Felmérés: erre számítanak a családi cégek a saját helyzetüket illetően
A makrogazdaságban a vállalatok 38 százaléka a jelenlegi ütemnél nagyobb növekedésre számít.
A magyar családi cégek a gazdaság alakulását tekintve derűlátóbbak, egyéves időtávon többen várnak javulást, mint visszaesést, ugyanakkor kisebb árbevétel-növekedést és nagyobb profitcsökkenést valószínűsítenek 2024-ben saját gazdálkodásukban, mint negyedévvel korábban - közölte a K&H szerdán az MTI-vel. Ezt mutatja tájékoztatásuk szerint a 2 milliárd forint éves árbevétel feletti 81 családi vállalat megkérdezésén alapuló K&H-index. A 2023 negyedik negyedévi indexérték 0 pont lett, ami enyhe visszaesés az előző negyedévi 3 ponthoz képest. A változás mögött az áll, hogy a saját cégük kilátásait mutató vállalati részindex 8 pontról 2 pontra csökkent, míg a makro részindex mínusz 10 pontról mínusz 4 pontra javult az előző negyedévhez képest - írták a közleményben.
A felmérés szerint a családi vállalatok átlagosan bevételük 0,2 százalékos növekedésre számítanak a következő egy évben, ami jelentős visszalépés az előző negyedévi 1,5 százalékhoz képest, és átlagosan 1,6 százalékos veszteséget várnak az idén, dupláját a korábbi 0,8 százalékos várakozásuknak. Hozzátették, a kedvezőtlen várt pénzügyi eredmények a foglalkoztatási és beruházási szándékra is hatással vannak, a szektorban csekély mértékű, átlagosan 0,4 százalékos létszámbővítés várható, és kismértékben a beruházást tervezők aránya is csökkent, 39-ről 35 százalékra. A makrogazdaságban a vállalatok 38 százaléka a jelenlegi ütemnél nagyobb növekedésre számít, és 62 százalékról 35 százalékra csökkent a gazdasági lassulására számítók aránya 2024-re. Hároméves időtávon a javulásra és stagnálásra számítók aránya a korábbi 40 és 42 százalékról 45, és 48 százalékra nőtt. Gazdasági visszaesést ezen az időtávon mindössze a vállalatok 7 százaléka valószínűsít az előző negyedévi 18 százalékhoz képest - közölte a K&H.
MTI
- 2024.10.10Pannon Munkajogi Akadémia Programunkat az on-line térben tervezzük megvalósítani, ezzel is támogatva a hatékony idő kihasználását. Előadás-sorozatunk célja, hogy egy-egy munkajogi területet részletesebben is bemutassunk, lehetőséget teremtve a joggyakorlat alkalmazásának megismerésére. Részletek Jegyek
- 2024.11.13Mérlegen a hibrid munkavégzés - Trendek és vállalati jó gyakorlatok a távmunka új korszakában Az esemény célja, hogy összehozza a különböző iparágak vezetőit, legjobb vállalati gyakorlatait, hogy megosszák gondolataikat és megvitassák a rugalmas foglalkoztatás jövőjét és annak vállalati kultúrákra gyakorolt hatásait, úgy mint a távmunka transzformációja, új innovációk és a mesterséges intelligencia hatásai, munkavállalói preferenciák, jogi megoldások, hatékonysági kérdések távolról, valamint vezetői kihívások és vállalati stratégiák a hibrid munka világában. Részletek Jegyek
- 2024.11.21Pannon HR Konferencia Debrecen Lehetőséget biztosítsunk a HR-es közösségnek, hogy megvitassák az aktuális kihívásokat, trendeket, valamint hogy szakmai újdonságokkal ismerkedhessenek meg. Részletek Jegyek
A kisvállalkozások harmada nehezen tudja ösztönözni alkalmazottait a mesterséges intelligencia munkahelyi használatára - derül ki egy friss felmérésből. Teljes cikk
A 16 és 35 év közötti fiatalok túlnyomó többsége tartós kapcsolatban szeretne élni és tervez gyereket – derül ki a Három Királyfi, Három... Teljes cikk
A gyermekes családok számíthatnak arra, hogy helyzetük 2025-ben és 2026-ban érezhetően javulni fog, mert a kormány a következő évben megduplázza a... Teljes cikk
- Egészséges életmód a világűrben is: interjú Benyó Zsuzsannával, a SpaceABC vezetőjével 2 hete
- Tízből négy budapesti fiatal indítana vállalkozást a közeljövőben - Így látják a magyar fővárost a fiatalok 2 hete
- Eddig igényelhető vissza a külföldi áfa 2 hete
- Mit gondolnak egymásról és a munkáról a különböző generációk Magyarországon? 4 hete
- A lázadók, a rajongók és a földalattiak - A legjellemzőbb AI-felhasználótípusok a munkahelyeken 1 hónapja
- Digitalizáció - hogyan teljesítenek a hazai cégek EU-s vetélytársaikhoz képest? 2 hónapja
- Magyar vállalkozások innovációinak hasznosítását támogatja az IMPULSE program 2 hónapja
- Ezek a Z generáció igényei 2024-ben 2 hónapja
- Megtört a magyar vállalatok lelkesedése az AI iránt 2 hónapja
- A kkv-vezetők majdnem fele úgy érzi, hogy saját cége rabszolgája 2 hónapja
- A férfiakat is meg lehet győzni a családi fotózás fontosságáról 3 hónapja