LESZ: a Budapest Airport megszakította a tárgyalásokat
A Légiközlekedési Egyesült Szakszervezet (LESZ) és a Repülőtéri Dolgozók és Szolgáltatók Szakszervezete (RDSZSZ) szerint a menedzsment immár nemcsak a dolgozókkal, saját középvezetőivel és a jogszabályokkal, de a józan ésszel is szembefordult. A lépés arra vall, a vezetőség megegyezés helyett a szakszervezetek megtörésére, tartós meggyengítésére törekszik - áll a lapunknak eljuttatott sajtóanyagban.
Az érdekképviseletek álláspontja szerint:
1. A cégvezetés szembekerült dolgozóival
A kollektív szerződés egyoldalú felmondása, a dolgozók rendszeres túlfoglalkoztatása, a kötelezővé tett túlórák, az elégtelen létszámhelyzet és a megfélemlítések nyomán robbant ki decemberben a munkabeszüntetés. Azóta a menedzsment lépései, a szakszervezetek nyílt sértegetése, a tárgyalások halogatása, a folyamatos vissza-visszalépések, az egymást érő kiszervezések csak tovább mélyítették az ellenérzéseket.
2. A cégvezetés szembekerült a törvényekkel
Nem csak a sztrájktörők alkalmazása, a dolgozók fűtetlen, használaton kívüli helyiségekbe zsúfolása volt illegális decemberben - egyéb jogi visszásságok is felmerültek. Így jogellenes az is, hogy a munkaadó több mint egy hónappal a szakszervezetek hivatalos kérése óta sem volt hajlandó az idei bérekről tárgyalásokat kezdeni. A sztrájk kapcsán négy szakszervezeti tisztségviselőnek mondtak fel vagy indítottak fegyelmi eljárást - ez szintén törvénytelen. Légiközlekedés biztonságának veszélyeztetése gyanújával nyomoz a rendőrség, és az európai polgári légiközlekedési hatóság is vizsgálatot kezd a reptéren.
3. A cégvezetés szembekerült saját középvezetőivel
A tárgyalások során a cég középvezetőinek is módja nyílt a szakszervezetekkel közös munkacsoportokban véleményezni a menedzsment kezdeti ultimátumát, a pótlékok csökkentésére és a műszakok, a munkaidő hátrányos átalakítására vonatkozó terveket. Itt egyértelműen kiderült, a napi problémákat és feladatokat ismerő középvezetők egyetértenek a dolgozókkal: az ultimátum nem csak jelentős bércsökkenést jelentene, de a reptér üzemetetésének biztonságát is veszélybe sodorná. Ez a koncepció ugyanis olyan hatékonyságot vár el, ami egy futószalagon termelő gyárban is szokatlan, és ami mellett már egy influenzajárvány idején is megbénulhat a reptér.
4. A cégvezetés szembekerült a józan ésszel
A menedzsment mostani döntése olyan helyzetben született, amikor a felek az álláspontokat kezdetben elválasztó mérföldes távolságot maguk mögött hagyták és végre érdemi kérdésekről, előremutató vitát folytattak. Egy ilyen helyzetben megszakítani a tárgyalásokat csak azt jelentheti, hogy a cégvezetés nem is törekszik a megegyezésre: valójában a szakszervezetek, a dolgozói érdekképviselet végleges meggyengítése, megtörése a célja.
- 2026.01.09Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben. A konferencia ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A program és a regisztráció a jegyek menüpont alatt.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.28Vezetés- és szervezetfejlesztés szakmai konferencia Bokor Attila Aranykalitkában című kutatásának harmadik fejezetéhez érkeztünk, amely ötven vezetői életúton keresztül három évtized szervezeti és vezetői tapasztalatát mutatja be. Az OD Partner is mérföldkőhöz érkezett: 30 évesek lettünk. Kinyitjuk szakmai műhelyünket és megosztjuk, hogyan gondolkodunk vezetésről, szervezetről, és aktuálisan milyen témákban mélyedünk el.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
A közép- és kelet-európai régió 500 legnagyobb vállalata listáját a 2024-es adatok szerint továbbra is a lengyel Orlen olajcég vezeti, a második... Teljes cikk
A Mercedes-Benz több tízmilliárd forint értékű beruházással létrehozza az első magyarországi kutatás-fejlesztési központját, amelynek a nyomán... Teljes cikk
Kelet-Közép-Európa legnagyobb kapacitású sütőüzemét építi fel a Ceres Sütőipari Zrt. 24 milliárd forintos beruházással a Tatai Ipari Parkban -... Teljes cikk
- Ledolgozós szombat: túlóra vagy sem? 2 hónapja
- Új vezetőkkel erősít a Mövenpick Hotel Budapest Centre 2 hónapja
- Karrierstart a fővárosban: több száz álláshely nyílik a Budapest Állásbörzén 3 hónapja
- Milliók robotolnak: mutatjuk, kik túlóráznak a legtöbbet Európában 4 hónapja
- Ingyen túlóra? Az X generációnak természetes, a Z-nek abszurd 5 hónapja
- Milyen egy jó céges rendezvényhelyszín Budapest szívében? 5 hónapja
- Így figyel a HR: figyelmeztetést kapnak a túlórázók 5 hónapja
- 100 nap folyamatos munka végzett a 26 éves orvossal – miért nincs változás? 5 hónapja
- Itt az első figyelmeztetés: pénteken 10 percre leáll a közlekedés Budapesten 6 hónapja
- Aki hazamegy időben és nem túlórázik, fizetésemelést kap – figyelem, igaz történet! 7 hónapja
- Itt vannak a legnagyobb vezetési tanácsadó cégek 9 hónapja
Mi történne, ha egy napra minden nő szabadságra menne?