Átadták a 4-es metrót
Péntek déltől már utazni is lehet a 4-es metrón, ráadásul vasárnapig ingyen. Ezzel befejeződött Budapest egyik legnagyobb beruházása, mondta az átadáson Tarlós István főpolgármester. Már felvetődtek azzal kapcsolatban kérdések, hogy meglesz-e a tervezett utasszám? A felszíni közlekedés változásai szombaton lépnek életbe.
Orbán Viktor miniszterelnök és Tarlós István főpolgármester adták át az új metróvonalat Kelenföldön. Az új vonal két végállomása a Keleti Pályaudvar és Kelenföld. Nyolc évig építették, de most lezárult az utóbbi évtizedek egyik legnagyobb fővárosi beruházása.
Már az 50-es évek legelején felmerült, hogy szükség lenne egy metróvonalra, ami összeköti Zuglót és Dél-Budát. A különböző tervekben más-más végállomások és útvonalak szerepeltek. Több pályázat és pályázó jelentkezett az évtizedek folyamán, oroszok, franciák, németek és magyarok is.
1997-ben úgy tűnt indulhat az építkezés, 1998-ban megtörténik a hitelfelvétel is. Az első dátum mire a metró elkészül 2003 júliusa volt. Aztán Demszky Gábor főpolgármester ezt négyszer módosította, az utolsó dátum 2011 nyara volt.
2007-ben indultak el a fúrópajzsok az Etele térnél. Az évek során a költségek is növekedtek, 1998-ban még 130 milliárdra tervezték a költségeket, végül 452 milliárdból készült el.
A vonal hossza 7.4 km, menetideje 8 perccel lesz rövidebb, mint a 7-es buszé. Megállói sűrűn helyezkednek el, ami miatt sokan kritizálták is már az építés közben. Csúcsidőben 2,5 percenként fog járni, és várhatóan óránként 16 ezer ember használja majd. Ugyanakkor már vannak félelmek, hogy az utasszám kevesebb, akár fele, lehet a tervezettnek.
Az átadás 40 autóbusz-, 5 villamos- és 3 trolibusz- és 20 éjszakai buszvonalon jelent hálózati vagy jelentős menetrendváltozást. A ritkítások, egyes vonalak megszüntetésének terve már eddig is éles visszhangot váltott ki. A felszíni tömegközlekedési változások szombaton lépnek életbe.
Origo/Portfolio/Blikk/Inforadio.hu/BKK
Már az 50-es évek legelején felmerült, hogy szükség lenne egy metróvonalra, ami összeköti Zuglót és Dél-Budát. A különböző tervekben más-más végállomások és útvonalak szerepeltek. Több pályázat és pályázó jelentkezett az évtizedek folyamán, oroszok, franciák, németek és magyarok is.
1997-ben úgy tűnt indulhat az építkezés, 1998-ban megtörténik a hitelfelvétel is. Az első dátum mire a metró elkészül 2003 júliusa volt. Aztán Demszky Gábor főpolgármester ezt négyszer módosította, az utolsó dátum 2011 nyara volt.
2007-ben indultak el a fúrópajzsok az Etele térnél. Az évek során a költségek is növekedtek, 1998-ban még 130 milliárdra tervezték a költségeket, végül 452 milliárdból készült el.
A vonal hossza 7.4 km, menetideje 8 perccel lesz rövidebb, mint a 7-es buszé. Megállói sűrűn helyezkednek el, ami miatt sokan kritizálták is már az építés közben. Csúcsidőben 2,5 percenként fog járni, és várhatóan óránként 16 ezer ember használja majd. Ugyanakkor már vannak félelmek, hogy az utasszám kevesebb, akár fele, lehet a tervezettnek.
Az átadás 40 autóbusz-, 5 villamos- és 3 trolibusz- és 20 éjszakai buszvonalon jelent hálózati vagy jelentős menetrendváltozást. A ritkítások, egyes vonalak megszüntetésének terve már eddig is éles visszhangot váltott ki. A felszíni tömegközlekedési változások szombaton lépnek életbe.
Origo/Portfolio/Blikk/Inforadio.hu/BKK
- 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is! Részletek Jegyek
- 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni Részletek Jegyek
További cikkek
Aláírták az Operaház új kollektív szerződését - így valósul meg a bérfejlesztés
A Magyar Állami Operaház főigazgatója és az 1332 dolgozót képviselő szakszervezetek elnökei aláírták az intézmény belső életét, működését... Teljes cikk
Varga Mihály: az év eleji 6 százalékos emelés a nyugdíjak reálértékében is növekedést jelent
A nyugdíjasok számíthatnak Magyarország kormányára - erről beszélt Varga Mihály pénzügyminiszter és Nyitrai Zsolt, a miniszterelnök... Teljes cikk
Kapcsolódó hírek
- Hogyan válasszunk okosan gurulóállványt? 3 hónapja
- A megfelelő padlózat kiválasztása és kialakítása 3 hónapja
- Pályaorientációs napot tart középiskolásoknak a BKK 7 hónapja
- Hogyan történik a konténeres sittszállítás Budapesten? 9 hónapja
- Házbővítésnek álcázhatták egy munkásszálló építését a győri kertvárosban 9 hónapja
- Indiai sofőrök áradatával riogat a Mi Hazánk 12 hónapja
- Máltán a legnagyobb a nők aránya a közlekedési ágazatban 1 éve
- Taxisofőr és kamionsofőr állások 1 éve
- A közösségi autómegosztás is lehet adómentes béren kívüli juttatás 1 éve
- Itt az új szabályozás! Teljesen megváltozik a taxisok élete 2 éve
- Szeptember végéig lehet pályázni a kerékpárosbarát munkahely címre 2 éve