kapubanner for mobile
Megjelent: 6 éve

Miért baj, ha a főnök nem vezető?

Egy vállalat vezetőjének sok rossz tulajdonsága lehet, ami hátráltatja a cég sikerét. Ilyen például az, ha túl agresszív, ha nárcisztikus, ha túlzottan kerüli a konfliktus, ha nem áll ki az embereiért. Az egyik legnehezebben észlelhető probléma, ha egyáltalán nem vezet - írja a Piac és Profit.

A szakirodalom sokat foglalkozik azzal, ha a vezető túlzottan törtető, nőfaló vagy szkeptikus, de kevesebb szó esik azokról, akik felveszik a poszttal járó magas fizetést, de nem végzik a feladatukat - írja a lap.

Egy friss amerikai felmérésből az derült ki, hogy a munkavállalóknak fontos, hogy érezzék főnökük jelenlétét. Sőt az 1000 fő megkérdezésén alapuló vizsgálat eredményéből az is kiolvasható, hogy inkább elviselik a rossz tulajdonságait egy főnöknek, mint azt, hogy egyáltalán ne irányítson.

A konstruktív vezetés pozitívan hat az alkalmazottakra, de hatása rövid ideig tart. A destruktív vezető sokat ront a hangulaton, a hatása nagyjából fél évig érezhető. Ám egy olyan vezető, aki nem tölti be a szerepét akár két évig is kihathat az adott vállalatra. Káros lehet a kollégák egymás közti viszonyára, konfliktusokat generálhat, és akár megbetegedést is.

Az ilyen vezető általában nehezen vonható felelősségre hiszen tevékenységének nincs olyan jól látható jele, mint például egy alkohol vagy nőügyekkel küzdő főnöknek.

Fotó: Pixabay
Piac és Profit
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.14Mesterséges intelligencia használata a marketing munkában Képzésünk célja, hogy bemutassuk 2024-ben mi mindenre képes a mesterséges intelligencia, használata mennyire meg tudja könnyíteni a marketing szakemberek - vagy erre a pályára készülők - munkáját. A képzés során a résztvevő megtanulja, hogy milyen kiaknázatlan lehetőségek rejlenek a mesterséges intelligenciában. Ezen túl megtanulja, hogy a különböző AI eszközöket milyen stratégiai kombinációban érdemes használni a lehető legnagyobb hatékonyság elérése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Friss energia - Tippek a munkahely megújításához

Eljött a tavaszi megújulás ideje. De hogyan lehet egy szervezetet megújítani úgy, hogy a munkatársak friss lendületet, energiát, kreativitást... Teljes cikk

Semmit nem lehet már rutinból csinálni - Sándorné Bosnyák Ágnes, a DENSO HR menedzsere

A folyamatos változás ma már alap, nem lehet rutinból vagy akár tavalyi tapasztalatok alapján működni, mondta el Sándorné Bosnyák Ágnes, a DENSO... Teljes cikk

Bele lehet szeretni ebbe a hivatásba: interjú Szalavics Mariann NAV-elnökhelyettessel

Öt évvel ezelőtt érkezett a Nemzeti Adó- és Vámhivatalhoz. Első állása a közigazgatásban és azt mondja, hogy bele lehet szeretni ebbe a... Teljes cikk