Megjelent: 18 éve

Nem enged a Deutsche Bahn

A Deutsche Bahn-nak több mint tízmillió, a német gazdaságnak viszont legalább 25 millió eurós veszteséget okozott a mozdonyvezetők 30 órás sztrájkja. A német mozdonyvezetők szakszervezete (GDL) hétfőig adott ultimátumot egy újabb bérajánlat kidolgozására, különben kedden egy újabb sztrájk bénítja le a közlekedését.

A csütörtök hajnaltól péntek reggelig tartó sztrájkhoz mintegy 1800 masiniszta csatlakozott, amely elsősorban a munkába járók életét keserítette meg, a német nagyvárosok és a keleti tartományok helyi-, illetve regionális vonatközlekedésében okozott óriási fennakadásokat.

Szövetségi szinten 11 ezer vonat esett ki a forgalomból. Szászországban, Szász-Anhaltban és Thüringiában a regionális járatok alig tíz százaléka közlekedett, Berlinben több itteni HÉV 20-40 perces időközönként járt. A helyzet pénteken csak a délutáni órákra rendeződött.

A német mozdonyvezetők szakszervezete (GDL) több hónapja birkózik az állami többségű vasúttársaság vezetőivel. A GDL önálló bértarifa-szerződést és jelentős mértékű béremelést követel. A Deutsche Bahn a másik két vasutas szakszervezettel már megállapodott 4, 5 százalékos emelésről, a mozdonyvezetőknek legfeljebb tíz százalékot adna, de túlórákat kér cserében.

A radikális baloldali párt elnöke szintén bírálta a mozdonyvezetőket, akik szerinte kétség kívül nehéz anyagi helyzetben vannak, követeléseikkel viszont túllőnek a célon és megosztják a munkavállalókat.

A GDL jövő hétfőig adott ultimátumot a vasúti vezetésnek, hogy újabb ajánlattal álljanak elő, különben keddtől ismét sztrájkolnak. A Deutsche Bahn illetékese viszont közölte, hogy ne számítsanak új bérajánlatra, a vasút nem hagyja magát zsarolni.

Népszabadság
  • 2026.01.09Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben. A konferencia ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A program és a regisztráció a jegyek menüpont alatt.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.28Vezetés- és szervezetfejlesztés szakmai konferencia Bokor Attila Aranykalitkában című kutatásának harmadik fejezetéhez érkeztünk, amely ötven vezetői életúton keresztül három évtized szervezeti és vezetői tapasztalatát mutatja be. Az OD Partner is mérföldkőhöz érkezett: 30 évesek lettünk. Kinyitjuk szakmai műhelyünket és megosztjuk, hogyan gondolkodunk vezetésről, szervezetről, és aktuálisan milyen témákban mélyedünk el.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Meglepetés a Top 500-as listán: így teljesítettek a magyar cégek

A közép- és kelet-európai régió 500 legnagyobb vállalata listáját a 2024-es adatok szerint továbbra is a lengyel Orlen olajcég vezeti, a második... Teljes cikk

Tudásalapú munkahelyek születnek – a Mercedes K+F központot nyit Magyarországon

A Mercedes-Benz több tízmilliárd forint értékű beruházással létrehozza az első magyarországi kutatás-fejlesztési központját, amelynek a nyomán... Teljes cikk

Kenyérgyár épül Tatán - 100 új munkahely jön létre

Kelet-Közép-Európa legnagyobb kapacitású sütőüzemét építi fel a Ceres Sütőipari Zrt. 24 milliárd forintos beruházással a Tatai Ipari Parkban -... Teljes cikk