Megjelent: 11 hónapja

Tömeges csődre és az ellátási lánc súlyos zavaraira figyelmeztetik Orbán Viktort a fuvarozók

A Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete és a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete szerint indokolt a hazai fuvarozók tankolását mielőbb limitmentessé tenni, és a gázolajat 480 forint/literes hatósági áron biztosítani számukra.

Közös levelet írt Orbán Viktornak és Gulyás Gergelynek a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete (NiT Hungary) és a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE), melyben arra kérik őket, hogy a magyar családok és vállalkozások védelmét haladéktalanul ki kell terjeszteni a mintegy 130 ezer munkavállalót foglalkoztató közúti személy- és áruszállító vállalkozásokra is.

Mint írják, a március 10-i rendkívüli kormányinfón bejelentett döntések sokkolták a hazai közúti árufuvarozó vállalkozásokat. A négy napos kamionstop egyeztetés nélküli, azonnali elrendelése felborította az előre tervezett fuvarfeladatokat, amely nemcsak a fuvarozó vállalkozásokat, hanem a magyarországi és nemzetközi gyártóvállalkozásokat is érzékenyen érintette. Az érdekképviseletek tiltakozását követően, később bejelentett két 10 órás időablak enyhítette ugyan a helyzetet, de a gazdasági szereplők egy része máris kötbér fizetési kötelezettségről kapott értesítést partnereitől, mert a szombati és hétfői szállítási időkkel tervezte teljesíteni megbízásait.

A levél írói szerint az üzemanyagot érintő bejelentés, miszerint a fuvarozók csak piaci áron, és korlátozott mennyiségben tankolhatnak, súlyos válsághelyzetet teremt a pénzügy tartalékokkal alig rendelkező mikro-, kis- és középvállalkozásoknál, akiknek egyik pillanatról a másikra kellene érvényesíteni áraikban a minimum 20 százalékos díjemelést, miközben pillanatnyilag az sem tisztázott, hogy valójában milyen áron jutnak napi szinten üzemanyaghoz. Amennyiben a díjemelést nem tudják azonnal érvényesíteni a szolgáltatási díjaikban a vállalkozások – ideértve az autóbuszos személyszállító és a teherfuvarozó vállalkozásokat –, úgy a literenkénti több mint 200 forintos költségnövekedést a vállalkozások nem tudják kigazdálkodni, prognosztizálható a tömeges csőd

"Tisztelt Miniszterelnök Úr! Tisztelt Miniszter Urak! A magyar családok és vállalkozások védelmét haladéktalanul ki kell terjeszteni a mintegy 130 ezer munkavállalót foglalkoztató közúti személy- és áruszállító vállalkozásokra is. Enélkül nemcsak az ebből élő családok megélhetése kerül veszélybe, hanem a teljes ellátási lánc is súlyos zavarokra számíthat. Ezért kérjük a kormányzat intézkedését, hogy a magyar adószámmal rendelkező közúti fuvarozó vállalkozások kerüljenek vissza a hatósági áras tankolás védőernyője alá május 15-ig, vagy ameddig az intézkedést a Kormány fenntartja" - áll a levélben.

A két szervezet szerint az üzemanyagellátási zavarokat nem a magyar haszongépjárművek, hanem a hazánkon keresztül tranzitáló, a tankolásaikat az elmúlt hónapokban következetesen Magyarországra időzítő külföldi haszongépjárművek okozták. Álláspontjuk szerint nem a magyar vállalkozásokat kell  megfosztani az üzemanyagárstop előnyeitől, hanem a külföldieket kell távol tartani a magyarországi tankolásoktól, akár teljes tilalmat, vagy a 3,5-7,5 tonna közötti járműveknél 50, a 7,5 tonna feletti járműveknél 100 liter, piaci áron történő tankolás engedélyezésével. Rámutatnak arra is, hogy a jelenlegi szabályok mellett (200 literes korlátozás) a nemzetközi viszonylaton dolgozó járművek csak úgy tudják a megbízásaikat elvégezni, ha túlnyomórészt külföldön tankolnak, ami pedig az állam számára jelent jelentős jövedéki adó kiesést.

A NiT Hungary és az MKFE indokoltnak tartja a

  • hazai fuvarozók tankolását mielőbb limitmentessé tenni, és
  • a gázolajat 480 forint/literes hatósági áron biztosítani számukra,

függetlenül attól, hogy azt külső üzemanyagkutakon vagy nagykereskedelmi végfelhasználóként a saját belső kutjaikon tankolják.

 

fotó: unsplash

  • 2023.02.08Az MT. új szabályai - munkajogi aktualitások, változások 2023. Az Országgyűlés 2022. decemberében módosította a munka törvénykönyvéről szóló 2012. évi I. törvényt, mely több pontban is módosult a korábbiakhoz képest. On-line programunk keretében szeretnénk bemutatni résztvevőinknek a módosításban érintett részeket, aktualitásokat gyakorlati megközelítésben. Részletek Jegyek
  • 2023.02.15Hoshin Kanri képzés A Hoshin Kanri, amely a minőségi termékek és szolgáltatások biztosítása érdekében a változásmenedzsment projektek lebontásával segíti elő az egész vállalatra kiterjedő stratégiai tervezést, ezáltal megvalósítja a munkafolyamatok racionális napi menedzsment rendszerének hosszú távú kialakítását a szervezetnél. A Hoshin Kanri módszer megismerése és a stratégiai célok lebontása, célmegállapodások megkötése, erőforrás és projekttervek, akció meghatározása a célok elérése érdekében. Részletek Jegyek
  • 2023.02.16Lean black belt képzés A képzés során a résztvevő megismerhetik azokat a haladó és új lean módszereket, illetve az Ipar 4.0-hoz kapcsolódó fejlesztéseket, amelyek ráépülnek és kiegészítik a korábbi lean ismereteiket, ezzel szélesebb körben tudják a szervezetüknél folyó lean bevezetést támogatni. Részletek Jegyek
  • 2023.03.22recruiTECH konferencia A recruiTECH elsősorban HR vezetőknek, toborzóknak, toborzási vezetőknek, employer branding specialistáknak és learning & development szakembereknek szól, akik napi szinten küzdenek a toborzási céljaikért a munkaerőpiacon, akik keresik az új megoldásokat, melyek segítségével hatékonyabbá tehetik vállalatuk tevékenységét. Részletek Jegyek
További cikkek
A szakképzős pedagógusok is csatlakoznak a tanárok sztrájkjához

A PDSZ a mai napra hirdette meg a Szolidaritás Napját. Teljes cikk

400 új munkahely jön létre Nyíregyházán a 60 milliárd forintos beruházással

Az akkumulátortartó-takaró lemezeket gyártó üzemet megújuló energiára alapozzák. Teljes cikk

Az EU ajánlást fogadott el a minimáljövedelem bevezetésére

A javaslat egyik eleme szerint a tagállami hatóságoknak rendszeresen felül kell vizsgálniuk és adott esetben ki kell igazítaniuk a minimumjövedelem szintjét. Teljes cikk