3 kreatív és látványos toborzási kampány
Versenyképes fizetés, innovatív munkakörnyezet... Felejtse el ezeket a sablonokat, amit mára már nem is vesz észre egy álláskereső. Érdemes kreatív irányba indulni, csak így lehet az álláskereső ingerköszöbét átlépni. Most mutatunk három brit példát a tavalyi évből.
#MillionPoundJamie – Álláskeresés élőben
A brit Totaljobs állásportál 1 millió fontos kampányt indított #MillionPoundJamie hashtaggel. Az állásportál kreatív csapata castinggal választotta ki azt a szerencsés aktív álláskeresőt, akit 1 millió fontból álláshoz segít. Jamie szakmai utazása augusztus 31-én indult és november végén végződött. Tanácsadói segítséggel „gatyába rázták” az önéletrajzát, állásinterjúkra készítették fel és fejlesztették a munkához jutáshoz szükséges képességeit.
Természetesen mindez az 1 millió font töredékébe került. A maradék összeget online reklámok tették ki, amellyel Jamie felhívta figyelmét a munkaadók előtt. Az állásportálnak ez image és ismertségnövelő eszköz is volt egyben: Százezrek – vagy talán milliók – követték Jamie álláskeresését. A publikum egy része maga is regisztrált a Reed adatbázisába és elkezdett állást keresni. A végén pedig együtt örültek Jamie-vel, hogy célba ért a Finery London nevű online ruhakereskedelmi start up cégnél. Mindeközben a sztárrá lett álláskereső megosztotta tapasztalatait, az olvasók pedig pontosan látták az álláskeresés buktatóit, ügyes fogásait, kihívásait.
I love Mondays – üzeni James Reed a lovas hős
A brit Reed állásportál a „hétfőt”, a munkavállalók többségének mumusát állítja már második éve image kampányának középpontjába. A portál nevével azonos vezetéknevű, James Reed - egy hősies középkori lovas - mutatja meg a túlhajszolt, magukat a munkahelyen rosszul érző dolgozóknak azt, hogy van kiút. Tavaly egy félájult dolgozót vitt el az irodából tett fel a lovára és vágtatott el. Az egy hete megjelent új kampányfilmben egy munkába igyekvő hölgynek mutat új távlatokat hétfő reggel (a fenti és a címlapképes is egy-egy jelenet). A fiatal szőke dolgozó a hétfő reggeli ingázóvonat mellett vágtató Reed lovas hívó szavára a következő állomásnál leszáll, majd a lovas hátán elvágtat egy jobb állás felé.
7 Days, 7 Jobs, 7 Newbies (7 nap, 7 állás, 7 új kolléga)
Ezzel a címmel indított kampányt a MadeBrave nevű brit digitális ügynökség. Egy héten át minden nap új állást hirdettek meg saját cégükhöz Glasgow-ba, a pályázóknak pedig az önéletrajzuk mellé 7 indokot kellett felsorolni, hogy miért alkalmasak a pozícióra. A munkakörök a meghirdetés sorrendjében: senior account manager, account manager, digital designer, creative artworker, account manager, graphic designer, project manager. A hirdetésekhez fotókat közöltek az irodáról, és olyan vonzó elemekkel tették vonzóvá a munkahelyet mint a születésnapra adott extra szabadnap vagy az évenkénti plusz egy bónusznap legalább két éves ottlét után.
Mi a tanulság?
Annyi bizonyosan, hogy a munkaadóknak 2017-ben is többet kell tenniük az álláskeresők figyelmének felkeltéséért. Már nem elegendő a sablonos hirdetés. Átélhető történetek, arcok, képek (nem image-fotók) kellenek hozzá. A harmadik példa jól mutatja, hogy bárki egy kis kreativitással feldobhatja üres pozícióit.
- 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!
Részletek
Jegyek
- 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznak
Részletek
Jegyek
HR Spirit – www.hrspirit.hu Kiadó: Monster Magyarország Kft. 1132 Budapest, Váci út 18.Ügyvezető: Zétényi AnnaFőszerkesztő: Karácsony... Teljes cikk
Kedv, bátorság, lélek, energia, spiritusz. Többek között ezt jelenti a „spirit” szó. Úgy gondoltuk, hogy ez a szó érzékelteti leginkább,... Teljes cikk
Sorozatunkban a személyügyben kereshető összegeket vesszük nagyító alá különféle statisztikák segítségével. Kezdjük a HR vezetői pozícióval.... Teljes cikk
- 5-ből 3 munkáltató szerint a soft skill-ek fontosabbak, mint valaha 1 hete
- Az álláskeresők szerint képzési hiány van, nem pedig készséghiány 2 hete
- Felmérés: kevés cég tartja hatékonynak a készségek értékelését 3 hete
- Felmérés: Egyre kevesebb munkahelyen elvárás a diploma 3 hete
- Költséges kivárás: mit veszít a HR, ha nem lép nyáron? 3 hete
- Hogyan vonzzuk be a megfelelő jelölteket a digitális térben? 1 hónapja
- Ez a munka nem automatizálható? Na jó, akkor vegyünk fel egy embert! 1 hónapja
- Ennyit számít a jelöltélmény a cég leendő dolgozóinak 1 hónapja
- AI a toborzásban: a siker titka, hogy nem kell túlbonyolítani 2 hónapja
- Nehezebben váltanak az álláskeresők, lassabban döntenek a cégek felvételről 2 hónapja
- Rajtuk múlhat a toborzás sikere: így képezd a hiring managert 2 hónapja