Megjelent: 4 éve

Országos kutatás indulna az iskolai nyelvoktatásról

A Nyelvtudásért Egyesület a középiskolai nyelvoktatás szervezési és tartalmi kérdéseiről szóló kutatási tervet adott át az Emberi Erőforrások Minisztériumának. Mivel a március 5-i, “Mi a baj az iskolai nyelvoktatással?” című konferencia egyik legfontosabb konklúziója az volt, hogy utoljára 2006-2009 között készült nagymintás, reprezentatív felmérés az iskolai nyelvoktatásról, az egyesület most mélyebb elemzésére alkalmas, aktuális adatokkal kívánja feltárni a közoktatásban zajló nyelvtanítás problémáit és a tanítás alacsony hatékonyságának okait. Az egyesület bízik abban, hogy a kutatás eredményeit felhasználó oktatáspolitika eredményes válaszokat tud majd adni a nyelvoktatás kihívásaira.

Az egyesület szakemberei összeállították egy országosan reprezentatív, empirikus kutatás részletes tervét annak érdekében, hogy megbízható, friss adatok begyűjtésével megismerhető legyen az osztályteremben folyó tényleges nyelvoktatási gyakorlat.

E cél elérése érdekében – a legkorszerűbb nemzetközi és hazai módszertani ajánlásokkal összhangban – az egyesület szakemberei többféle adatgyűjtési technikát kívánnak alkalmazni.

A tervek szerint az ország 70 kiválasztott középiskolájának valamennyi 11. osztályos diákját felkérik a kutatási kérdőív kitöltésére, továbbá angol, illetve német nyelvi készségeiket objektíven mérő tesztek megoldására. A kutatók ugyanezekben az iskolákban 2-2 tanárral is interjút készítenek, kérdőívet töltetnek ki, illetve intézményenként négy tanórán óramegfigyelést végeznek. A nyelvoktatás iskolai szervezési problémáit egy intézményi kérdőívvel tárják fel, és a szülők véleményét is megkérdezik. A tervek szerint a kutatás kiterjed majd a diákok egyéni motivációjának, nyelvérzékének, tanulási stratégiáinak és autonóm tanulási viselkedésének, továbbá a célnyelvvel kapcsolatos attitűdjeinek vizsgálatára is.

Az időterv szerint a kutatás 2016 májusában az intézmények megkeresésével indul. A kutatók július-augusztus folyamán kidolgozzák és véglegesítik a mérőeszközöket, szeptember és december között begyűjtik, 2017 január-februárjában pedig feldolgozzák és elemzik az adatokat.

A mintegy 30 millió forintból megvalósítható kutatáshoz a Nyelvtudásért Egyesület kéri a minisztérium elvi és anyagi támogatását. Az egyesület várakozásai szerint a kutatás megállapításai elősegítik majd azt is, hogy a nyelvoktatás-politikai intézkedések – azon belül pedig például a nyelvvizsga-követelmények – a lakosság idegennyelv-tudását javító hasznos eszközzé, ne pedig az esélyegyenlőséget redukáló kötelezettséggé, a felsőoktatásba való bekerülés gátjává válhassanak.
  • 2019.11.15Hogyan változnak a nyugdíjszabályok 2020-ban? Mikor jobb nyugdíjba vonulni a nyugdíj összege szempontjából. Még az idén, vagy inkább jövőre? Ki vonulhat nyugdíjba jövőre, mit jelent a munkáltató számára, ha a munkatárs nyugdíjra jogosulttá válik? Nyugdíj mellett hogyan dolgozhatunk? Mit jelent a munkáltató számára, ha nyugdíjas munkavállalót foglalkoztat? Részletek Jegyek
  • 2019.11.21Transzformatív Team Coaching Lab A Transzformatív Team Coaching Lab alkalmat ad arra, hogy konkrét eseteken keresztül ismerkedj a módszertan erejével. Egy ügyféleset, amelyben a team coaching folyamat során transzformáltuk valódi kapcsolattá a csapatban élő projekciókat. Részletek Jegyek
  • 2019.12.05Adatvédelmi Tisztviselő /DPO Képzés – Dr. Kulcsár Zoltánnal /12. 05-06./ Az adatvédelmi tisztviselő képzés célja, hogy a résztvevők pontosan megismerjék az adatkezelők adatvédelmi kötelezettségeit, kialakuljon bennük az a szintű adatvédelmi tudatosság, amely alkalmassá teszi őket a GDPR szerinti adatvédelmi tisztviselői (DPO) feladatok ellátására. Részletek Jegyek
  • 2020.01.18 ICF akkreditált Jungiánus coach féléves továbbképzés Magyarországon először a nemzetközileg sikeres Jungian Coaching School továbbképzése, ami ICF krediteket ad, 2020 januártól júiusig, havonta egy hétvégén. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter