Minden harmadik Skool lány biztosan technológiai területen szeretne tovább tanulni
Ha most kellene választaniuk, a Skool foglalkozáson legalább egyszer részt vett lányok 32 százaléka biztosan a tech területet választaná leendő karrierjének, további 60 százalék pedig elgondolkodna rajta egy, a Skool által idén ősszel készített átfogó felmérés alapján. A kérdésekre adott válaszokból az is kiderült, hogy a lányok igenis érdeklődnek a technológiai karrier iránt - több mint a fiatalok fele saját elhatározásból jelentkezett a programokra és nem a szülei vagy tanárai biztatására.
2017. augusztus és október között átfogó felmérést készített a Skool az elmúlt három és fél év foglalkozásain részt vett csaknem 1500 lány körében, akikre ma a Skool csapata alumna közösségként tekint. A szociológusok és kutatók segítségével kialakított kérdőívre összesen 101 lány és 88 szülő válaszolt, a cél pedig az volt, hogy visszamérjék a Skool projekt hosszú távú hatásait és eddigi eredményeit.
A felmérés legfontosabb eredménye, hogy a lányok közül, akik valaha megfordultak minimum egy Skool foglalkozáson, ma 64 százalékuk foglalkozik programozással. 32 százalékuk biztosan tech területen helyezkedne el, de összesen 92 százaléka lát lehetőséget a technológiai karrierben.
“A Skool célja nem az, hogy minden lányból programozó váljon, hanem az, hogy a lányok is megismerjék a lehetőségeiket a területen, és magabiztosabbá váljanak a digitális világban. Így ha azok közül a lányok közül, akik még gondolkodnak a tech területeten csak néhányan használják a megszerzett digitális készségeket, akkor már elmondhatjuk, hogy közelebb kerültünk a 2014-ben kitűzött céljaihoz.”- mondta el Guzsaly Péter, a Skool képviselője.
A Skool már az indulásakor arra épült, hogy vannak olyan lányok, akik szívesen foglalkoznának programozással, de sokakat a negatív sztereotípiák tartanak vissza attól, hogy valóban ezt a területet válasszák. Ezt igazolta vissza, hogy a foglalkozásokra jelentkező lányok több mint fele - 55 százaléka - saját elhatározásból jelentkezett a különböző programokra. Közülük egyébként nagyon magas arányban kódolnak: 78 százalékuk válaszolta azt, hogy a Skool foglalkozás óta is rendszeresen
foglalkozik a területtel.
A felmérés eredménye arra is rámutatott, hogy a sikerélményekkel, ami a lányok 93 százalékának meghatározó volt, növelhető a lányok elköteleződése a terület iránt és bátrabbak is lesznek. A szülők 55 százaléka azt is elmondta, hogy lányuk más digitális készségeket igénylő helyzetekben is magabiztosabbá vált a foglalkozás óta. A sikerélmény megéléséhez a lányok visszajelzései szerint hozzájárul a cégektől érkező mentorokkal és női példaképekkel való találkozás, valamint az, hogy a
lányok a foglalkozások során egy valódi technológiai cég életébe is beleláthatnak. Emellett háromból két fiatal válaszolt úgy, hogy bátrabbnak érezte magát csak lányos közegben, amikor a programozással találkozott. A Skool módszertanára is számos pozitív visszajelzés érkezett: a legelső
helyen a foglalkozások kreatív és egyéni témáit emelték ki, valamint azt, hogy az elkészült munkákat megoszthatják másokkal is.
“A legjobban az tetszik, hogy úgy lehet tanulni, hogy az ember észre sem veszi, csak úgy megtanulja.” - válaszolta az egyik kérdésre Varga Anna, aki 2014-ben vett részt a Skool egyik foglalkozásán.
“Ebben sokat segít az, hogy nem csak egy tanár van mint az iskolákban, hanem sok mentor. Akik mindig segítenek mindenkinek és nagyon kedvesek, bármilyen furcsa kérdése legyen is egy tanulónak.”
A Skool projekt jó úton halad a céljai eléréséhez: a lányok nagy része ma is foglalkozik programozással
A felmérés legfontosabb eredménye, hogy a lányok közül, akik valaha megfordultak minimum egy Skool foglalkozáson, ma 64 százalékuk foglalkozik programozással. 32 százalékuk biztosan tech területen helyezkedne el, de összesen 92 százaléka lát lehetőséget a technológiai karrierben.
“A Skool célja nem az, hogy minden lányból programozó váljon, hanem az, hogy a lányok is megismerjék a lehetőségeiket a területen, és magabiztosabbá váljanak a digitális világban. Így ha azok közül a lányok közül, akik még gondolkodnak a tech területeten csak néhányan használják a megszerzett digitális készségeket, akkor már elmondhatjuk, hogy közelebb kerültünk a 2014-ben kitűzött céljaihoz.”- mondta el Guzsaly Péter, a Skool képviselője.
A sikerélmény segít az álmok megvalósításában
A Skool már az indulásakor arra épült, hogy vannak olyan lányok, akik szívesen foglalkoznának programozással, de sokakat a negatív sztereotípiák tartanak vissza attól, hogy valóban ezt a területet válasszák. Ezt igazolta vissza, hogy a foglalkozásokra jelentkező lányok több mint fele - 55 százaléka - saját elhatározásból jelentkezett a különböző programokra. Közülük egyébként nagyon magas arányban kódolnak: 78 százalékuk válaszolta azt, hogy a Skool foglalkozás óta is rendszeresen
foglalkozik a területtel.
A felmérés eredménye arra is rámutatott, hogy a sikerélményekkel, ami a lányok 93 százalékának meghatározó volt, növelhető a lányok elköteleződése a terület iránt és bátrabbak is lesznek. A szülők 55 százaléka azt is elmondta, hogy lányuk más digitális készségeket igénylő helyzetekben is magabiztosabbá vált a foglalkozás óta. A sikerélmény megéléséhez a lányok visszajelzései szerint hozzájárul a cégektől érkező mentorokkal és női példaképekkel való találkozás, valamint az, hogy a
lányok a foglalkozások során egy valódi technológiai cég életébe is beleláthatnak. Emellett háromból két fiatal válaszolt úgy, hogy bátrabbnak érezte magát csak lányos közegben, amikor a programozással találkozott. A Skool módszertanára is számos pozitív visszajelzés érkezett: a legelső
helyen a foglalkozások kreatív és egyéni témáit emelték ki, valamint azt, hogy az elkészült munkákat megoszthatják másokkal is.
“A legjobban az tetszik, hogy úgy lehet tanulni, hogy az ember észre sem veszi, csak úgy megtanulja.” - válaszolta az egyik kérdésre Varga Anna, aki 2014-ben vett részt a Skool egyik foglalkozásán.
“Ebben sokat segít az, hogy nem csak egy tanár van mint az iskolákban, hanem sok mentor. Akik mindig segítenek mindenkinek és nagyon kedvesek, bármilyen furcsa kérdése legyen is egy tanulónak.”
- 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!
Részletek
Jegyek
- 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznak
Részletek
Jegyek
További cikkek
Így képzik a jövő AI-szakembereit Magyarországon
Magyarország első mesterséges intelligencia ipari tanszéke, az ELTE-Bosch Mesterséges Intelligencia Tanszék öt év után tovább bővül. Az ELTE és a... Teljes cikk
Meghossszabbítják az év végéig felvett diákhitelek kamatstopját
A Diákhitel2 és a Képzési Hitel továbbra is kamatmentesen igényelhetők. Teljes cikk
Itt a tanév vége, pontozással értékelik a pedagógusok egyéni teljesítményét
A kormány a köznevelés minőségének javítása érdekében 2023-ban bevezette a pedagógusok egyéni teljesítményértékelését (TÉR), amit a KRÉTA... Teljes cikk
Kapcsolódó hírek
- DNS-be kódolt versenyelőny: fájdalmas generációváltás jöhet az IT-szektorban 3 hete
- Felmérés: Romániában a felnőtt lakosság több mint harmada funkcionális analfabéta 4 hete
- Így nézhet ki a 2025/2026-os tanév szakképzési tanév rendje 4 hete
- Kihirdették a 2025/2026-os tanév rendjét 1 hónapja
- Visszaszoruló HR, előretörő technológia: íme a női vezetők új prioritásai 1 hónapja
- Egyre inkább ösztönzik a cégek a dolgozókat az AI használatára 1 hónapja
- A dolgozók több mint fele küzd, hogy lépést tartson az AI gyors fejlődésével 1 hónapja
- A 3-22 éves népességből iskolarendszerű képzésben részt vevők aránya - grafikon 2 hónapja
- Újraírják az MI-stratégiát – már óvodától tanítani kell a mesterséges intelligenciát 2 hónapja
- A dolgozók több mint fele elismeri, hogy hibákat követ el az AI használata közben 2 hónapja
- Egyre több vezető bánja meg, hogy az AI miatt küldött el dolgozókat 2 hónapja