3 kreatív és látványos toborzási kampány
Versenyképes fizetés, innovatív munkakörnyezet... Felejtse el ezeket a sablonokat, amit mára már nem is vesz észre egy álláskereső. Érdemes kreatív irányba indulni, csak így lehet az álláskereső ingerköszöbét átlépni. Most mutatunk három brit példát a tavalyi évből.
#MillionPoundJamie – Álláskeresés élőben
A brit Totaljobs állásportál 1 millió fontos kampányt indított #MillionPoundJamie hashtaggel. Az állásportál kreatív csapata castinggal választotta ki azt a szerencsés aktív álláskeresőt, akit 1 millió fontból álláshoz segít. Jamie szakmai utazása augusztus 31-én indult és november végén végződött. Tanácsadói segítséggel „gatyába rázták” az önéletrajzát, állásinterjúkra készítették fel és fejlesztették a munkához jutáshoz szükséges képességeit.

Természetesen mindez az 1 millió font töredékébe került. A maradék összeget online reklámok tették ki, amellyel Jamie felhívta figyelmét a munkaadók előtt. Az állásportálnak ez image és ismertségnövelő eszköz is volt egyben: Százezrek – vagy talán milliók – követték Jamie álláskeresését. A publikum egy része maga is regisztrált a Reed adatbázisába és elkezdett állást keresni. A végén pedig együtt örültek Jamie-vel, hogy célba ért a Finery London nevű online ruhakereskedelmi start up cégnél. Mindeközben a sztárrá lett álláskereső megosztotta tapasztalatait, az olvasók pedig pontosan látták az álláskeresés buktatóit, ügyes fogásait, kihívásait.
I love Mondays – üzeni James Reed a lovas hős

A brit Reed állásportál a „hétfőt”, a munkavállalók többségének mumusát állítja már második éve image kampányának középpontjába. A portál nevével azonos vezetéknevű, James Reed - egy hősies középkori lovas - mutatja meg a túlhajszolt, magukat a munkahelyen rosszul érző dolgozóknak azt, hogy van kiút. Tavaly egy félájult dolgozót vitt el az irodából tett fel a lovára és vágtatott el. Az egy hete megjelent új kampányfilmben egy munkába igyekvő hölgynek mutat új távlatokat hétfő reggel (a fenti és a címlapképes is egy-egy jelenet). A fiatal szőke dolgozó a hétfő reggeli ingázóvonat mellett vágtató Reed lovas hívó szavára a következő állomásnál leszáll, majd a lovas hátán elvágtat egy jobb állás felé.
7 Days, 7 Jobs, 7 Newbies (7 nap, 7 állás, 7 új kolléga)

Ezzel a címmel indított kampányt a MadeBrave nevű brit digitális ügynökség. Egy héten át minden nap új állást hirdettek meg saját cégükhöz Glasgow-ba, a pályázóknak pedig az önéletrajzuk mellé 7 indokot kellett felsorolni, hogy miért alkalmasak a pozícióra. A munkakörök a meghirdetés sorrendjében: senior account manager, account manager, digital designer, creative artworker, account manager, graphic designer, project manager. A hirdetésekhez fotókat közöltek az irodáról, és olyan vonzó elemekkel tették vonzóvá a munkahelyet mint a születésnapra adott extra szabadnap vagy az évenkénti plusz egy bónusznap legalább két éves ottlét után.
Mi a tanulság?
Annyi bizonyosan, hogy a munkaadóknak 2017-ben is többet kell tenniük az álláskeresők figyelmének felkeltéséért. Már nem elegendő a sablonos hirdetés. Átélhető történetek, arcok, képek (nem image-fotók) kellenek hozzá. A harmadik példa jól mutatja, hogy bárki egy kis kreativitással feldobhatja üres pozícióit.
- 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.09Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben. A konferencia ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A program és a regisztráció a jegyek menüpont alatt.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
HR Spirit – www.hrspirit.hu Kiadó: Monster Magyarország Kft. 1132 Budapest, Váci út 18.Ügyvezető: Zétényi AnnaFőszerkesztő: Karácsony... Teljes cikk
Kedv, bátorság, lélek, energia, spiritusz. Többek között ezt jelenti a „spirit” szó. Úgy gondoltuk, hogy ez a szó érzékelteti leginkább,... Teljes cikk
Sorozatunkban a személyügyben kereshető összegeket vesszük nagyító alá különféle statisztikák segítségével. Kezdjük a HR vezetői pozícióval.... Teljes cikk
- Felmérés: egyre több álláshirdetés említi az AI-t, de kontextus nélkül 3 hete
- Felpörgeti a toborzást a CATL Debrecenben – duplájára nőhet a dolgozói létszám 4 hete
- Fluktuációs kihívásokkal küzd a kékgalléros munkaerőpiac 1 hónapja
- Toborzási roham a BMW-gyárban – ekkora bért kínálnak a kezdőknek 2 hónapja
- Számos nemzetközi pozíciót költöztet Budapestre az UNICEF 2 hónapja
- BMW, Lego, Suzuki: toborzás és képzés az automatizálás árnyékában 2 hónapja
- Felmondani az öregek szoktak, a Z generáció csak simán nem megy be többet 2 hónapja
- Több mint 40 új munkatársat keres a Revolut Magyarországon 2 hónapja
- A HR a láthatatlan ragasztó - így látják a szakmát az ügyvezetők 2 hónapja
- A karrier-catfishing valóban létezik? A dolgozók szerint igen! 2 hónapja
- Digitális HR: UX tervezés a munkáltatói márka szolgálatában 2 hónapja


Mi történne, ha egy napra minden nő szabadságra menne?