Hogyan vonzzuk be a megfelelő jelölteket a digitális térben?
Ahhoz, hogy a legjobb munkaerőt vonzzuk be, nem elég egyszerűen meghirdetni egy pozíciót. Tudatos tervezésre, stratégiai gondolkodásra és figyelemfelkeltő álláshirdetésekre van szükségünk. Cikkünkben gyakorlati tanácsokat adunk, melyeket megfogadva az álláshirdetések terén is kiemelkedhetünk a versenytársaink közül!
Készítsünk jól felépített, megnyerő álláshirdetéseket!
Az első benyomás a hirdetésünkön múlik, ezért nagyon nem mindegy, mit és hogyan kommunikálunk. A sablonos kifejezések – mint a „versenyképes fizetés” vagy a „családias hangulat” – már régóta nem hatékonyak. Ehelyett konkrétumokat érdemes megosztanunk, például a pontos bérezéssel és a napi feladatokkal, valamint a munkavégzés helyével és a juttatásokkal kapcsolatban is.
Célszerű létrehoznunk egy úgynevezett buyer personát – azaz elképzelnünk az ideális jelöltet –, és neki írni a hirdetést. Így sokkal személyesebb és célzottabb lesz a kommunikációnk, aminek köszönhetően valóban azok figyelmét kelthetjük fel, akiket tényleg meg szeretnénk szólítani. Kerüljük a túlzott általánosításokat, és legyünk inkább egyediek, de mindenekelőtt őszinték.
Tegyük közzé az álláshirdetéseinket saját weboldalunkon is!
A közösségi médiás és állásportálos jelenlét mellett fontos, hogy a nyitott pozíciók a saját online felületeinken is megjelenjenek. Egy átláthatóan felépített „Karrier” vagy „Állásajánlataink” aloldal minden esetben megbízhatóságot és profizmust sugároz. Ezen tartalmak elkészítésére fordítsunk legalább annyi figyelmet, mint a legfontosabb landing oldalaink összeállítására.
Ha egy adott pozícióra gyakran keresünk munkaerőt – például villanyszerelőt Budapestre –, akkor érdemes külön oldalt létrehozni erre a megfelelő kulcsszavakra optimalizálva. Így az érdeklődők a Google keresőjében is könnyebben ránk találhatnak, és organikusan szerezhetünk forgalmat. Ehhez természetesen elengedhetetlen a keresőoptimalizálás, amelyben egy tapasztalt SEO ügynökség lesz a legjobb partnerünk.
Készítsünk bemutatkozó videót a karrieroldalunkra!
A mai digitális világban már a vizuális tartalomé a főszerep. Egy igényesen elkészített videó a karrieroldalunkon vagy az álláshirdetés részeként már az első pillanatban kiemelhet bennünket a konkurencia közül.
Egy ilyen videó bemutatja a munkakörnyezetet, megszólaltatja a kollégákat, vagy akár a leendő vezetőt is, és ezáltal bizalmat épít a jelentkezőkben. A látogatók így nemcsak olvasnak rólunk, hanem érzelmi kapcsolatot is kialakítanak a cégünkkel. A vizuális élmény segít abban, hogy az érdeklődők már az interjú előtt úgy érezzék, mintha korábban személyesen is találkoztak volna velünk. Ez csökkenti a lemorzsolódás esélyét, és lelkesebb jelentkezőkre számíthatunk.
Ne csak hirdessünk, építsünk stratégiát!
A sikeres toborzás kulcsa a tudatosságban rejlik. Az álláshirdetésekre ne egyszeri akcióként tekintsünk, hanem alakítsunk ki hosszú távú toborzási stratégiát. Mérjük fel, hogy mely pozíciókra van rendszeres igényünk, majd építsünk ezekre külön oldalakat, és a tartalmainkat frissítsük folyamatosan.
Érdemes időszakosan újrafogalmazni és aktualizálni a leírásokat, valamint rendszeresen videós anyagokat is készíteni a különböző álláslehetőségekkel kapcsolatban. Ha így járunk el, akkor a megfelelő jelöltek nem csak megtalálnak minket, de el is köteleződnek mellettünk.
TIPP: A tartalomstratégia kialakítását szintén egy rutinos SEO ügynökségre tanácsos bízni.
A digitális tér lehetőségeit kihasználva személyesebb, hitelesebb és vonzóbb álláshirdetéseket készíthetünk. Ha valódi stratégiában gondolkodunk, sokkal nagyobb eséllyel kelthetjük fel a szakmailag képzett és motivált álláskeresők figyelmét. Fogadjuk meg bizalommal a fenti tippeket, és figyeljünk oda tudatosan a munkáltatói márkaépítésre!
- 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.
Részletek
Jegyek
- 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
Mire a megsérült dolgozó kollégái mentőt hívtak, a férfinak leállt a légzése. Teljes cikk
A kormány javaslatára az Országgyűlés megkezdi a 14. havi nyugdíj bevezetéséről szóló törvénytervezet tárgyalását - közölte a... Teljes cikk
A multinacionális vállalatcsoport vagy a nagyméretű belföldi vállalatcsoport belföldi csoporttagjaira vonatkozó, elismert belföldi kiegészítő adó... Teljes cikk
- Felmérés: egyre több álláshirdetés említi az AI-t, de kontextus nélkül 2 hete
- Felpörgeti a toborzást a CATL Debrecenben – duplájára nőhet a dolgozói létszám 3 hete
- Fluktuációs kihívásokkal küzd a kékgalléros munkaerőpiac 4 hete
- Toborzási roham a BMW-gyárban – ekkora bért kínálnak a kezdőknek 1 hónapja
- Így szólítsd meg a Z generációs kékgalléros munkaerőt 1 hónapja
- Számos nemzetközi pozíciót költöztet Budapestre az UNICEF 1 hónapja
- BMW, Lego, Suzuki: toborzás és képzés az automatizálás árnyékában 2 hónapja
- Álommeló helyett rémálom: soha nem volt ekkora biznisz az álláskeresők átverése 2 hónapja
- Felmondani az öregek szoktak, a Z generáció csak simán nem megy be többet 2 hónapja
- Az AI sírva fakad? Szkennelő munkatársat keres Újbuda jegyzője 2 hónapja
- Több mint 40 új munkatársat keres a Revolut Magyarországon 2 hónapja


Mi történne, ha egy napra minden nő szabadságra menne?