kapubanner for mobile
Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő - Forrás: MTI
Megjelent: 12 éve

Négyszázötven BKV-s munkahelye kerül veszélybe

A BKV két fő szakszervezete nem ért egyet azzal, hogy a BKV-n belül az autóbusz- és trolibuszüzem külön divízióba kerüljön.

images

images

Nemes Gábor, az Cinkota Autóbuszközlekedési Szakszervezet elnöke pénteken azt mondta, szerinte csak akkor lehet eredményes a leválasztás, ha a BKV jelenleg fennálló, mintegy 60 milliárd forintos külső adósságát rendezik. Ha ez nem történik meg, akkor a megmaradó kötött pályás ágazatoknak kell a hitelt kitermelniük, miközben a bevételek csökkennek. További probléma, hogy 150 új, alvállalkozói busz forgalomba állításával 450 BKV-s munkahely veszélybe kerül, ezzel kapcsolatban tárgyalásokat kezdeményeztek a munkáltatóval - tette hozzá.

A szakszervezeti vezető szerint érthetetlen, miért akarják megpályáztatni a BKV-t a busztendereken azok után, hogy különálló cégekbe szervezik a buszos üzletágat, hiszen ezek a vállalatok továbbra is önkormányzati tulajdonban lennének. Úgy vélte, a megrendelőnek a BKV-t kellene megbíznia a feladat végrehajtásával, és így az eljárási költség megspórolható lenne. Jelezte: a hitelképessé tett autóbuszos cég ugyanúgy tudna új járműveket lízingelni, mint az alvállalkozók.

Gulyás Attila, a Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeti Szövetségének (VTDSZSZ) elnöke szerint a cél az, hogy az autóbuszos üzem költségei kimutathatók legyenek, így rávilágítva arra, hogy olcsóbb tud-e lenni a BKV üzeme az alvállalkozókénál. Ezt a célt viszont a busz és a troli egy divízióba szervezésével nem érik el, mert összemosódik a két üzem költségigénye. Gulyás Attila megjegyezte: a troli kötött pályás közlekedést jelent, az infrastruktúra használata miatt drágább az üzemeltetése. Így olyan hamis képet is fel lehet állítani, hogy a BKV drágábban tud buszokat üzemeltetni - mondta. Szerinte a trolibuszt a kötött pályás üzemmel kellene együtt kezelni és a BKV-ban tartani, mert csak így tud versenyképes lenni a buszos üzletág.

Az MTI csütörtökön az ügyet jól ismerő forrásból úgy értesült, hogy a BKV igazgatósági ülésén az a döntés született, hogy október 1-jével külön divízióba kerül a buszos, illetve a trolibuszos üzem. Ez az első lépés a cégek önállósulása, a BKV-tól való függetlenedése útján.
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Méltatlan elbocsátás zajlik a Teslánál: többen a biztonságiaktól tudták meg, hogy felmondtak nekik

Egyes gyári alkalmazottak csak akkor vették észre, hogy elbocsátották őket, amikor nem működött a belépőkártyájuk és a biztonsági őrök... Teljes cikk

A vendégmunkások nem létező jogai, avagy mire mutat rá az Autoliv-gyárban folyó sztrájk?

A sopronkövesdi Autoliv-gyárban folyó sztrájk arra is felhívja a figyelmet, hogy a főleg kölcsönzött státuszban foglalkoztatott vendégmunkások... Teljes cikk

Robotok fogják gyártani a betoncserepeket a Hejőpapin épülő gyárban

Nagyméretű betoncserepeket és azok kiegészítőit gyártó üzemet épít a Wienerberger. Hejőpapin egy 7300 m2 alapterületű csarnok, ipar 4.0... Teljes cikk