Mégsem egyesül a Volkswagen és a Porsche?
Megtorpant a Volkswagen és a Porsche tervezett egyesülése, a Volkswagen ugyanis lemondta a hétfőre tervezett, legmagasabb szintű megbeszéléseket.
Noha a Porsche régóta a Volkswagen fő részvényese, tavaly év vége óta pedig többségi tulajdonosa, a két gyár közötti viszony feszültté vált. A Volkswagen korábban szembeszállt azokkal a törekvésekkel, hogy a Porsche, részesedésének emelésével, a wolfsburgi cég teljes tulajdonosa legyen, és ezt a Volkswagenben kisebbségi részvénycsomaggal rendelkező alsó-szászországi tartományi kormány is minden eszközzel akadályozta.
Az esetleges fúzió terve a teljes felvásárlás alternatívájaként a közelmúltban merült fel, és a két gyár vezető képviselői tárgyalásokat is kezdtek erről. Ám a Volkswagen illetékesei újabban azzal vádolták a súlyos anyagi gondokba keveredett, stuttgarti székhelyű Porschét, hogy nem nyilatkozik egyértelműen szándékairól.
A Porsche üzemi tanácsának vezetője ugyanakkor a Volkswagent vádolta azzal, hogy aláásni igyekszik a mindenekelőtt sportkocsikat gyártó Porsche függetlenségét. Uwe Hück, a Porsche üzemi tanácsának vezetője hétfőre a Volkswagen elleni tiltakozó tüntetésre szólított fel.
Értesülések szerint a viszály hátterében a többi között a két legfelső vezető, Ferdinand Piech, illetve a Porschét 1992 óta irányító Wendelin Wiedeking közötti ellentét, személyes rivalizálás is állhat.
Mindazonáltal a vita jórészt családon belüli. Ferdinand Porsche - az 1931-ben alakult Porsche cég alapítója - tervezte az első "népautót", vagyis az első Volkswagent, a később legendás VW "bogár" ősét a harmincas években. A Volkswagennek 2002-ig elnök-vezérigazgatója, azóta felügyelőbizottsági elnöke, Ferdinand Piech maga is Porsche mérnök egyik unokája, és övé a Porsche cég 13 százaléka. A Porsche-autók átlagosan 30 százalékban Volkswagen gyártmányú alkatrészeket tartalmaznak.
A Porsche-vezér Wiedeking viszont 2006. január óta a Volkswagen felügyelőbizottságának tagja. Eredetileg a Porsche beszállását a Volkswagenbe mindenki üdvös védekező intézkedésnek tartotta.
A német parlament tavaly novemberben módosítani kényszerült a Volkswagen-részvényesek jogait szabályozó törvényt, amely addig a csoport külföldi felvásárlását volt hivatva megakadályozni. Előzőleg ugyanis az Európai Bíróság helyt adott az Európai Bizottság panaszának, hogy a törvény ellentétes a tőke szabad áramlását szavatoló belső piaci rendtartással.
A törvénymódosítással egyidejűleg az esetleges külföldi felvásárlási kísérleteknek éppen azzal vették elejét, hogy a Volkswagen csoport többségét - 74,1 százalékát, szavazati jogainak 50,76 százalékát - megszerezte a Porsche. Emiatt azonban a Porsche állítólag 9-10 milliárd eurós adósságot vett a vállára.
- 2026.01.09Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben. A konferencia ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A program és a regisztráció a jegyek menüpont alatt.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.28Vezetés- és szervezetfejlesztés szakmai konferencia Bokor Attila Aranykalitkában című kutatásának harmadik fejezetéhez érkeztünk, amely ötven vezetői életúton keresztül három évtized szervezeti és vezetői tapasztalatát mutatja be. Az OD Partner is mérföldkőhöz érkezett: 30 évesek lettünk. Kinyitjuk szakmai műhelyünket és megosztjuk, hogyan gondolkodunk vezetésről, szervezetről, és aktuálisan milyen témákban mélyedünk el.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
Négyszáz új, magas képzettséget igénylő munkahelyet teremtve Budapesten hozza létre legnagyobb európai uniós és egyben az első térségbeli... Teljes cikk
Több lépcsőben emelkedik az alanyi adómentesség éves bevételi korlátja. A jelenlegi 18 millió forintos felső határ 2026-ban 20 millió, 2027-ben 22... Teljes cikk
Ötszáznál több munkahelyet szüntet meg Romániában a Bosch – írja az economedia.ro a vállalat közleménye alapján. Az elbocsátásokat a Bosch... Teljes cikk
- Körülbelül 13 000 munkahelyet szüntet meg a Bosch 3 hónapja
- Thyssenkrupp: 80 főt elküldenek, 100 új pozíciót hirdetnek Budapesten 4 hónapja
- Álláspara Németországban: munkahelyek tízezrei veszélyben 4 hónapja
- Autóipari visszaesés Romániában: több tízezer munkahely forog kockán 5 hónapja
- A Volkswagen egyik gyára áttérhet a négy napos munkahétre 7 hónapja
- Több tízezer autóipari munkahely megszűnését okozhatják az amerikai importvámok 10 hónapja
- Tízmilliókat ad dolgozóinak egy cég, ha felmondanak 10 hónapja
- Brutális leépítésbe kezd az Audi 10 hónapja
- Közel húszezer autóipari munkahely szűnt meg Németországban - ez csak a kezdet? 11 hónapja
- Elmondta a Bosch vezér, hány munkahely szűnik majd meg 11 hónapja
- 1900 munkahelyet számol fel a Porsche 11 hónapja
Egy CEO naplója - a világ egyik legnépszerűbb podcastja