kapubanner for mobile
Megjelent: 14 éve

Hova vezetnek a megszorítások a repülőtéren?

A Budapest Airport az átgondolatlan elbocsátásokkal és átszervezésekkel újabb biztonsági leminősítést kockáztat. A korábbi szabálytalanságok szemtanúinak elbocsátása komoly kártérítésekhez vezethet - állítja a Légiközlekedési Egyesült Szakszervezet portálunkhoz eljuttatott közleményében.

A Budapest Airport több mint 280 alkalmazottjától vált és válik meg a következő hetek során, a repülőtér forgalmának csökkenésére hivatkozva, és ebben a számban az I. terminál esetleges bezárása még nem tükröződik. Az elbocsátásokat követően változnának a munkarendek is, amit szakmailag semmi sem indokol. "Egészségkárosodást is okozhat a tervezett, rendszeres, hajnali 2-3 órai munkakezdés ami igen közel áll a kényszermunka nemzetközileg elfogadott meghatározásához" - fogalmaznak az érdekvédők sajtóközleményükben.

Mint írják, a leépítésekkel párhuzamosan több területen aggasztó munkaerőhiány alakult ki. A porták egy részét bezárták, máshol pedig egyszerre csupán egyetlen fegyveres őr teljesít szolgálatot. "Ez nem csak a gépjárművek, - például a cateringet szállító teherautók - átvizsgálását, beengedését teszi lassabbá, hanem egyéb kockázatokat is rejt magában." - írják.

A LESZ úgy látja, hogy a közelmúltban érkezett Ryanair kiszolgálása kapcsán a Budapest Airport több igencsak aggályos intézkedést is hozott. A légitársaság menedzserei két hét alatt jutottak hozzá a legszigorúbban őrzött területekre is belépést engedő, ún. "piros" belépőkártyákhoz, miközben a 185/2010 számú Európai Bizottság által kiadott direktíva ezt egy öt évre visszamenő, alapos biztonsági átvilágításhoz köti. "Nem valószínű, hogy két hét elegendő lett volna erre."

A Légiközlekedési Egyesült Szakszervezet szerint a Ryanair gépek kiszolgálása is problémás. A repülőkhöz nem kapcsolódnak utashidak, az utasok lépcsőket használnak, amely szerintük a testi épségüket és más berendezések épségét is veszélyezteti.

"Ez a rövidlátó, felelőtlen és kockázatos politika veszélybe sodorja a repülőtér egyszer már elveszített európai uniós biztonsági minősítését. Ha ez ismét bekövetkezne, az egész országnak kárára volna, amiért kizárólag a jelenlegi menedzsment lenne okolható" - írják.

Az érdekvédők együttműködést sürgetnek, "mert a biztonsági kockázatok elleni eredményes harc egyik alapfeltétele a valódi párbeszéd menedzserek és beosztottak között - ez szerepel az EU és az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) stratégiájában. Szörnyű következményei lehetnek annak a jelenlegi gyakorlatnak, hogy a hiányosságokat, hibákat jelző munkavállalókat az elismerés és megbecsülés helyett igyekeznek eltávolítani a repülőtérről" - áll a LESZ közleményében.
  • 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Tudásalapú munkahelyek születnek – a Mercedes K+F központot nyit Magyarországon

A Mercedes-Benz több tízmilliárd forint értékű beruházással létrehozza az első magyarországi kutatás-fejlesztési központját, amelynek a nyomán... Teljes cikk

Kenyérgyár épül Tatán - 100 új munkahely jön létre

Kelet-Közép-Európa legnagyobb kapacitású sütőüzemét építi fel a Ceres Sütőipari Zrt. 24 milliárd forintos beruházással a Tatai Ipari Parkban -... Teljes cikk

300 új munkahely Vecsésen: elindult a termelés

Megkezdte a termelést a kanadai Magna International magyarországi vállalatának vecsési üzeme – közölte a társaság pénteken az MTI-vel. Teljes cikk