kapubanner for mobile
Megjelent: 15 éve

Eredménytelenül zárult a vasúti bérvita

Nem született megállapodás a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) és a MÁV-társaságok között a sztrájkkövetelésekről, a még elégséges szolgáltatásról nem tárgyaltak a keddi megbeszélésen. Az egyeztetést csütörtökön folytatják.

images

images

Az egyeztetésen Bárány Balázs, a VDSZSZ alelnöke tarthatatlannak nevezte, hogy hosszú idő óta nem sikerül megállapodni a sztrájkkövetelésekről. Az alelnök úgy fogalmazott: rákényszerítik a sztrájkokkal a munkáltatót, a tulajdonost a megállapodásra. A szakszervezet szerint már nincs bejelentési kötelezettségük a sztrájk időpontjának közlésére, mivel lejárt a sztrájk előtti egyeztetésre szóló határidő, ezért egy-egy csomóponton bármikor, akár óránkénti munkabeszüntetéssel megakaszthatják a vasúti közlekedést.

A szakszervezet a vasút piaci pozíciójának romlásáért a MÁV menedzsmentjét és a közlekedésért felelős tárcát hibáztatta. Kifogásolták, hogy a minisztérium nem tesz semmit a vasúti közlekedés fejlesztéséért, a piaci versenyben emiatt lemarad a vasút a közúttal szemben.

A MÁV-tárgyaló delegációban a MÁV-Start képviselője szakszervezeti felvetésre közölte, hogy a megállapodás előtt rendezni kellene a 2008. évi elmaradt bérfejlesztést, illetve a munkaidőkeretet a társaságnál. A többletkövetelés teljesítéséhez szükséges anyagi fedezet nincs benne a vállalat üzleti tervében.

Zsoldos Marianna, a MÁV Zrt. humánerőforrás igazgatója, a vasúttársaságok tárgyaló delegációjának vezetője elmondta: nincs realitása a szakszervezeti követeléseknek, nincs rá anyagi fedezet.

A VDSZSZ eredeti követelése 10 százalékos többlet béremelés a kiszervezett MÁV-társaságok munkavállalóinak a megajánlott 6,9 százalék felett, a MÁV Cargo privatizációs bevételéből 250 ezer forint kifizetése valamennyi vasutas számára. Ez egészült ki később azzal a követeléssel, hogy a korábban bezárásra szánt 38 vasúti szárnyvonalon maradjon meg a személyszállítás valamint azzal, hogy a munkáltató 1,1 százalékos béremeléssel kompenzálja a vártnál magasabb inflációt.

A keddi egyeztetésen a MÁV delegációja kifogásolta a VDSZSZ tárgyalási stílusát, miután a szakszervezeti delegáció vezetője többször is hazugnak nevezte őket, illetve emelt hangon tárgyalt.

A munkabeszüntetés hétfő hajnalban azt követően kezdődött újra, hogy nem született megállapodás a VDSZSZ és a MÁV-társaságok között a vasárnap esti egyeztetésen a szakszervezeti követelésekről és a még elégséges szolgáltatásról. A VDSZSZ munkabeszüntetése fél napig tartott.
  • 2023.12.07IV. euChance KLUB Negyedik alkalommal és idén utoljára gyűlik össze az euChance Klub! Az izgalmas témák mellett értékeljük majd a Klub első évét is: sikerek és megoldásra váró feladatok számba vétele és a következő év tervezése.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2023.12.31Készüljön fel a külföldön való jelenlétre a Global Mobility modullal! A külföldi üzleti jelenlét komoly versenyelőnyt kínál, ám egyúttal számos jogi kérdést is felvet. Ha a szervezet nincs tisztában a hatályos jogi háttérrel (pl. nemzetközi közjog, közösségi jog, társasági jog, munkajog, adójog, társadalombiztosítási jog, idegenrendészeti jog), akkor számos probléma, kockázati tényező merülhet fel. Az alap szintű modul tartalmazza a szükséges jogi szabályokat, folyamatábrákat (pl. Közvetlen befektetési lehetőségek, Tartózkodási, letelepedési és munkavállalási közjogi szabályok, Munkajogi szabályok, Adózási szabályok). A plusz szint egy online kurzussal egészül ki.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.04Six Sigma Black Belt képzés 9 napos gyakorlatorientált, intenzív képzési program, amely készségszintre fejleszti a résztvevőket a 6 Sigma ismeretek elsajátításában, alapoktól a Green Belt ismereteken át magas szintű hatékonyságjavító projektek megvalósításáig. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Újabb 100 magyarországi bolt döntött önkéntes karácsonyi boltzárról

December 24-én és 31-én is zárva tart a DIEGO teljes magyarországi bolthálózata – erről határoztak az üzleteket üzemeltető franchise partnerek... Teljes cikk

Vendégmunkásokra cserélheti dolgozóit a makói Continental?

Novemberben és decemberben 25-25 munkavállalót küldenek el a makói ContiTech Fluid Automotive Hungária Kft.-től. Az érintettek nem ismerik az... Teljes cikk

Kínai cég érkezik és teremt 450 új munkahelyet

A Zhejiang Shuanghuan Driveline kínai járműipari vállalat nagyjából 39 milliárd forintos beruházásának eredményeként 450 új munkahely jön létre... Teljes cikk