Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő - Forrás: MTI
Megjelent: 6 éve

Leépítésekre készül a Bosch

A világszerte nagyjából 400 ezer embert foglalkoztató csoport az idén nem tudja tovább növelni nyereségét - írja az MTI.

Leépítésekre készül és az autógyártás stagnálására számít a következő években a Bosch, a világ legnagyobb autóipari beszállítója. A német társaság igazgatótanácsának elnöke egy keddi lapinterjúban kiemelte, hogy az új autók piaca jóval gyengébben fejlődik, mint ahogy egy éve gondolták.

Az idén eddig Európában, Indiában, Kínában, az Egyesült Államokban, "gyakorlatilag mindenütt visszaesés volt", helyenként tíz százalékot meghaladó mértékben - mondta Volkmar Denner a Süddeutsche Zeitung című német lapnak, hozzátéve: "a kilátások nem jók". Aláhúzta, hogy az iparágnak nem átmeneti visszaeséssel kell számolnia. A Boschnál az új tervek kiindulópontja az, hogy a következő években stagnál az autógyártás, szemben az utóbbi időszakkal, amikor "szinte mindig csak fölfelé tartottunk".

"A hátszél elült" - mondta a Bosch vezetője, megjegyezve, hogy más területeken, köztük a gépgyártási üzletágban ugyan jobb a helyzet, de az új megrendelések állományának csökkenésében érezhető a gazdasági konjunktúra visszaesése.

A Boscht különösen megviselik a Volkswagen csoportnál 2015-ben kitört dízelbotrány hatásai, mert a társaság jelentős részt ural a dízeltechnológia területén. "Ha egy dízel befecskendező rendszernél tíz munkatársat alkalmazunk, akkor egy benzines rendszernél hármat, egy elektromos hajtásrendszernél pedig egyet" - érzékeltette a nagyságrendeket Volkmar Denner, rámutatva, hogy a dízelmotorral szerelt gépkocsik piaci részesedése erőteljesen csökken Európában, és Indiában is visszaesés tapasztalható.

Elmondta: a gondok miatt a világszerte nagyjából 400 ezer embert - Magyarországon 13 ezernél is több munkavállalót - foglalkoztató csoport az idén nem tudja tovább növelni nyereségét, árbevétele pedig a tavalyi szinten lesz a jelenlegi számítások szerint. Mindennek lesznek "kihatásai a munkatársakra", főleg a dízeltechnológiával foglalkozó üzemekben, hiszen "természetesen reagálnunk kell a kereslet csökkenésére" - mondta Volkmar Denner.

Egyelőre nem tudni, hogy mekkora leépítésre lesz szükség, de igyekeznek majd a lehető legkíméletesebben eljárni, például a korai nyugdíjazás lehetőségeinek kihasználásával vagy az időszakosan foglalkoztatottak számának csökkentéséve - közölte. A Bosch vezetője hangsúlyozta, hogy a dízelmotornak van jövője, és a haszongépjárműveknél "középtávon nincs alternatívája, ezért ezek a piacok stabilak". A társaság előrejelzése alapján 2030-ban még mindig 75 százalékos lesz a belső égésű motorral szerelt gyártmányok aránya azt új autók piacán. Ezért a Boschnak az a "kötelessége", hogy továbbra is törekedjék a robbanómotorok hatékonyságának növelésére, és így a környezeti terhelés csökkentésére - mondta.

Azonban a társaság az új meghajtási technológiák területén is igen aktív. Hagyományos autóipari partnerei rövid-, és középtávon a gyártmányok többségét belső égésű motorral szerelve értékesítik, ugyanakkor az alternatív meghajtási technológiák aránya gyorsan nő majd, ezért a Boschnál egyszerre több különböző technológiával foglalkoznak - fejtette ki Volkmar Denner.

Elmondta, hogy a társaság a mesterséges intelligencia területén is jelentős fejlesztéseket visz véghez, az amerikai informatikai konszernekkel ellentétben az ipari felhasználási területekre összpontosítva. Példaként említette, hogy szeptemberben a frankfurti nemzetközi autókiállításon (IAA) bemutatják az első olyan autóba szerelhető kamerát, amely nemcsak felvételeket rögzít, hanem a gépi tanulás eredményeképpen képes megkülönböztetni egymástól az embereket és a járműveket. A készülék rövidesen egy modell szériatartozéka lesz.

A Bosch 2018-ban rekord nagyságú, 78,465 milliárd eurós (25 740 milliárd forint) értékesítési árbevételre tett szert az előző évi 78,066 milliárd euró után. Nettó nyeresége 3,574 milliárd euróra emelkedett a 2017-ben elért 3,294 milliárd euróról. A csoport adó- és kamatfizetés előtti (üzemi) eredménye (EBIT) 5,502 milliárd euróra emelkedett 2018-ban a 2017-es 4,944 milliárd euróról. Az adózás előtti nyereség pedig 5,067 milliárd euróra nőtt 4,796 milliárd euróról.

MTI
fotó: Bosch
  • 2025.09.25recruiTECH BLUE konferencia A BLUE konferencia azoknak a kékgalléros toborzásban és foglalkoztatásban érintett HR vezetőknek, toborzási szakembereknek szól, akik napi szinten küzdenek a céljaikért a munkaerőpiacon. Gyere el és tanuljuk, fejlődjünk közösen!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznakinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Szuperszámítógép robbantja be a mesterséges intelligenciát Szegeden

A mesterséges intelligenciakutatásra specializált szuperszámítógépet adtak át kedden a Szegedi Tudományegyetemen (SZTE). Palkovics László... Teljes cikk

Eltűnnek az olvasók, jönnek az elbocsátások – a Google AI-ja munkahelyek ezreit veszélyezteti

A Google mesterséges intelligencián alapuló új keresési funkciói alapjaiban forgatják fel a digitális médiapiacot – és már most munkahelyek... Teljes cikk

Magyar Péter: a kormány helyenként 30 százalékos fizetésemelést adott saját magának

Mára egyidejűleg több válság is sújtja Magyarországot a Fidesz hibájából. A Tisza Párt azonban szakmai válaszokat, valódi rendszerváltást és... Teljes cikk