Nem lesz több „szőkenős” vicc az informatika órán
Nagyon erős, pozitív hatást gyakorolt a SKOOL képzése azokra a lányokra, akik az elmúlt 3 év során részt vettek workshopokon, táborokon. A mindenre nyitott lányok ennek a benyomásnak a hatására választották felsőoktatási célként a mérnök-informatikát és a gazdaságinformatikát. Sok örömet, magabiztosságot kaptak a mozgalomtól, amelyben ma már mentorként is részt vesznek, mert mindent megtesznek azért, hogy „szervezeten belül maradhassanak”. Ezt a célt úgy tudja elérni a SKOOL, hogy a legelső, IT-vel kapcsolatos találkozásra helyezi a legnagyobb hangsúlyt. „Meg kell élni azt, hogy nincs rossz kérdés, és szabad az alkotás”- mondta a legfontosabb törekvésükről Major Zsófia, alapító.
Továbbtanulás: irány az IT-világ!
„3 évvel ezelőtt egyáltalán nem tudtam, mi akarok lenni. Unokabátyám szólt, hogy a cégnél, ahol dolgozik, lesz egy Skool foglalkozás, nézzem meg.” - mesélt a múltról a 19 éves Bugir Zsófia, aki egyike volt annak a 15 lánynak, akik a Skool legeslegelső foglalkozásán vettek részt. „Annyira megtetszett, hogy két hét múlva már ott voltam a következő, ingyenes programon is. A Skool mutatta meg nekem, hogy ez egy nagyon izgalmas világ. A foglalkozások hangulata, a cégek megismerése, és a hasonló gondolkodású lányokkal, női programozókkal való találkozás olyan önbizalmat adott, hogy most már elhiszem magamról, hogy én is sikeres informatikus leszek. Most a Corvinus Egyetemen tanulok, gazdaságinformatikát, és két hét múlva már kezdem is a nyári gyakorlatomat a Prezinél.” - tette hozzá Bugir Zsófi. Bár az egyetemista lány már „kiöregedett” a SKOOL-os célcsoportból, nagyon szeretett volna tagja maradni a közösségnek, ezért önkéntes mentori feladatokat vállalt. Ez egy újabb szintje a tanulásnak, az önfejlesztésnek. „Kaptam egy négy fős kis társaságot, akiket én is ugyanannyira lelkesíthetetek, ahogy ezt három évvel ezelőtt velem tették. Ez nagyon inspiráló dolog.”
Lelkesen mesél az élményeiről Remeli Mina is. A 19 éves lány, aki ma már a BME-n mérnökinformatikát tanul, a Skool és a Prezi közös foglalkozásán kezdett el programozni. Ő se hitte volna, de egy 8 hetes kurzus után egy „pokemon-go”-szerű játékot le tudott fejleszteni. Mostanra olyan szintre jutott a tudása, hogy szó szerint levadászta őt is a Prezi, és bevonta a gyakornok programjaiba. Nyáron, az intern-időszakukban internetbiztosággal kapcsolatos, nagyon komoly tevékenységekben fognak a lányok részt venni az ország egyik „legcoolabb” munkahelyén.
Ha nincs szakmai társ, ki is lehet képezni!
Badics Eszter még csak 12 éves volt, mikor kapcsolatba került a SKOOL-lal. A Scratch-programnyelvre kiírt játékversenyen indult volna, ha lett volna olyan partnere, aki ismeri ezt a játékos programnyelvet. De, Veszprémben, ahol laktak, nem talált ilyen lányt. Nem keseredett el, megtanította két barátnőjének, sőt, az általános iskolai informatika tanárának is a Scratch-et. A környezete akkor nagyon csodálkozott Eszter erőfeszítésén. Nem nagyon értették, mit is szeretne ezzel a játékkészítéssel elérni. A fiúk reakciója volt a legirracionálisabb. Ők ugyanis irigykedni kezdtek, mivel Eszternek sokkal erősebb volt az úgynevezett „komolyabb IT-eszköz” ismerete, míg a fiúk időben többet töltöttek ugyan a gép előtt, de csupán csak felhasználóként, játékkal telt az idejük. Azóta annyi történt a lány életében, hogy felvették a budapesti Fazekas Mihály Gimnázium speciális matematika szakára, és éppen költözteti fel az egész családját Budapestre.
Cikkünk több oldalas! Lapozzon!
1. oldal - Nem lesz több „szőkenős” vicc az informatika órán
2. oldal - Tanácstalanul a pályaválasztási szakembernél