Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő - Forrás: MTI Megjelent: 10 éve

Sarkozy rugalmasabbá tenné a 35 órás munkahetet

Nicolas Sarkozy államfő szerint a francia szociális modell nem tartható tovább pénzügyileg, ezért az igazságosság és a hatékonyság elvét összehangolva a munka, az érdem és az esélyegyenlőség elvére építve átfogó új szociális modell kidolgozását javasolja.

A francia elnök a Szociális hírek újságírói egyesületének (AJIS) tagjai előtt, a szenátus épületében tartott közel egyórás beszédében vázolta fel kedden szociális reformprogramját, hangsúlyozva a szakszervezetekkel folytatandó párbeszéd szükségességét.

Sarkozy ugyanakkor úgy ítélte meg, hogy "a szociális párbeszéd nem szolgálhat alibiként a tétlenséghez". Véleménye szerint azonnal, gyorsan és messzebb kell menni a korábbi, koherencia nélkül, kis lépésekben végrehajtott reformoknál, amelyek kudarcra voltak ítélve. "Csak akkor kérhetjük a franciáktól, hogy legyenek szolidárisak, ha biztosak abban, hogy mindenki egyformán vállal felelősséget, azt mondanám, feddhetetlen a szabályok betartásában" - hangsúlyozta a francia elnök az egészségügyi rendszer átalakítását illetően.

A szolidaritás és a felelősségvállalás összehangolására a társadalombiztosítás terén Sarkozy a szociális szolgáltatásokkal visszaélők kiszűrésére két dolgot javasolt: a csalás súlyosságának függvényében az egyénekkel szemben a támogatások és a szolgáltatások egy vagy több évre szóló felfüggesztését, a vállalkozások számára pedig sávhatárokkal megállapított büntetés kiszabásának bevezetését.

A francia elnök meghirdetette a 35 órás munkahét rugalmasabbá tételét, az idősek munkavállalásának ösztönzését. Konferenciát jelentette be a vásárlóerőről és a munkahelyről, elindítja a munkavállalási szerződés reformját, és szankciókat hirdetett meg olyan munkanélküliek ellen, akik visszautasítják a munkaügyi hivatal által felajánlott állásokat.

A beszéd Franciaországban leginkább várt része a nagy állami vállalatok speciális nyugdíjrendszerének "haladéktalan reformját" érintette, amilyen például az SNCF (Államvasutak), az RATP (Párizsi Közlekedési Vállalat) vagy az EDF (Villamos Művek). Az itt foglalkoztatottak ugyanis csak 37 évig fizetnek nyugdíjjárulékot, míg a többi francia munkavállaló negyven évig. A kivételezett helyzetben lévő nagy állami nyugdíjpénztáraknak jelenleg félmillió munkavállaló fizet járulékot, amelyekhez ugyanakkor háromszor annyi ellátott, a francia nyugdíjasok öt százaléka tartozik. A reform "sürgőssége nem igazolhatja a szociális párbeszéd lebecsülését (...) nem kívánok senkit megbélyegezni, és nyílt lapokkal játszom" - nyugtatta meg a tiltakozásukat már előre jelző szakszervezeteket a francia elnök.



Follow hrportal_hu on Twitter

A munkahelyükön alszanak a dolgozók Kínában

Kínában a technológiai cégek elképesztő gyorsasággal fejlődnek, toborzásban gyakran nem tudják tartani a lépést, így a dolgozókra komoly teher nehezedik. Az alkalmazott akkor és ott alszanak, ahol épp idejük van, tudnak: az asztalnál, munkahelyi emeletes ágyon, kempingágyon, írja a Business Insider.tovább..

    További cikkek
    Az EU-ban átlagosan 35,6 évet kell dolgozni

    Az Eurostat felméréséből kiderül az Európai Unió tagállamaiban a 15 éves munkaképes lakosság várhatóan munkában töltött éveinek száma... Teljes cikk

    Megszületett az ítélet a buszsofőr ügyében

    Két év felfüggesztett fogházbüntetésre ítélte a Nyíregyházi Járásbíróság kedden, nem jogerősen azt a buszsofőrt, aki halálos közúti... Teljes cikk

    Nyári Dolce Vita, ez is employer branding?

    Véget ért a nyár és szabadságolási időszak. Tanácsadóként szeretnénk beszámolni néhány érdekes megfigyelésünkről. A nyári hónapok alatt... Teljes cikk

    Tiltakoztak a francia fuvarozók a munkajogi reform ellen

    Forgalomlassító megmozdulásokat tartottak hétfőn országszerte a francia fuvarozók a munkajogi reform elleni tiltakozásul két mérsékeltnek tekintett... Teljes cikk

    Többen is pályáztak az Air Berlin megszerzésére

    A Zeitfracht nevű berlini logisztikai társaság megvásárolná az Air Berlin teherszállítással foglalkozó részlegét és a repülőgépeket üzemben... Teljes cikk

    Kapcsolódó tartalmaink 1 2 3 Bezár