Csatlakozz hozzánk a Viberen
Megjelent: 12 éve

Kevés a szakképzett gépkocsivezető

A fuvarozási vállalkozások versenyképességének egyik lényeges akadálya a gépjármű-vezetői szakma felhígulása, a jól képzettek elvándorlása, az utánpótlás biztosításának hiánya és a felkészületlen munkavállalók megjelenése - fejtette ki Dittel Gábor, a NIT Hungary ügyvezető főtitkára.

A munkaadók állandósuló tőkehiánya pedig nem teszi lehetővé, hogy pénzügyileg is aktív részt vállaljanak a képzések hatékonyabbá tételében. Míg, 1989-ig a szakmásított jogosítvány megszerzése kétezer forintba került, mára ez a díj 500-600 ezer forint lett az árufuvarozást végző gépjárművezető képzésének a díja. A jellemzően három járművet üzemeltető vállalkozásoknál nincs meg a gyakorlati képzés feltételrendszere, nincs vagy nem hatékony az állami részvétel sem.

A növekvő teljesítmények egyre nagyobb eszköz- és munkaerőigényével a közúti fuvarozási vállalkozások csak nehezen tudnak lépést tartani - hangsúlyozta Dittel Gábor. Ezért továbbra is szorgalmazzák, hogy a munkaadók által befizetett szakképzési hozzájárulásokból egy elkülönített alapot hozzanak létre. Ebből az állam a felmerülő igények szerinti elosztásban finanszírozná az alágazat képzési költségeit.

Emellett a NIT Hungary fontosnak tartja a jó tananyagot és a megfelelő képzési eszközöket is. Elengedhetetlen, hogy a képzésre vonatkozó uniós normák átvétele után folyamatosan biztosítsák a képzett gépjárművezetők utánpótlását a szakma részére - olvasható a Világgazdaságban.
Follow hrportal_hu on Twitter