kapubanner for mobile
Megjelent: 7 hónapja

Hogyan vonzzuk be a megfelelő jelölteket a digitális térben?

Ahhoz, hogy a legjobb munkaerőt vonzzuk be, nem elég egyszerűen meghirdetni egy pozíciót. Tudatos tervezésre, stratégiai gondolkodásra és figyelemfelkeltő álláshirdetésekre van szükségünk. Cikkünkben gyakorlati tanácsokat adunk, melyeket megfogadva az álláshirdetések terén is kiemelkedhetünk a versenytársaink közül!

Készítsünk jól felépített, megnyerő álláshirdetéseket!-
images

Készítsünk jól felépített, megnyerő álláshirdetéseket!

Az első benyomás a hirdetésünkön múlik, ezért nagyon nem mindegy, mit és hogyan kommunikálunk. A sablonos kifejezések – mint a „versenyképes fizetés” vagy a „családias hangulat” – már régóta nem hatékonyak. Ehelyett konkrétumokat érdemes megosztanunk, például a pontos bérezéssel és a napi feladatokkal, valamint a munkavégzés helyével és a juttatásokkal kapcsolatban is.

Célszerű létrehoznunk egy úgynevezett buyer personát – azaz elképzelnünk az ideális jelöltet –, és neki írni a hirdetést. Így sokkal személyesebb és célzottabb lesz a kommunikációnk, aminek köszönhetően valóban azok figyelmét kelthetjük fel, akiket tényleg meg szeretnénk szólítani. Kerüljük a túlzott általánosításokat, és legyünk inkább egyediek, de mindenekelőtt őszinték.

Tegyük közzé az álláshirdetéseinket saját weboldalunkon is!

A közösségi médiás és állásportálos jelenlét mellett fontos, hogy a nyitott pozíciók a saját online felületeinken is megjelenjenek. Egy átláthatóan felépített „Karrier” vagy „Állásajánlataink” aloldal minden esetben megbízhatóságot és profizmust sugároz. Ezen tartalmak elkészítésére fordítsunk legalább annyi figyelmet, mint a legfontosabb landing oldalaink összeállítására.

Ha egy adott pozícióra gyakran keresünk munkaerőt – például villanyszerelőt Budapestre –, akkor érdemes külön oldalt létrehozni erre a megfelelő kulcsszavakra optimalizálva. Így az érdeklődők a Google keresőjében is könnyebben ránk találhatnak, és organikusan szerezhetünk forgalmat. Ehhez természetesen elengedhetetlen a keresőoptimalizálás, amelyben egy tapasztalt SEO ügynökség lesz a legjobb partnerünk.

Készítsünk bemutatkozó videót a karrieroldalunkra!

A mai digitális világban már a vizuális tartalomé a főszerep. Egy igényesen elkészített videó a karrieroldalunkon vagy az álláshirdetés részeként már az első pillanatban kiemelhet bennünket a konkurencia közül.

Egy ilyen videó bemutatja a munkakörnyezetet, megszólaltatja a kollégákat, vagy akár a leendő vezetőt is, és ezáltal bizalmat épít a jelentkezőkben. A látogatók így nemcsak olvasnak rólunk, hanem érzelmi kapcsolatot is kialakítanak a cégünkkel. A vizuális élmény segít abban, hogy az érdeklődők már az interjú előtt úgy érezzék, mintha korábban személyesen is találkoztak volna velünk. Ez csökkenti a lemorzsolódás esélyét, és lelkesebb jelentkezőkre számíthatunk.

Ne csak hirdessünk, építsünk stratégiát!

A sikeres toborzás kulcsa a tudatosságban rejlik. Az álláshirdetésekre ne egyszeri akcióként tekintsünk, hanem alakítsunk ki hosszú távú toborzási stratégiát. Mérjük fel, hogy mely pozíciókra van rendszeres igényünk, majd építsünk ezekre külön oldalakat, és a tartalmainkat frissítsük folyamatosan.

Érdemes időszakosan újrafogalmazni és aktualizálni a leírásokat, valamint rendszeresen videós anyagokat is készíteni a különböző álláslehetőségekkel kapcsolatban. Ha így járunk el, akkor a megfelelő jelöltek nem csak megtalálnak minket, de el is köteleződnek mellettünk.

TIPP: A tartalomstratégia kialakítását szintén egy rutinos SEO ügynökségre tanácsos bízni.

A digitális tér lehetőségeit kihasználva személyesebb, hitelesebb és vonzóbb álláshirdetéseket készíthetünk. Ha valódi stratégiában gondolkodunk, sokkal nagyobb eséllyel kelthetjük fel a szakmailag képzett és motivált álláskeresők figyelmét. Fogadjuk meg bizalommal a fenti tippeket, és figyeljünk oda tudatosan a munkáltatói márkaépítésre!

  • 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Nem hívtak időben mentőt munkatársukhoz, elítélték őket

Mire a megsérült dolgozó kollégái mentőt hívtak, a férfinak leállt a légzése. Teljes cikk

Már parlamenti vitán a 14. havi nyugdíjról szóló törvényjavaslat

A kormány javaslatára az Országgyűlés megkezdi a 14. havi nyugdíj bevezetéséről szóló törvénytervezet tárgyalását - közölte a... Teljes cikk

NAV: eddig kell bevallani és befizetni a globális minimumadó előlegét

A multinacionális vállalatcsoport vagy a nagyméretű belföldi vállalatcsoport belföldi csoporttagjaira vonatkozó, elismert belföldi kiegészítő adó... Teljes cikk