Bezárják a ferihegyi reptér 1-es terminálját
A Malév csődje utáni lecsökkent forgalmat a 2-es terminál is el tudja látni a Budapest Airport szerint, ezért bezárják a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 1-es terminálját - ezt mondta az Origónak a Budapest Airport kommunikációs igazgatója. A bezárás nem egyik napról a másikra történik, de már értesítették a leállásról repülőtér dolgozóit, az üzleteket működtető vállalkozókat is.
Ascon blog
Az biztos, hogy azt a tradicionális stratégiát, amit a Malév követett, már nem fogja tudni követni egyetlen utód sem. Egy légitársaság ma már nem a hagyományokról (65 éve az Önök szolgálatában), nem a repülőgépekről (a méltán népszerű Boeing 737-el repülünk), nem az imidzsről (Nemzeti Légitársaságunk) szól, hanem az utasokról...Bővebben
A Népszabadság úgy tudja, hogy a jelenleg az egyesről üzemelő diszkont légitársaságok áprilistól repülnek majd a kettesről. Ebben az ügyben azonban még nem döntött a reptér-üzemeltető vállalat felsővezetése. "Az 1-es terminál bezárásával a reptér meghozta az egyetlen döntést, amivel elkerülheti, hogy romba dőljön a teljes üzletmenete, és hogy a Malév bedőlése utáni dominóeffektus a Budapest Airporton üzleteket bérlő vállalkozókat is magával rántsa" - írja a Népszabadság.
Február harmadika óta ugyanis, új járatok ide vagy oda, a SkyCourt kong az ürességtől. A színvonalas terminálépületben tavaly áprilisban megnyílt kávézók, az éttermek, a vámmentes bolt és az ajándék-, valamint ruhaüzletek azzal voltak kénytelenek szembesülni, hogy töredékére esett vissza a forgalmuk. Így pedig - főleg a magas reptéri bérleti díjak mellett - nem érdemes fenntartani az üzleteket - írja a Népszabadság.
A vállalkozók és a Budapest Airport is hamar realizálta a helyzet súlyosságát, és csakhamar kialakult az az iparági álláspont, hogy a helyzetből csak az egyes ideiglenes vagy végleges leállítása jelentheti a menekülőutat. A diszkont forgalom átvitele a kettes terminálra legalább valamivel növelheti az ottani utasforgalmat, és megoldás lehet a bérlőknek, noha kérdés, hogy a fapadosok utasai mennyire pótolják az üzletek és a vendéglátóhelyek kiesett forgalmát. A Népszabadság több üzlet bérlőjével is beszélt, akik elmondták: a Ryanair üzemelésének elindulásából alig éreznek valamit, az extra alacsony költségekkel működő társaság utasai a reptéren nemigen költik a pénzüket.
A vállalkozás fennmaradhat, de elbocsátás lesz
Az egyes bezárása azért is ésszerű megoldás, mert az ottani bérlők nagy része a kettesen is üzemeltet valamilyen üzletet, így a cégek ésszerűsíthetik működésüket, és ugyan bizonyosan el kell bocsátaniuk alkalmazottakat, de legalább a vállalkozást fenn tudják tartani, még ha kisebb formában is. Ésszerűsítésre kényszerül a Budapest Airport is: az egyesen felszabaduló személyzettel növelni tudja a kettes utasbiztonsági ellenőrzésének áteresztőképességét, amely az elmúlt hetekben jelentősen csökkent azt követően, hogy a Budapest Airport is leépítéseket jelentett be. A Népszabadság úgy tudja, hogy a légitársaságok és a reptér képviselői között feszültté vált a helyzet amiatt, mert az utasbiztonsági ellenőrök számának csökkentése révén reggelente jelentős sorok alakulnak ki, és emiatt a kora reggeli gépek késéssel tudnak csak elindulni.
Origó/hvg.hu/Népszabadság
- 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.
Részletek
Jegyek
- 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
A Mercedes-Benz több tízmilliárd forint értékű beruházással létrehozza az első magyarországi kutatás-fejlesztési központját, amelynek a nyomán... Teljes cikk
Kelet-Közép-Európa legnagyobb kapacitású sütőüzemét építi fel a Ceres Sütőipari Zrt. 24 milliárd forintos beruházással a Tatai Ipari Parkban -... Teljes cikk
Megkezdte a termelést a kanadai Magna International magyarországi vállalatának vecsési üzeme – közölte a társaság pénteken az MTI-vel. Teljes cikk
- Karrierstart a fővárosban: több száz álláshely nyílik a Budapest Állásbörzén 2 hónapja
- "Nem tudta feldolgozni, hogy elveszíti élete munkáját" - meghalt Szamos Miklós 4 hónapja
- Milyen egy jó céges rendezvényhelyszín Budapest szívében? 5 hónapja
- Egyre több vállalat megy csődbe ebben a szomszédos országunkban 6 hónapja
- Itt az első figyelmeztetés: pénteken 10 percre leáll a közlekedés Budapesten 6 hónapja
- Itt vannak a legnagyobb vezetési tanácsadó cégek 8 hónapja
- Nincs mozdíthatatlan munkavállaló: interjú Varga Péterrel, a Manpower ügyvezetőjével 9 hónapja
- Jelentős árbevétel-növekedések a flottakezelőknél 9 hónapja
- Ismét helycsere a dobogó tetején - itt a legnagyobb relokációs cégek listája 9 hónapja
- Milyen kihívások formálják a bérszámfejtés outsourcing piacot 9 hónapja
- Ők adnak munkát a nyugdíjasoknak: itt vannak a legnagyobb szövetkezetek 9 hónapja

Mi történne, ha egy napra minden nő szabadságra menne?