kapubanner for mobile
Megjelent: 4 éve

Konfliktust kiírni az ajtóra

Étteremlánc menedzsmentjében dolgozni felérhet egy rémálommal. Erős fluktuáció, folyamatos konfliktusok a beosztások miatt. És ha mindezt ki is írjuk a bejárati ajtóra, akkor könnyen a kapun kívül kerül mindaz, ami nem tartozik a vásárlókra, írja Vas Dóra a Kríziskommunikáció blogon.

Kiírni az ajtóra a működési zavar okát

A második világháborút követően alapított Taco Bellnek az USA-ban mintegy 6500 üzlete van. A Taco Bell-hálózat, hasonlóan más láncokhoz, franchise rendszerben működik. Ha valahol, itt egészen biztosan protokollok, előírások garmadája foglalkozik a vállalati policynak megfelelő kommunikációval. De a franchise pont ezért izgalmas terület: ahány egység, annyiféle vezető. Területvezető, műszakvezető, étteremvezető: messze van a napi pörgésben a franchise -kézikönyv.

Az Ohio-beli Fairlawn-ban egyik reggel az étterembe bemenni szándékozókat ez a gépelt poszter fogadta:



“Dining room is closed until this store's workers can show up to work on time! We will happily serve you through the drive-thru as quickly as possible. We're very sorry for the inconvenience.” és kisebb betűkkel a lap alján: “Please bare [sic] with us until we find the right team to best serve our community.”

Hevenyészett fordításban: “Az étterem addig zárva tart, amíg a késő éttermi dolgozók nem veszik fel a műszakot! Addig is örömmel szolgáljuk ki önöket az autós ablaknál, amilyen gyorsan csak lehetséges. Nagyon sajánljuk az okozott kellemetlenséget.” és az apró betűs rész: Kérjük, maradjanak velünk, amíg megtaláljuk a vásárlóinkat legjobban kiszolgálni képes csapatot!"

Az egyik vásárló osztotta meg ezt a kissé bőbeszédű magyarázatot Facebook- oldalán, melyet szinte azonnal felkapott a média. Ha megnézzük, alig 250 reakciót és mindössze 148 megosztást (2020.02.16. állapot) kapott az eredeti fotó, de a poszter híre egészen Új-Zélandig , és Magyarországig is eljutott.

Az internet népe azonnal két részre szakadt: voltak, akik a dolgozóktól való nyilvános bocsánatkérést hiányolták az étteremlánc nyilatkozatából, de olyanok is akadtak, akik szerint botrányos, hogy nem lehet megbízható személyzetet találni. A Taco Bell szóvivőjét szinte azonnal megkérdezte a sajtó az esetről. Aki szerint a kiírásnak „nem szabadott volna megtörténnie” és a megfelelő protokoll elsajátítása érdekében továbbképzésre küldték az éttermi csapatot, az éttermet pedig egy órán belül kinyitották. A kellemetlenségért elnézést kért is a vásárlóktól.

Hogy mire világít rá a Taco Bell kiírása, arról a HR Blogon olvashat tovább.
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
A dolgozók kétharmada heti 1-2 meetinget időpocsékolásnak tart

Magyarország első országos reprezentatív produktivitás kutatása egyebek közt arra keresett választ, hogy a hazai fehérgalléros dolgozók napi... Teljes cikk

Az empatikus munkahelyi vezetés sokkal hasznosabb, mint egy szál nőnapi virág!

Március 8-án ünnepeljük a nemzetközi nőnapot. Azonban az egynapos ünneplésnél sokkal fontosabb, hogy a nők minden nap komfortosan és biztonságosan... Teljes cikk

Nincs több email áradat szabadság után - így segít az AI felvenni újra a fonalat

Egy mesterséges intelligencia (AI) alapú alkalmazásnak köszönhetően többé nem kell órákat töltenie a munkavállalónak a hosszabb szabadság alatt... Teljes cikk