8 cikk a(z) reakció címkével:

Így fordítsd előnyödre a váratlan helyzeteket

2 hónapja Minden cég, vezető, munkavállaló életében vannak váratlan helyzetek, ez elkerülhetetlen. Van, aki kifejezetten szereti ezeket a kihívásokat, míg másokat stresszel az ilyen szituáció, így nagyon másként reagálunk. Bár némileg paradoxonnak tűnik, bizonyos váratlan helyzetekre fel lehet készülni, míg másokat egyáltalán nem lehet bejósolni, így elsősorban magunkon dolgozhatunk abból a szempontból, hogy ilyenkor mennyire hagyjuk érzelmeinket eluralkodni, mennyire tudunk vezetőként profi módon reagálni, a környezetünket is megnyugtatni, a változást lehetőséggé formálni. Mindezekre keresték a választ a Hammel and Hochreiter Business és Management Consulting „Várd a váratlant” címmel szervezett üzleti reggelijének szakértői. Teljes cikk...


Munkahelyi stresszkalauz - 1. rész

3 hónapja Cikksorozatunkban a munkahelyi stresszel foglalkozunk. Az alapoktól indulva sorra vesszük a stressz definícióját, szervezetünkre gyakorolt hatásait, különböző forrásait, a stressz kezelésének lehetséges módjait, és írunk az aktuális jogszabályi háttérről is. Az első részben a stressz fogalma és a szervezetünkben történő folyamatok kapnak helyet. Teljes cikk...


Negatív reakciók kezelése teljesítményértékeléskor

3 éve Legtöbbször a vezetők képtelenek megfejteni, hogyan fognak reagálni egyes dolgozók a teljesítményértékeléskor. Fontos, hogy egyértelmű legyen a visszajelzés, és az is,hogy ösztönző hatású legyen. A munkavállalók sokszor számonkérésnek érzik a teljesítményértékelést, ami stresszforrás lehet. A leggyakoribb lehetséges válaszreakciók ismeretében talán könnyebben fel tudunk készülni egy ilyen beszélgetésre: akár visszajelzők, akár visszajelzést fogadók vagyunk. Teljes cikk...


Elfojtás, hárítás, azonosulás, izoláció - melyiket választja?

4 éve Nem új keletű az a megállapítás, hogy életünkben folyamatosan jelen vannak olyan helyzetek, melyek stresszt váltanak ki belőlünk. A köznyelvben a „stressz" szó legtöbbször negatív kicsengésű, olyankor használjuk, amikor valamilyen szituációban kellemetlen érzésünk támad. Azonban a stresszre adott reakció kimenetelétől függően megkülönböztetünk pozitív (eustressz) és negatív stressz (disztressz) élményeket. Teljes cikk...


Tíz nyerő válasz állásinterjún

7 éve Szinte minden állásinterjún előjönnek kritikus, kellemetlen kérdések. Hogyan lehet ezekre frappánsan reagálni? Egy képzelt interjún mutatunk példákat. Teljes cikk...


Így "élhetjük túl" a főnök hibáit

8 éve Nem minden főnök rossz, de Vajda Tamás szervezeti pszichológus szerint sokuknak van fatális vezetői hiányossága. Egyesek nem tudnak sorrendet felállítani, mások nem kommunikálnak jól, de egyszerűen csak gonoszok is akadnak köztük. A szakember tapasztalata szerint a legtöbb panasz a vezetői kommunikációra érkezett - cikkezi a Világgazdaság. Teljes cikk...


Méltányosnak tartják a SZÉP-kártya jutalékát

8 éve Méltányosnak nevezte a Magyar Fürdőszövetség ügyvezető elnöke és a Turisztikai és Vendéglátó Munkaadók Országos Szövetsége (Vimosz) főtitkára a Széchenyi Pihenő Kártya (SZÉP-kártya) kapcsolódó szolgáltatásainak 1,5 százalékos jutalékát. Teljes cikk...


A válság a munkahelyi morált is tönkreteheti

10 éve A romló gazdasági mutatók a munkahelyi viselkedés változását hozták. A norma azonban nem jelent értékváltást, mert nem biztos, hogy a korábbi status quo egyáltalán hordozott magában bármilyen többletet. Ráadásul, a válság mást jelent a munkavállalóknak és az üzleti szférának. Vannak olyan résztvevői a gazdasági életnek, amelyek nem csak a negatívumokat látják. Teljes cikk...