kapubanner for mobile
Megjelent: 7 éve

2018 a munkavállalói élmény éve

Az idei év a munkavállalói élmény éve a vállalkozásfejlesztők szerint. Az employer branding egyik alapeleme maga az iroda, most felmérés készült arról, hogy mitől lesz vonzó vagy épp elutasított egy munkakörnyezet. A kutatásból az derült ki, hogy a munkavállalóknak nincsenek elrugaszkodott igényei. Az egészséges, kényelmes iroda fontos, továbbá - elsősorban a fiatalabb generáció számára - a megfelelő technológiai felszereltség elengedhetetlen a hatékony munkavégzéshez.

Milyen munkatérben dolgoznának szívesen? Milyen szempontokat vesznek figyelembe, ha új munkahelyet kell választaniuk? Egyáltalán szempont-e az iroda kialakítása? Az OFFISEVEN nemrég felmérte, hogy milyen elvárásaik vannak az irodai dolgozóknak a munkakörnyezetükkel szemben.

Open office: utálják! Vagy mégsem?



A kutatás leglényegesebb megállapítása, hogy a magánszféra a munkahelyeken is nagyon fontos, épp ezért az open office népszerűtlen a munkavállalók körében. Ugyanakkor megfelelő keretek között a munkavállalók jelentős csoportja - a válaszadók 30%-a - nem utasítja el az egyterű irodát. A válaszokból kiderül, hogy 10-12 kolléga jól megférhet egy légtérben. A létszám mellett az is meghatározó, hogy kikkel kell egy irodában lenniük. Az azonos munkakörben vagy közös projekten dolgozók jelenléte előnyöket is jelent, így ez elfogadható. Az open office nem népszerű, épp ezért megfelelően kell kialakítani, hogy jól működő, szerethető munkatér legyen.

Az én asztalom, az én váram



A saját tér nagyon fontos, a munkahelyeken is, ez derül ki a válaszokból. A design szerepe korántsem olyan jelentős, mint ahogy azt sokan gondolják a csend, a kényelem és az ergonómia mind megelőzik!

A munkavállaló többsége számára - a válaszadók 86%-a nyilatkozott így - az a legfontosabb, hogy legyen saját asztala, munkaállomása. Ez a privát terület, amelyet otthonossá tehet, ahol megtalálja előző nap otthagyott eszközeit. Emellett elengedhetetlen - a megkérdezettek 75%-a számára - , függetlenül az iroda nagyságától, hogy legyenek olyan kisebb zugok, fülkék, ahonnan magánügyben telefonálhatnak.

Kényelem a küllem felett



A vállalkozások arra törekednek, hogy a cég image, brandje tükröződjön a kialakításon, a design jelentős szerepet kap ilyenkor. A felmérésből azonban kiderül, hogy a munkavállalók számára a design kevés - a megkérdezettek 39 %-a közepesen fontosnak jelölte -, az ergonómia sokkal fontosabb számukra - 56 % számára nagyon fontos. Kiemelendő szempont a kényelem, a gerinckímélő szék, megfelelő asztal és a minőségi bútorokkal felszerelt iroda, és ezek megfelelő elhelyezése a munkatereken belül.

Kell a változatosság!



Felmérésünkből kiderült, hogy a fiatalok szívesen vennék, ha -funkciójában is- több, különböző munkatér állna rendelkezésükre munkahelyükön. A tevékenység jellegétől is függ, hogy ki milyen környezetben dolgozik hatékonyan. Különbségek figyelhetőek meg szakterületenként. A felmérésünkben résztvevő IT területen dolgozók több mint 30%-a számára a csendes környezet ideális a munkához, ez az átlagosnál magasabb arány. Egyszerre kell lehetőséget nyújtani arra, hogy nyugodtan, hatékonyan dolgozhassanak a kollégák és ezzel párhuzamosan az együttműködést is ösztönözzük.

Korábban az iroda berendezése székek és asztalok tologatását jelentette. A technológiai fejlődés és az igények változása az irodai térszervezést is átalakította. Ma a formális munkatérben jó minőségű szék, megfelelően elrendezett tér és beállított eszközök kellenek. De emellett a közös, kreatív problémamegoldó munkához egészen más környezet, informális tér kell. Az otthonosabb, nappali jellegű vagy épp kávéházakat idéző kötetlenebb munkakörnyezet hatékonyabbá teszi a csapatmunkát. A legnagyobb kihívás megtalálni a két munkatér közötti megfelelő arányt.
  • 2024.10.082024.10.08 – 12.12 Díjmentes Vezetői Egynapos programok Díjmentes Vezetői Egynapos programsorozatunkat a nagy érdeklődésre való tekintettel folytatjuk. Képzéseinken szemléletet, azonnal alkalmazható tudást adunk, módszereket és gyakorlatok próbálhatnak ki a résztvevők, mindezt teljesen díjmentesen. A nyílt programokat olyan vezetőknek, munkavállalóknak ajánljuk, akik szeretnék bővíteni tudásukat és látásmódjukat. A képzések különlegessége, hogy bármelyik téma vállalati képzés formájában is megvalósítható, melyre támogatás igényelhető a GINOP PLUSZ-3.2.1-21 pályázati alapból. Pályázati forródrót: +36 20 338 3808info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.10.10Pannon Munkajogi Akadémia Programunkat az on-line térben tervezzük megvalósítani, ezzel is támogatva a hatékony idő kihasználását. Előadás-sorozatunk célja, hogy egy-egy munkajogi területet részletesebben is bemutassunk, lehetőséget teremtve a joggyakorlat alkalmazásának megismerésére. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.11.13Mérlegen a hibrid munkavégzés - Trendek és vállalati jó gyakorlatok a távmunka új korszakában Az esemény célja, hogy összehozza a különböző iparágak vezetőit, legjobb vállalati gyakorlatait, hogy megosszák gondolataikat és megvitassák a rugalmas foglalkoztatás jövőjét és annak vállalati kultúrákra gyakorolt hatásait, úgy mint a távmunka transzformációja, új innovációk és a mesterséges intelligencia hatásai, munkavállalói preferenciák, jogi megoldások, hatékonysági kérdések távolról, valamint vezetői kihívások és vállalati stratégiák a hibrid munka világában.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.11.21Pannon HR Konferencia Debrecen Lehetőséget biztosítsunk a HR-es közösségnek, hogy megvitassák az aktuális kihívásokat, trendeket, valamint hogy szakmai újdonságokkal ismerkedhessenek meg. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Útmutató munkamániásoknak - avagy hogy szerezzük vissza az életünk feletti kontrollt?

Munkamánia az, amikor a munka uralja a gondolatokat és a tevékenységeket az élet egyéb oldalainak kárára, beleértve ebbe a szociális kapcsolatokat... Teljes cikk

Nem törlik el, csak az irodai dolgozók részére nem kell biztosítani az üzemorvosi vizsgálatot

Nagyjából évente négymillió munkavállalót érintenek a munkaalkalmassági orvosi vizsgálatok. Ezek közül körülbelül egymillió szellemi munkakört... Teljes cikk

Kötelező orvosi alkalmassági vizsgálat: mi változott szeptember 1-től?

Széles körben elterjedt a hír, hogy szeptember 1-jétől már nem kötelező általánosságban a munkavállalók orvosi alkalmassági vizsgálata, az már... Teljes cikk