Ferihegy: a szakszervezetek a közlekedési miniszter segítségét kérik
A szakszervezetek szerint a Hochtief-Budapest Airport menedzsmentje az elmúlt tíz napban semmilyen megegyezési hajlandóságot sem mutatott, ezért a sztrájk folytatását tervezik. Az érdekképviseletek Molnár Csaba miniszter segítségét kérik, hogy az egyeztetések kimozduljanak a holtpontról - olvasható a LESZ és az RDSZSZ szerkesztőségünkhöz eljuttatott közleményében.
A szakszervezetek sérelmezik, hogy a Ferihegyi Repülőtéren, amióta a Hochtief tulajdonába került, egymást érték a dolgozókat sújtó intézkedések. Bármiféle leépítési terv és egyeztetés nélkül 120 munkást bocsátottak el egyesével és kis csoportokban. Az állandó munkaerőhiány miatt elvárás a túlórázás, ami után a cég több évnyi pótlékot máig nem fizetett ki. Szakszervezeti képviselőket mondvacsinált indokokkal távolítottak el a repülőtérről. A pihenő és mellékhelyiségek állapota a méltatlan egy európai légikikötőhöz - olvasható a Repülőtéri Dolgozók és Szolgáltatók Szakszervezete (RDSZSZ) és a Légiközlekedési Egyesült Szakszervezet (LESZ) közleményében.
Az érdekképviseletek vezetői emlékeztetnek: a menedzsment egyoldalúan és váratlanul felmondta a kollektív szerződést, az ezután kezdett jogos sztrájk alatt magyar és görög, illegális, biztonsági aggályokat is felvető sztrájktörőket alkalmazott a beléptető kapuknál. Saját dolgozóit pedig fűtetlen, használaton kívüli helyiségekbe zsúfolta, szintén jogellenesen.
Mint fogalmaznak, tárgyalás és kompromisszumkeresés helyett a menedzsment egy "közösen kialkudottnak" beállított dokumentumot, valójában egyoldalú ultimátumot ismételget. Ennek értelmében, a legnehezebb munkakörökben és műszakokban dolgozók fizetése 25-30 százalékkal csökkenne, munkaideje, beosztása tervezhetetlenné válna. A szakszervezetek ezt nem tudják elfogadni. Az is jelentős különbség a két fél álláspontjában, hogy a dolgozók tartós, évekre szóló megállapodást szeretnének, míg a vezetőség csupán három hónappal hosszabbítaná meg a kollektív szerződést. A cégvezetés eddig két munkaügyi közvetítőre tett javaslatot is elutasított.
A szakszervezetek szerint hiába függesztették fel a sztrájkot az ünnepek idejére, a vezetőség kompetens tagjai, Jost Lammers vezérigazgató és Zahorán Zsuzsa humánpolitikai igazgató bojkottálták az egyeztetéseket az elmúlt tíz napban - pedig ennyi idő alatt egy teljes új kollektív szerződést is ki lehetett volna dolgozni. Ezért a dolgozók felkészültek a sztrájk korábbinál szélesebb körben, keményebb - törvényes - eszközökkel való folytatására.
A szakszervezetek szerint elsősorban a német cég felelős a jogsértésekért, a dolgozók kizsigereléséért és a tervezett bércsökkentésért. Ugyanakkor levélben kérik Molnár Csaba miniszter segítségét. A kisebbségi tulajdonos Magyar Állam képviselőjének bekapcsolódása kimozdíthatja a vezetőség hibájából megfeneklett tárgyalásokat a holtpontról, és érdemi elmozdulást hozhat - zárul a közlemény.
- 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.
Részletek
Jegyek
- 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
A Mercedes-Benz több tízmilliárd forint értékű beruházással létrehozza az első magyarországi kutatás-fejlesztési központját, amelynek a nyomán... Teljes cikk
Kelet-Közép-Európa legnagyobb kapacitású sütőüzemét építi fel a Ceres Sütőipari Zrt. 24 milliárd forintos beruházással a Tatai Ipari Parkban -... Teljes cikk
Megkezdte a termelést a kanadai Magna International magyarországi vállalatának vecsési üzeme – közölte a társaság pénteken az MTI-vel. Teljes cikk
- Karrierstart a fővárosban: több száz álláshely nyílik a Budapest Állásbörzén 2 hónapja
- Milyen egy jó céges rendezvényhelyszín Budapest szívében? 4 hónapja
- Itt az első figyelmeztetés: pénteken 10 percre leáll a közlekedés Budapesten 6 hónapja
- Itt vannak a legnagyobb vezetési tanácsadó cégek 8 hónapja
- Nincs mozdíthatatlan munkavállaló: interjú Varga Péterrel, a Manpower ügyvezetőjével 9 hónapja
- Jelentős árbevétel-növekedések a flottakezelőknél 9 hónapja
- Sztrájkot helyeztek kilátásba a budapesti repülőtéri dolgozók 9 hónapja
- Ismét helycsere a dobogó tetején - itt a legnagyobb relokációs cégek listája 9 hónapja
- Milyen kihívások formálják a bérszámfejtés outsourcing piacot 9 hónapja
- Ők adnak munkát a nyugdíjasoknak: itt vannak a legnagyobb szövetkezetek 9 hónapja
- Trendalkotó múlt, inspiratív jövő - Ocskay Szilárd, a NEXON alapító-ügyvezetője 10 hónapja

Mi történne, ha egy napra minden nő szabadságra menne?