kapubanner for mobile
Megjelent: 17 éve

Kellemes hang és empátia a telesales titka

Az utóbbi hetekben többször is foglalkoztunk a telefonos értékesítői munka buktatóival és alacsony népszerűségével. Most olyan munkavállalót kérdeztünk, aki telesales-esként dolgozott, szerette munkáját és előléptették. Amint Dénes Andrea szavaiból kiderül, kellemes hang, empátia és extrovertált személyiség kell a sikerhez.

Telefonon érvelni, néhány perc alatt meggyőzni az ügyfeleket a kínált termék előnyeiről, majd értékesíteni nem könnyű feladat - ám kommunikatív, értékesítő vénával bíró munkavállalók esetében a telesales akár a hosszú távú karrier előszobája is lehet. Ám ezt a munkát nem lehet félszívvel végezni: a sikeres telefonos értékesítés számos készség meglétét igényeli.

A kitartóak hamar előreléphetnek
Dénes Andrea, a Citibank értékesítésekkel foglakozó csoportjának osztályvezetője egyetemi tanulmányai mellett startolt ügyfélszolgálati operátorként. A Citibankhoz 2000-ben csatlakozott, majd az egyik értékesítési csoport osztályvezetőjévé léptették elő.

Kedvesen és profin kell kommunikálniuk
Andrea munkájában leginkább a sokszínűséget, a változatosságot kedvelte: " A munka közel állt hozzám: a telefonos értékesítés ugyanis extrovertált, kommunikatív, beszélgetni szerető embereknek való - a munka annak biztosan jól fog menni, aki a kitűzött célok megvalósítására koncentrálás mellett is képes az ügyfélkapcsolatot kedélyes beszélgetésként felfogni. A jó értékesítő a személyiségét is képes maradéktalanul belevinni kommunikációjába - mindezt röviden, lényegre törően, profi módon kell megoldani, ami nagy kihívás" - tette hozzá.

Kellemes hang, ügyfél centrikusság és empátia a siker kulcsa
A sikeres telefonos értékesítés számos készség meglétét igényeli. "Minden helyzetben empatikus, kiválóan kommunikáló, ügyfélcentrikus, kellemes hangorgánumú személyt kíván. A kedvesség és az udvariasság ugyancsak alapfeltétel: az ideális sales-munkatársnak ugyanakkor nyitottnak kell lennie többfajta értékesítési technika kipróbálására, alkalmazására.

A termék képviselete miatt hitelesnek, meggyőzőnek kell lennie, tudnia kell mondandóját szemléletes példákkal alátámasztania: a rázósabb helyzetekben erős önmotivációs készségre van szüksége, mindemellett ügyfelei kifogásait is gördülékenyen kell kezelnie " - vázolja az ideális telesalesesek személyiségjegyeit Branyiczki Imre, a pénzintézet lakossági HR- igazgatója.

A jók a reklamációt is értékesítésbe fordítják
A szakember azt is hozzátette: a rendkívül jó helyzetfelismerési készség ugyancsak elengedhetetlen. "Megeshet, hogy a problémája miatt telefonáló ügyfél idegesen, feldúltan számol be helyzetéről. Ám egy felkészült telebankár a proaktív problémamegoldáson túl, több lehetséges megoldást kínálva, sikeres termékértékesítéssel is pontot tehet a beszélgetés végére - amennyiben az ügyfél érzi a professzionális hozzáállást, az elkötelezettséget."

A türelmetlenek és introvertáltak alkalmatlanok a telesales- re
A telefonos értékesítésre korántsem alkalmas mindenki: Branyiczki Imre véleménye szerint a telefonos munkaköröktől, a folyamatos, különböző emberekkel folytatott kommunikációtól idegenkedő, a türelmetlen és a szabályokat természetüknél fogva nem vagy nehezen toleráló emberek biztosan nem tudják megállni a helyüket ebben a pozícióban. A munkát azok sem fogják sikerrel végezni, akik negatív előítéleteket táplálnak az értékesítéssel kapcsolatban, akik vásárlóként sem vevők arra, ha alternatívákat kínálnak számukra, vagy a maguk attitűdjéből indulnak ki egy-egy eladási szituációban.A munkakör betöltésének nem feltétele a diploma, de mindenképp előny.

Takács Gabriella

  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.14Mesterséges intelligencia használata a marketing munkában Képzésünk célja, hogy bemutassuk 2024-ben mi mindenre képes a mesterséges intelligencia, használata mennyire meg tudja könnyíteni a marketing szakemberek - vagy erre a pályára készülők - munkáját. A képzés során a résztvevő megtanulja, hogy milyen kiaknázatlan lehetőségek rejlenek a mesterséges intelligenciában. Ezen túl megtanulja, hogy a különböző AI eszközöket milyen stratégiai kombinációban érdemes használni a lehető legnagyobb hatékonyság elérése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Feketén foglalkoztattak egy 15 éves fiút, akinek mindkét kezét összepréselte egy gép

Vádat emelt a Kecskeméti Járási Ügyészség két férfi ellen, akik munkaszerződés és munkavédelmi oktatás nélkül foglalkoztattak egy 15 éves... Teljes cikk

Munkahelyi tréfa: benzint öntött a csikkjére és felgyújtotta kollégáját

A Tatabányai Járási Ügyészség súlyos testi sértés bűntette miatt nyújtott be vádiratot azzal a férfival szemben, aki tréfából meggyújtotta... Teljes cikk

35 milliót fizet az exférj volt feleségének a házasság alatt végzett házimunkáért

A háztartásban és a gyereknevelésben végzett munkát, melyet gyakran "láthatatlan munkaként" is emlegetnek, ritkán lehet pénzbeli fizetésre váltani.... Teljes cikk