kapubanner for mobile
Megjelent: 12 éve

Toborzási-kiválasztási szoftver a gyakorlatban

Napjaink egyik égető HR problémája a munka- és időigényes, emellett költséges toborzási-kiválasztási feladatok, illetve folyamatok racionalizálása, hatékonyságuk javítása, ideális esetben költségek csökkentésével együtt. Azt szakmabéliként bizonyára mindnyájan tudjuk, hogy a toborzás-kiválasztás jól szervezettségének és költséghatékonyságának kvázi "„mesterei" azok a személyzeti tanácsadó / munkaerő-közvetítő cégek, amelyek tevékenységének legjelentősebb hányadát éppen a toborzásba és kiválasztásba fektetett idő, munka és pénz képezi.

Mindezekből kiindulva kérdeztük meg a problémáról Beck Zsoltot, a jelenleg mintegy 200 aktuális keresési megbízással rendelkező Beck & Partners International HR Consulting ügyvezetőjét. Kíváncsiak voltunk, hogyan kezelik ezt a rengeteg nyitott pozíciót, milyen erőforrásokat használnak, milyen eredményekkel. Zsolt egyébként több mint 10 éve dolgozik fejvadász / munkaerő-közvetítő területen, irányítása alatt ezernél is több munkavállalónak találtak új állást.


Hatékonyság és funkcionalitás - kéz a kézben




Beck Zsolt szerint a probléma legkézenfekvőbb megoldása a kifejezetten e célokra kifejlesztett - azaz a toborzás-kiválasztás folyamataira optimalizált - szoftver, amely amellett, hogy a projektek precíz nyilvántartását és saját jelöltadatbázis építését teszi lehetővé, kész megoldást jelent

a pályázók részben (vagy egészben) automatizált előszűrésére, állásinterjúk szervezésére, adminisztrációjára, valamint a pályázók részére kiküldendő visszajelzésekre.

Ez utóbbi pedig meglepően fontos, hiszen a legtöbb piackutatási eredmény azt mutatja, hogy az álláskeresők egyik legnagyobb problémája, hogy a legtöbb esetben nem kapnak konkrét visszajelzést pályázatuk kapcsán, csak a szokásos, automatikus "köszönjük pályázatát" típusú válaszokat.

Beck Zsolt elmondta, hogy a cége által használt szoftver segítségével, egy-egy researcher kolléga esetében napi 1-1,5 óra munkaidő megtakarítást sikerült elérniük, ami egy 20 munkanapos hónap esetében 2-3 napnyi megspórolt munkaidőt jelent. Így lényeges több megbízást tudnak teljesíteni ugyanannyi idő alatt, miközben nyilvántartásuk és adatbázisaik a legapróbb részletekig tárolnak minden olyan információt, ami a későbbiekben további hasznukra lehet a munkavégzés során.

Mint azt megtudtuk, a Beck & Partners a HR Felhő nevű toborzási-kiválasztási szoftver egy speciálisan a cég igényeire szabott verzióját használja. A HR Felhő egy webes alapú, azaz szimpla Internet böngésző program segítségével elérhető komplex rendszer, amelynek moduláris felépítése teljes testre szabhatóságot biztosít.


Alapértelmezésben ez egy vállalati HR oldalra készült rendszer, amelyet a Beck & Partners esetében munkaerő-közvetítői opciókkal egészítettek ki:



  • teljes ügyfél- / potenciális ügyfélnyilvántartást valósít meg,
  • tárgyalások szervezésére és azok adminisztrációjára alkalmas,
  • valamint dokumentumtárolásra is használható.


    Mindezek mellett a HR Felhő révén egy komplex karrierportál is működtethető:



  • opcionális tartalomkezelő modullal rendelkezik,
  • automata hírlevél rendszere van,
  • a feltöltött állások között részletes kereséseket végezhetnek az álláskeresők,
  • továbbá XML alapú hírfolyama révén külső weboldalakra is egyszerűen és automatikusan juttathatja el a megjelent álláshirdetéseket.


    Miért más a HR Felhő?



    Zsolt szerint a számtalan hasznos funkció közül, a HR Felhő két legnagyobb előnye a piacon lévő hasonló szoftverekhez képest, az előszűrési feladatok automatizálhatósága, valamint a pályázók felé történő gyors és pontos visszajelzés lehetősége.

    Az előszűrési funkció egy olyan kérdőív szerkesztő modul, amellyel az egy-egy keresési projekthez kapcsoltan, illetve a keresés kritériumaira szabottan készíthetnek általános, vagy éppen időkorláttal ellátott szakmai, vagy nyelvi teszteket. Mindezt úgy, hogy a kész kérdőívet a rendszer az adott projektre jelentkező pályázóknak automatikusan kiküldi és kiértékeli, majd a pályázókat a projekt alatt a teszten elért eredménye alapján rendezi sorba. Ezzel a researcher kollégák munkája jelentősen egyszerűsödik, hiszen a legjobb eredményt elért pályázók nagyobb valószínűséggel felelnek meg a követelményeknek, így rögtön a minőségi szakemberekkel foglalkozhatnak, elkerülve a sok száz alkalmatlan pályázó önéletrajzának megnyitásával, átnézésével járó, felesleges és időigényes köröket.

    A Zsolt által kiemelt másik nagy előny a pályázók részére küldött visszajelzés. Ezt a funkciót a HR -es kollégák által egyszerűen elérhető (minden jelentkező adatlapján elhelyezett) gyorsmenüből kell használni. Az önéletrajz áttekintésekor a kiválasztást végző kolléga mindössze két kattintással jelezhet vissza az álláskeresőnek, attól függően, hogy alkalmasnak, vagy alkalmatlannak találta-e Őt. Ugyanez a helyzet a lezajlott személyes interjúk, vagy egyéb kiválasztási eseményeknél is, így mindig, minden pályázó a kiválasztási folyamatban elért lépcsőnek megfelelő, személyes e-mail üzenetet kap a cégtől.

    Amennyiben szeretne többet tudni a cikkben említett toborzási-kiválasztási szoftverről, látogassa meg a www.hrfelho.hu honlapot, ahol megtalálhatja a modulok részletes leírását és egyéb opcionális lehetőségekről is olvashat, vagy akár teljes értékű demo hozzáférést is igényelhet a rendszerhez.
    • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
    • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
    • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
    • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
    További cikkek
    Úton a felsővezetői lét felé - hogyan segíthet egy mentor a cél elérésben?

    Bartha Edit és Verebélyi Péter évekig kollégák voltak egy multinacionális vállalatnál. Edit Péter tanácsára jelentkezett a Corvinus Executive... Teljes cikk

    Megtartott munkáltatói ígéretek

    A munkaerőpiac „köztes” szereplői, azaz a munkaerő szolgáltatók – tehát a Pannon-Work cégcsoport is – a munkáltatói márka tekintetében is... Teljes cikk

    Csodálatos panoráma - végtelen látvány Ez a Hotel Ózon és a hamarosan nyíló Infinity étterem a Mátra szívében!

    Amikor rendezvényünk számára helyszínt keresünk, akkor általában több hasonló ajánlat között kell kiválasztanunk a legjobbat és a... Teljes cikk