Magyar szálláshelyek ezreit hozta rendkívül nehéz helyzetbe a Booking.com
A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) kérdőívvel méri fel a Booking.com késedelmes fizetésének hatásait a szálláshely szolgáltatók körében. Az eddig beérkezett csaknem 6 ezer válasz alapján minden második szolgáltatót érint a fennakadás, leginkább a főként családi vállalkozások által működtetett magán- és egyéb szálláshelyeket - közölte az MTÜ.
A helyzet kritikus: minden második szállásadó problémát tapasztal az oldal működésében már több mint egy hónapja és az érintettek 80 százalékának a mai napig nem utalta át a globális szálláshelyközvetítő oldal az elmúlt hetek szállásdíjait. Sőt, a válaszolók 34 százaléka azt jelezte, hogy a rendszer szerint nekik van tartozásuk az oldal felé.
Az online szállásfoglaló platform pénzügyi rendszerének nyári karbantartására hivatkozva a Booking előzetesen közleményben tájékoztatta a szállásadó partnereit az utalások várható csúszásáról és a megszokott fizetési ütemezés július 27-e utáni helyreállításáról. Bár azóta indultak a Booking.com részéről tranzakciók, a határidőt követően továbbra is akadozó ügyfélszolgálatról és késedelmes fizetési teljesítésről számolnak be a szállásadók - ismertette az MTÜ.
Az ügynökség a probléma feltárására augusztus 4-én kérdőíves felmérést indított a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központban regisztrált szálláshelyek körében, a kérdőívet eddig csaknem 6000-en küldték vissza kitöltve, túlnyomó többségben (79 százalékban) családi vállalkozásban üzemeltetett magánszálláshelyek és egyéb szálláshelyek. Az eddigi válaszolók közel felének működését nehezíti a fennakadás, 80 százalékuk azt sérelmezi, hogy a szállásdíjat a mai napig nem kapta meg a szállásközvetítő cégtől.
Az érintettek közel fele nehezményezte azt is, hogy a kifizetési határidő folyamatosan változik a felületen. A felmérés kiterjedt a tájékoztatás módjára is: a válaszolók 25 százaléka nem kapott semmilyen tájékoztatást, és ami szintén kifogásolható, hogy 25 százalékuk visszajelzése szerint a probléma kapcsán a Booking ügyfélszolgálata egyáltalán nem tudott segíteni.
A szolgáltatók válaszait augusztus 11-ig várja az ügynökség - olvasható az MTÜ közleményében.
MTI
Fotó: unsplash.com
- 2026.01.09Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben. A konferencia ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A program és a regisztráció a jegyek menüpont alatt.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.28Vezetés- és szervezetfejlesztés szakmai konferencia Bokor Attila Aranykalitkában című kutatásának harmadik fejezetéhez érkeztünk, amely ötven vezetői életúton keresztül három évtized szervezeti és vezetői tapasztalatát mutatja be. Az OD Partner is mérföldkőhöz érkezett: 30 évesek lettünk. Kinyitjuk szakmai műhelyünket és megosztjuk, hogyan gondolkodunk vezetésről, szervezetről, és aktuálisan milyen témákban mélyedünk el.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
Pénz érkezik a gyerekes családok számláira még karácsony előtt: a január elején esedékes családi pótlékot idén is korábban, december 22-én... Teljes cikk
Összegyűjtöttük, hol lehet még elintézni az utolsó bevásárlást, és mely boltok húzzák le a rolót az ünnepek idejére. Teljes cikk
A Sophos legújabb elemzése szerint 2026-ban a kibertámadások új szintre lépnek: a deepfake hang- és videómanipulációk, az AI-vezérelt CEO-csalások... Teljes cikk
- SZÉP-kártya 2025: új rekordok, erősödő belföldi turizmus 5 hónapja
- Több száz munkahelyet szüntet meg Amszterdamban a szállásfoglaló cég 5 hónapja
- Van olyan település a Balatonon, ahol a szezonális munkaerő 60-70 százalékát adják a diákmunkások 6 hónapja
- Már a pincér is mosogat: mit tehet a vendéglátóipar a munkaerőhiány ellen? 6 hónapja
- Ennyi borravalót kapnak a magyar pincérek 7 hónapja
- Nagy hajrá indul a szezonális munkaerőért – ezekre a munkákra van most a legnagyobb kereslet 8 hónapja
- Szállást is biztosíthat dolgozóinak a Lidl a nyári időszakban 9 hónapja
- Ezért van szüksége minden vállalkozásnak egy IT-hősre 10 hónapja
- NGM: díjmentes marad a szálláshely-minősítés 11 hónapja
- Hogyan épül fel egy éttermi konyha? 13 hónapja
- A Szallas.hu elárulta, mennyire népszerű a SZÉP-kártya 1 éve
Egy CEO naplója - a világ egyik legnépszerűbb podcastja