Megjelent: 5 hónapja

Tömeges csődre és az ellátási lánc súlyos zavaraira figyelmeztetik Orbán Viktort a fuvarozók

A Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete és a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete szerint indokolt a hazai fuvarozók tankolását mielőbb limitmentessé tenni, és a gázolajat 480 forint/literes hatósági áron biztosítani számukra.

Közös levelet írt Orbán Viktornak és Gulyás Gergelynek a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete (NiT Hungary) és a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE), melyben arra kérik őket, hogy a magyar családok és vállalkozások védelmét haladéktalanul ki kell terjeszteni a mintegy 130 ezer munkavállalót foglalkoztató közúti személy- és áruszállító vállalkozásokra is.

Mint írják, a március 10-i rendkívüli kormányinfón bejelentett döntések sokkolták a hazai közúti árufuvarozó vállalkozásokat. A négy napos kamionstop egyeztetés nélküli, azonnali elrendelése felborította az előre tervezett fuvarfeladatokat, amely nemcsak a fuvarozó vállalkozásokat, hanem a magyarországi és nemzetközi gyártóvállalkozásokat is érzékenyen érintette. Az érdekképviseletek tiltakozását követően, később bejelentett két 10 órás időablak enyhítette ugyan a helyzetet, de a gazdasági szereplők egy része máris kötbér fizetési kötelezettségről kapott értesítést partnereitől, mert a szombati és hétfői szállítási időkkel tervezte teljesíteni megbízásait.

A levél írói szerint az üzemanyagot érintő bejelentés, miszerint a fuvarozók csak piaci áron, és korlátozott mennyiségben tankolhatnak, súlyos válsághelyzetet teremt a pénzügy tartalékokkal alig rendelkező mikro-, kis- és középvállalkozásoknál, akiknek egyik pillanatról a másikra kellene érvényesíteni áraikban a minimum 20 százalékos díjemelést, miközben pillanatnyilag az sem tisztázott, hogy valójában milyen áron jutnak napi szinten üzemanyaghoz. Amennyiben a díjemelést nem tudják azonnal érvényesíteni a szolgáltatási díjaikban a vállalkozások – ideértve az autóbuszos személyszállító és a teherfuvarozó vállalkozásokat –, úgy a literenkénti több mint 200 forintos költségnövekedést a vállalkozások nem tudják kigazdálkodni, prognosztizálható a tömeges csőd

"Tisztelt Miniszterelnök Úr! Tisztelt Miniszter Urak! A magyar családok és vállalkozások védelmét haladéktalanul ki kell terjeszteni a mintegy 130 ezer munkavállalót foglalkoztató közúti személy- és áruszállító vállalkozásokra is. Enélkül nemcsak az ebből élő családok megélhetése kerül veszélybe, hanem a teljes ellátási lánc is súlyos zavarokra számíthat. Ezért kérjük a kormányzat intézkedését, hogy a magyar adószámmal rendelkező közúti fuvarozó vállalkozások kerüljenek vissza a hatósági áras tankolás védőernyője alá május 15-ig, vagy ameddig az intézkedést a Kormány fenntartja" - áll a levélben.

A két szervezet szerint az üzemanyagellátási zavarokat nem a magyar haszongépjárművek, hanem a hazánkon keresztül tranzitáló, a tankolásaikat az elmúlt hónapokban következetesen Magyarországra időzítő külföldi haszongépjárművek okozták. Álláspontjuk szerint nem a magyar vállalkozásokat kell  megfosztani az üzemanyagárstop előnyeitől, hanem a külföldieket kell távol tartani a magyarországi tankolásoktól, akár teljes tilalmat, vagy a 3,5-7,5 tonna közötti járműveknél 50, a 7,5 tonna feletti járműveknél 100 liter, piaci áron történő tankolás engedélyezésével. Rámutatnak arra is, hogy a jelenlegi szabályok mellett (200 literes korlátozás) a nemzetközi viszonylaton dolgozó járművek csak úgy tudják a megbízásaikat elvégezni, ha túlnyomórészt külföldön tankolnak, ami pedig az állam számára jelent jelentős jövedéki adó kiesést.

A NiT Hungary és az MKFE indokoltnak tartja a

  • hazai fuvarozók tankolását mielőbb limitmentessé tenni, és
  • a gázolajat 480 forint/literes hatósági áron biztosítani számukra,

függetlenül attól, hogy azt külső üzemanyagkutakon vagy nagykereskedelmi végfelhasználóként a saját belső kutjaikon tankolják.

 

fotó: unsplash

  • 2022.08.29Mit tegyél, hogy tőled vásároljanak? Értékesítése mindig szükség van; nem csak akkor, ha a cégnek jól megy, de akkor is, amikor nehéz időszak következik. Részletek Jegyek
  • 2022.09.16HR és Munkajog modul I.: A munkaviszony keletkezése / Beléptetés Kettő az egyben: egyszerre HR és munkajogi megközelítésben: a munkaszerződés, általános magatartási követelmények, adatvédelem és más, fontos témák neves oktatóktól, mint Berke Gyula, Bankó Zoltán. Részletek Jegyek
  • 2022.09.28 recruiTECH BLUE Kékgalléros foglalkoztatók, termelő logisztikai vállalatok = recruiTECH BLUE konferencia, ahol újra a fizikai toborzáson lesz a hangsúly. Harmadik országbeliek foglalkoztatása, szállásoltatás, online toborzás, outsourcing és még számos aktuális téma! Részletek Jegyek
  • 2022.10.05Tréning Kerekasztal Konferencia 2022. Folytonos változások, aggodalom, stressz, hybrid működés, motivációvesztés, soha nem látott fluktuáció - napjainkban számos már korábban is tapasztalt és rengeteg új kihívással küzdenek a cégvezetők, HR és képzési szakemberek. Az idei Tréning Kerekasztal konferencia több évtizedes hagyományt követve az aktuális szervezeti és HR kihívásokra ad válaszokat és bemutatja a magyar piac vezető tréningcégeinek legújabb fejlesztéseit és tapasztalatait. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
KSH: 508 300 forint volt a havi bruttó átlagkereset az első negyedévben

Szabolcs-Szatmár, Békés és Borsod-Abaúj-Zemplén megyében volt a legalacsonyabb a bruttó átlagkereset. Teljes cikk

Nem kaptak béremelést, sztrájkolhatnak is a vasutasok

A vasutas szakszervezet az inflációval egyenértékű emelést szeretne elérni. Teljes cikk

Tömeges elbocsátások jöhetnek az építőiparban

A szakértők szerint segédmunkások tömegétől kell majd elköszönni, ha jövőre csökken az építőipar teljesítménye. Teljes cikk

Facebook