Zoltán Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Női oktató kapta idén a Gács-András díjat

Csomós Petra, az ELTE TTK Alkalmazott Analízis és Számításmatematikai Tanszékének docensének személyében másodszor nyerte el női oktató az... Teljes cikk

Az X generációsok tudják: ha nem tanulsz, véged - avagy miért jó megtartani a középkorú munkavállalót?

Nincsenek könnyű helyzetben manapság az X generációs (jellemzően 1960 és 1979 között született) munkavállalók. Könnyen kerülhetnek... Teljes cikk

Az év eleje a felmondások ideje?

Az év elején történő felmondások aránya bár változó lehet, azonban sok cégnél ebben az időszakban, az év végi bónuszok kifizetését követően... Teljes cikk