Ma éjfélig lehet benyújtani az szja bevallásokat
Május 20-án, vagyis szerdán éjfélig lehet benyújtani a személyi jövedelemadó (szja) bevallásokat és rendelkezni az adó 1+1 százalékáról, s ez az adó megfizetésének határideje is. Az egyszerűsített bevallásokat is eddig kell visszaküldeni az adóhatóságnak. A határidőt érdemes betartani, mert a késlekedőkre mulasztási bírságot szabhat ki az adóhatóság.
Kedden délelőttig 2,4 millió (0853-as) szja bevallás érkezett be az adóhatósághoz - közölte az Adó- és Pénzügyi Ellenőrzési Hivatal (APEH) sajtóosztálya az MTI érdeklődésére. Ezekből a 2,2 millió darab hibátlan bevallást már könyvelték, 140 ezer még feldolgozásra vár, 63 ezer darab pedig javításra szorul. Sokan az idén is utolsó pillanatig várnak a bevallás elkészítésével, a korábbi tapasztalatok szerint szerdán még 600-700 ezer bevallás várható.
A határidőt érdemes betartani, mert arra a magánszemélyre, aki késlekedik, és nem menti ki magát, 200 ezer forintig terjedő mulasztási bírságot szabhat ki az APEH. A pontos kitöltésre is célszerű figyelni, mert a hibás bevallás a jogszabály szerint 20 ezer forint mulasztási bírsággal sújtható.
A papíralapú bevallásnál gyakori hiba, hogy az adózó nem írja alá a bevallást vagy "elírja" az adóazonosító számot - márpedig ilyenkor a bevallás hibásnak minősül, függetlenül attól, hogy számszakilag tökéletesen töltötték ki. Sokan a bevallás főlapján elfelejtik megjelölni, hogy a visszaigényelhető összeget vissza szeretnék kérni.
Figyelni kell arra is, hogy a kifizető által levont adóelőleget a megfelelő sorba írjuk be, ne saját kötelezettségként, hanem a kifizető által levont adóelőlegként, különben a bevallás szerint fizetési kötelezettség keletkezhet.
Az önkéntes kölcsönös biztosító pénztári kedvezmény esetében arra kell ügyelni, hogy ne saját folyószámlánk számát, hanem a pénztárét tüntessük fel az utalás helyeként. Többen elfeledkeznek a különadó fizetési kötelezettségük bevallásáról is. Az utóbbi két hibát egyébként csak azok követhetik el, akik nem az adóhatóság internetes programjával készítik el bevallásukat, a kitöltő program ugyanis ilyen esetekben figyelmezteti az adózót.
Ha valakinek gondot okoz az adó befizetése, és szja tartozása nem haladja meg a 100 ezer forintot, az idei évtől a bevallásban kérheti annak legfeljebb négy egyenlő részletben történő pótlékmentes megfizetését; ha valakinek ennél hosszabb időre volna szüksége, azt külön kell kérnie.
Az szja 1+1 százalékáról rendelkező nyilatkozatok benyújtásának határideje is május 20-a. Az idén újdonság, hogy a célba érkező felajánlásokról az adóhatóság tájékoztatja a felajánlókat. A tájékoztatás kizárólag elektronikusan történik. Az a magánszemély is kaphat tájékoztatást, aki nem elektronikusan nyújtotta be a bevallását, ha ezt külön kéri, és legkésőbb a tájékoztatás elküldéséig az okmányirodánál regisztráltatja magát.
A határidőt érdemes betartani, mert arra a magánszemélyre, aki késlekedik, és nem menti ki magát, 200 ezer forintig terjedő mulasztási bírságot szabhat ki az APEH. A pontos kitöltésre is célszerű figyelni, mert a hibás bevallás a jogszabály szerint 20 ezer forint mulasztási bírsággal sújtható.
A papíralapú bevallásnál gyakori hiba, hogy az adózó nem írja alá a bevallást vagy "elírja" az adóazonosító számot - márpedig ilyenkor a bevallás hibásnak minősül, függetlenül attól, hogy számszakilag tökéletesen töltötték ki. Sokan a bevallás főlapján elfelejtik megjelölni, hogy a visszaigényelhető összeget vissza szeretnék kérni.
Figyelni kell arra is, hogy a kifizető által levont adóelőleget a megfelelő sorba írjuk be, ne saját kötelezettségként, hanem a kifizető által levont adóelőlegként, különben a bevallás szerint fizetési kötelezettség keletkezhet.
Az önkéntes kölcsönös biztosító pénztári kedvezmény esetében arra kell ügyelni, hogy ne saját folyószámlánk számát, hanem a pénztárét tüntessük fel az utalás helyeként. Többen elfeledkeznek a különadó fizetési kötelezettségük bevallásáról is. Az utóbbi két hibát egyébként csak azok követhetik el, akik nem az adóhatóság internetes programjával készítik el bevallásukat, a kitöltő program ugyanis ilyen esetekben figyelmezteti az adózót.
Ha valakinek gondot okoz az adó befizetése, és szja tartozása nem haladja meg a 100 ezer forintot, az idei évtől a bevallásban kérheti annak legfeljebb négy egyenlő részletben történő pótlékmentes megfizetését; ha valakinek ennél hosszabb időre volna szüksége, azt külön kell kérnie.
Az szja 1+1 százalékáról rendelkező nyilatkozatok benyújtásának határideje is május 20-a. Az idén újdonság, hogy a célba érkező felajánlásokról az adóhatóság tájékoztatja a felajánlókat. A tájékoztatás kizárólag elektronikusan történik. Az a magánszemély is kaphat tájékoztatást, aki nem elektronikusan nyújtotta be a bevallását, ha ezt külön kéri, és legkésőbb a tájékoztatás elküldéséig az okmányirodánál regisztráltatja magát.
- 2026.10.21Harmadik országbeli állampolgárok foglalkoztatása Vendégmunkást vagy külföldi munkavállalót alkalmaz? Gyakorlati képzésünk bemutatja a harmadik országbeli állampolgárok jogszerű foglalkoztatásának szabályait. Szó lesz az engedélymentes foglalkoztatásról, a vendégmunkás-engedélyről és a Nemzeti Kártyáról, az ukrán állampolgárok foglalkoztatásának sajátosságairól, az összevont kérelmezési eljárásról, valamint a munkáltatói kötelezettségekről és felelősségről. Kérdéseit a helyszínen személyesen is felteheti az előadónak.
Részletek
Jegyek
- 2026.10.22Munkaidő és munkabér A munkaidő-beosztástól a bér elszámolásáig: gyakorlati képzés a munkaidő és a munkabér szabályairól. Szó lesz a munkaidőkeretről, a rendkívüli munkaidőről, a pihenőidőről (a MÁV-START ítélet tükrében is), a távolléti díjról, a bérpótlékokról és a munkabérből történő levonásokról. Kérdéseit a helyszínen személyesen is felteheti az előadónak.
Részletek
Jegyek
- 2026.11.16LEAN Vezetés - LEAN Coaching képzés A Lean Management bevezetés támogatása. Olyan Lean szemléletű vezetők képzése, akik képesek lesznek eredményesen irányítani, támogatni a Lean menedzsment bevezetését saját szervezetüknél, és a gyakorlatban is eredményesen alkalmazzák a Lean szemléletű változáskezelési, coaching, kommunikációs, motivációs eszközöket.
Részletek
Jegyek
- 2026.11.17Munkajog képzés HR-eseknek Munkajog képzés HR-eseknek érthetően. 2 napos intenzív, átfogó kurzus a Munka törvénykönyvéről.
Részletek
Jegyek

Sikeresnek látszol, de mégsem érzed magad a helyeden? Vajon megszelídíthető a siker?