Betiltható az Uber, de ez az út nem visz a fejlődés felé
Ideiglenesen, legfeljebb 365 napig blokkolni lehet azokat az internetes oldalakat, amelyek jogellenesen működő taxiszolgáltatást kínálnak, erről döntött hétfőn a parlament. A cég reagálva a döntésre közölte, hogy minden előírásnak meg kíván felelni, de az új technológiák betiltását nem tartják jó iránynak, csak azért mert nem lehet a hagyományos keretek közé szorítani.
A parlament 119 igen, 61 nem szavazattal és 3 tartózkodás mellett fogadta el az engedély nélkül, személygépkocsival végzett személyszállító szolgáltatáshoz kapcsolódó jogkövetkezményekről szóló kormányzati törvényjavaslatot. Seszták Miklós nemzeti fejlesztési miniszter előterjesztése nyomán a közlekedési hatóság rendeli el "az ideiglenes hozzáférhetetlenné tételét" az ilyen szolgáltatást biztosító alkalmazásoknak, illetve a szolgáltatást népszerűsítő weboldalaknak.
A tiltás akkor rendelhető el, ha a taxiszolgáltatást szervező vagy közvetítő nem felel meg a kormányrendeletben meghatározott diszpécserszolgálati követelményeknek és ezen engedély hiánya miatt a hatóság bírságot szabott ki, a megbírságolt pedig tovább folytatja ezt a tevékenységet. A közlekedési hatóság 365 napra rendeli el a tiltást, amely ezt követően megszűnik.
Reagált az Uber - továbbra is keresik a párbeszéd lehetőségét az idejétmúlt szabályozás megváltoztatásának
Az Uber az közölte, hogy a cég minden előírásnak meg akar felelni. Jelenleg azonban egy, a 80-as évekből eredő szabályozás van érvényben, amely nem az okostelefonok, a fuvarmegosztás, az online térképes útvonalkövetés, a visszajelzéseken alapuló közösségi rendszerek nyújtotta minőségbiztosítás, és a hasonló 21. századi megoldások korára íródott.
Ez olyan, mintha "valaki úgy akarná megakadályozni az elektromos autók terjedését, hogy előírná, mekkora benzintartály kötelező minden autóban". "Lehet azt hajtogatni, hogy a szabály az szabály", de az Uber szerint inkább a magyar fogyasztók és az államkassza érdekeit, valamint a sharing economy (közösségi gazdaság) nyújtotta gazdasági lehetőségeket kéne szem előtt tartani - írták.
Az Uber korábbi közleményében leszögezte, a cég Magyarországon továbbra is kitart álláspontja mellett, ezt véleménye szerint megerősíti az Európai Bizottság iránymutatása is, amely felhívja a tagállamok figyelmét, hogy ne a betiltást, hanem az ésszerű szabályozást válasszák a megosztáson alapuló gazdaság szereplői esetében.
Az Uber eddig is nagy hangsúlyt fektetett arra, hogy megfeleljen a szabályoknak: az autós partnerek kiváltották a személyszállítói engedélyeket és a magyar jogszabályoknak megfelelő számlát adnak - írták.
Továbbra is keresik a párbeszéd lehetőségét a döntéshozókkal annak reményében, hogy a jelenlegi, "idejétmúlt szabályozást" felváltsa egy modern, az új technológiákra szabott szabályozás, amely a fogyasztók érdekeit helyezi a középpontba. Az Uber továbbra is elkötelezett 150 ezer magyarországi felhasználója és 1200 autóspartnere iránt, és folytatja működését - olvasható a cég közleményében.
- 2026.01.09Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben. A konferencia ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A program és a regisztráció a jegyek menüpont alatt.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.28Vezetés- és szervezetfejlesztés szakmai konferencia Bokor Attila Aranykalitkában című kutatásának harmadik fejezetéhez érkeztünk, amely ötven vezetői életúton keresztül három évtized szervezeti és vezetői tapasztalatát mutatja be. Az OD Partner is mérföldkőhöz érkezett: 30 évesek lettünk. Kinyitjuk szakmai műhelyünket és megosztjuk, hogyan gondolkodunk vezetésről, szervezetről, és aktuálisan milyen témákban mélyedünk el.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
Összegyűjtöttük, hol lehet még elintézni az utolsó bevásárlást, és mely boltok húzzák le a rolót az ünnepek idejére. Teljes cikk
A Sophos legújabb elemzése szerint 2026-ban a kibertámadások új szintre lépnek: a deepfake hang- és videómanipulációk, az AI-vezérelt CEO-csalások... Teljes cikk
Kedvezően változnak 2026. január 1-jétől a harminc év alatti édesanyák adómentességének szabályai. A kedvezmény jövőre már nemcsak az... Teljes cikk
- Ezek a nagy cégek idén tömegesen küldik el alkalmazottaikat 4 hónapja
- Ez a korosztály használja leginkább az AI-t 5 hónapja
- Több vállalkozás számára lesz elérhető a GINOP Plusz kkv hitelprogram 11 hónapja
- Elindul a Demján Sándor Program digitalizációt segítő pályázata 11 hónapja
- Felmérés: mélyponton a magyar vállalati innováció 1 éve
- Több százezres jutalmat is kaphatnak az Uber új sofőrjei 1 éve
- Ezeknél a nemzetközi nagyvállalatoknál a leghosszabb az állásinterjú folyamata 1 éve
- Kik lesznek az új ipari forradalom sztárvállalatai? 8 trend, amire a cégvezetőknek figyelniük kell 2 éve
- Komoly leépítésbe kezd a Spotify - Ennyi dolgozót érint a lépés 2 éve
- Idén is keresik az év legjobb ESG-megoldásait 3 éve
- 19 000 munkahelyet szünet meg az Accenture 3 éve
Egy CEO naplója - a világ egyik legnépszerűbb podcastja