kapubanner for mobile
Megjelent: 4 éve

Tömeges csődre és az ellátási lánc súlyos zavaraira figyelmeztetik Orbán Viktort a fuvarozók

A Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete és a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete szerint indokolt a hazai fuvarozók tankolását mielőbb limitmentessé tenni, és a gázolajat 480 forint/literes hatósági áron biztosítani számukra.

fuvarozás-

Közös levelet írt Orbán Viktornak és Gulyás Gergelynek a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete (NiT Hungary) és a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE), melyben arra kérik őket, hogy a magyar családok és vállalkozások védelmét haladéktalanul ki kell terjeszteni a mintegy 130 ezer munkavállalót foglalkoztató közúti személy- és áruszállító vállalkozásokra is.

Mint írják, a március 10-i rendkívüli kormányinfón bejelentett döntések sokkolták a hazai közúti árufuvarozó vállalkozásokat. A négy napos kamionstop egyeztetés nélküli, azonnali elrendelése felborította az előre tervezett fuvarfeladatokat, amely nemcsak a fuvarozó vállalkozásokat, hanem a magyarországi és nemzetközi gyártóvállalkozásokat is érzékenyen érintette. Az érdekképviseletek tiltakozását követően, később bejelentett két 10 órás időablak enyhítette ugyan a helyzetet, de a gazdasági szereplők egy része máris kötbér fizetési kötelezettségről kapott értesítést partnereitől, mert a szombati és hétfői szállítási időkkel tervezte teljesíteni megbízásait.

A levél írói szerint az üzemanyagot érintő bejelentés, miszerint a fuvarozók csak piaci áron, és korlátozott mennyiségben tankolhatnak, súlyos válsághelyzetet teremt a pénzügy tartalékokkal alig rendelkező mikro-, kis- és középvállalkozásoknál, akiknek egyik pillanatról a másikra kellene érvényesíteni áraikban a minimum 20 százalékos díjemelést, miközben pillanatnyilag az sem tisztázott, hogy valójában milyen áron jutnak napi szinten üzemanyaghoz. Amennyiben a díjemelést nem tudják azonnal érvényesíteni a szolgáltatási díjaikban a vállalkozások – ideértve az autóbuszos személyszállító és a teherfuvarozó vállalkozásokat –, úgy a literenkénti több mint 200 forintos költségnövekedést a vállalkozások nem tudják kigazdálkodni, prognosztizálható a tömeges csőd

"Tisztelt Miniszterelnök Úr! Tisztelt Miniszter Urak! A magyar családok és vállalkozások védelmét haladéktalanul ki kell terjeszteni a mintegy 130 ezer munkavállalót foglalkoztató közúti személy- és áruszállító vállalkozásokra is. Enélkül nemcsak az ebből élő családok megélhetése kerül veszélybe, hanem a teljes ellátási lánc is súlyos zavarokra számíthat. Ezért kérjük a kormányzat intézkedését, hogy a magyar adószámmal rendelkező közúti fuvarozó vállalkozások kerüljenek vissza a hatósági áras tankolás védőernyője alá május 15-ig, vagy ameddig az intézkedést a Kormány fenntartja" - áll a levélben.

A két szervezet szerint az üzemanyagellátási zavarokat nem a magyar haszongépjárművek, hanem a hazánkon keresztül tranzitáló, a tankolásaikat az elmúlt hónapokban következetesen Magyarországra időzítő külföldi haszongépjárművek okozták. Álláspontjuk szerint nem a magyar vállalkozásokat kell  megfosztani az üzemanyagárstop előnyeitől, hanem a külföldieket kell távol tartani a magyarországi tankolásoktól, akár teljes tilalmat, vagy a 3,5-7,5 tonna közötti járműveknél 50, a 7,5 tonna feletti járműveknél 100 liter, piaci áron történő tankolás engedélyezésével. Rámutatnak arra is, hogy a jelenlegi szabályok mellett (200 literes korlátozás) a nemzetközi viszonylaton dolgozó járművek csak úgy tudják a megbízásaikat elvégezni, ha túlnyomórészt külföldön tankolnak, ami pedig az állam számára jelent jelentős jövedéki adó kiesést.

A NiT Hungary és az MKFE indokoltnak tartja a

  • hazai fuvarozók tankolását mielőbb limitmentessé tenni, és
  • a gázolajat 480 forint/literes hatósági áron biztosítani számukra,

függetlenül attól, hogy azt külső üzemanyagkutakon vagy nagykereskedelmi végfelhasználóként a saját belső kutjaikon tankolják.

 

fotó: unsplash

  • 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.09Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben. A konferencia ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A program és a regisztráció a jegyek menüpont alatt.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Erre használják a magyar vállalatok az AI-t

A vállalati felhasználók többsége elégedett a mesterséges intelligenciával, bevezetését megtérülő befektetésnek tartja, az előnyök közül... Teljes cikk

Ezek a cégek nyerték Az Év Családbarát Vállalata díjat

Hat kategóriában adták át az elismeréseket. A mostani nyertesekkel együtt 68 hazai cég viselheti a Családbarát Vállalat címet. Teljes cikk

Felmérés: a magyar cégek többsége NAV ellenőrzésre számít fél éven belül

Az európai kereslet visszaesése és a digitális átállás miatt aggódnak leginkább a hazai vállalatok – mutat rá az EY közel 200 pénzügyi és... Teljes cikk