Átadták a 4-es metrót
Már az 50-es évek legelején felmerült, hogy szükség lenne egy metróvonalra, ami összeköti Zuglót és Dél-Budát. A különböző tervekben más-más végállomások és útvonalak szerepeltek. Több pályázat és pályázó jelentkezett az évtizedek folyamán, oroszok, franciák, németek és magyarok is.
1997-ben úgy tűnt indulhat az építkezés, 1998-ban megtörténik a hitelfelvétel is. Az első dátum mire a metró elkészül 2003 júliusa volt. Aztán Demszky Gábor főpolgármester ezt négyszer módosította, az utolsó dátum 2011 nyara volt.
2007-ben indultak el a fúrópajzsok az Etele térnél. Az évek során a költségek is növekedtek, 1998-ban még 130 milliárdra tervezték a költségeket, végül 452 milliárdból készült el.
A vonal hossza 7.4 km, menetideje 8 perccel lesz rövidebb, mint a 7-es buszé. Megállói sűrűn helyezkednek el, ami miatt sokan kritizálták is már az építés közben. Csúcsidőben 2,5 percenként fog járni, és várhatóan óránként 16 ezer ember használja majd. Ugyanakkor már vannak félelmek, hogy az utasszám kevesebb, akár fele, lehet a tervezettnek.
Az átadás 40 autóbusz-, 5 villamos- és 3 trolibusz- és 20 éjszakai buszvonalon jelent hálózati vagy jelentős menetrendváltozást. A ritkítások, egyes vonalak megszüntetésének terve már eddig is éles visszhangot váltott ki. A felszíni tömegközlekedési változások szombaton lépnek életbe.
Origo/Portfolio/Blikk/Inforadio.hu/BKK