Megjelent: 7 éve

Megjelent a nyelvoktatási stratégia Fehér könyve

images

A dokumentum 2012-től 2018-ig tárgyalja a nyelvoktatásban alkalmazni kívánt stratégiát, amelynek iránya a közoktatásban az idegennyelv-tudás megszerzése, a felsőoktatásban pedig a szaknyelvi tudás kialakítása.

A Fehér Könyvben kitérnek az óvodai idegennyelvi-nevelés előnyeire és hátrányaira, az ehhez szükséges speciális feltétekre, illetve finanszírozásra. Az általános iskolai képzés célja az A1 szint megszerzése az első nyelvből, valamint hetedik osztálytól még egy nyelv elsajátításának megkezdése.

Az első és második nyelv megválasztásának kapcsán a dokumentum tárgyalja az egyes nyelvek mellett szóló szempontokat: "Angolul mindenkinek tudnia kell...számos német és osztrák kis-és középvállalat azért nem tud megtelepedni,mert a munkavállalók nem tudnak németül" - írják. Emellett szó esik az államtitkárság által már korábban közölt szándékról, amely a német nyelv komplexebb grammatikája miatt, azt javasolná első nyelvnek.

A négyosztályos gimnáziumokban két nyelvet tanulnának, a hat-és nyolc osztályos gimnáziumokban pedig lehetőséget biztosítanak a harmadik idegen nyelv tanórai keretek között való tanítására is. A nyolc évfolyamos gimnáziumok sajátossága lenne, hogy kötelezően latint tanulnak a diákok.

A két tanítási nyelvű iskolák esetében a korábban közölt minőségi elvek érvényesülnek: csak azok az iskolák folytathatják tevékenységüket, amelyek tanulói három egymást követő év átlagában kilencven százalékban a befejező évfolyam végére B2 szintű nyelvtudással rendelkeznek. A nyelvi előkészítő évfolyamok pedig akkor maradhatnak meg, ha a képzés indítását követő harmadik év végéig első idegen nyelvből a tanulók hatvan százaléka, a második idegen nyelvből pedig a képzés befejezéséig a diákok ötven százaléka B2 szintű nyelvtudást ér el.

A dokumentum emellett az alapképzésre való belépéshez B2, a mesterképzésre való felvételihez B2 általános vagy szakmai nyelvvizsgát, a doktori képzéshez pedig egy felsőfokú, vagy két középfokú nyelvtudást igazoló oklevelet kérne.

Emellett az akkreditál tankönyvjegyzék áttekintését javasolják, mivel a túlkínálat jellemzi a piacot.

www.edupress.hu


  • 2020.04.09Online workshopok és E-learning képzések április 9-től Válassza online workshopjainkat fix időben, vagy az e-learning alapú, rugalmas tanulási formát, amelyben bárhol és bármikor, önállóan, a saját időbeosztása szerint sajátíthatja el a tananyagot! Részletek Jegyek
  • 2020.06.127 Skills for Assertiveness_Egy napos nyelvi tréning A tréning nap 100%-ban gyakorlati feladatokra és a tapasztalati tanulásra épül. Egyedülálló alkalom, hogy az idegen nyelvi tudást felszínre hozzuk, gyakoroljuk, hasznos panel kifejezéseket rögzítsünk a folyékony és magabiztos megszólaláshoz. A júniusi tréningünkre első sorban a B1+/B2 szintű jelentkezőket várjuk. Részletek Jegyek
  • 2020.06.16Gyakorlatban startol az új Tbj 2020. július 1-jétől már a mindennapos munka során alkalmazni kell a bérszámfejtés, járulékmegállapítás és az egészségbiztosítás pénzbeli ellátásainak megállapítása során is. Elméletben már sokat tudunk róla, de mi a helyzet a gyakorlati oldalon? Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
A Diákhitel Központ törlesztési moratóriumot hirdetett

A törlesztési kötelezettség felfüggesztése március 19-én automatikusan hatályba lépett. Teljes cikk

Az ITM szerint rendben zajlik az átállás a digitális munkarendre a szakképzésben is

Az ITM közleménye szerint az első adatok alapján a Köznevelési Regisztrációs és Tanulmányi Alaprendszer jól vizsgázott. Teljes cikk

Online Otthonoktatás: így taníthatnak az iskolák online

A kormány 2020. március 16-tól bezáratta az iskolákat a koronavírus megfékezése érdekében. A pedagógusközösségnek hirtelen megoldást kell... Teljes cikk