Megjelent: 4 éve

2018 a munkavállalói élmény éve

Az idei év a munkavállalói élmény éve a vállalkozásfejlesztők szerint. Az employer branding egyik alapeleme maga az iroda, most felmérés készült arról, hogy mitől lesz vonzó vagy épp elutasított egy munkakörnyezet. A kutatásból az derült ki, hogy a munkavállalóknak nincsenek elrugaszkodott igényei. Az egészséges, kényelmes iroda fontos, továbbá - elsősorban a fiatalabb generáció számára - a megfelelő technológiai felszereltség elengedhetetlen a hatékony munkavégzéshez.

Milyen munkatérben dolgoznának szívesen? Milyen szempontokat vesznek figyelembe, ha új munkahelyet kell választaniuk? Egyáltalán szempont-e az iroda kialakítása? Az OFFISEVEN nemrég felmérte, hogy milyen elvárásaik vannak az irodai dolgozóknak a munkakörnyezetükkel szemben.

Open office: utálják! Vagy mégsem?



A kutatás leglényegesebb megállapítása, hogy a magánszféra a munkahelyeken is nagyon fontos, épp ezért az open office népszerűtlen a munkavállalók körében. Ugyanakkor megfelelő keretek között a munkavállalók jelentős csoportja - a válaszadók 30%-a - nem utasítja el az egyterű irodát. A válaszokból kiderül, hogy 10-12 kolléga jól megférhet egy légtérben. A létszám mellett az is meghatározó, hogy kikkel kell egy irodában lenniük. Az azonos munkakörben vagy közös projekten dolgozók jelenléte előnyöket is jelent, így ez elfogadható. Az open office nem népszerű, épp ezért megfelelően kell kialakítani, hogy jól működő, szerethető munkatér legyen.

Az én asztalom, az én váram



A saját tér nagyon fontos, a munkahelyeken is, ez derül ki a válaszokból. A design szerepe korántsem olyan jelentős, mint ahogy azt sokan gondolják a csend, a kényelem és az ergonómia mind megelőzik!

A munkavállaló többsége számára - a válaszadók 86%-a nyilatkozott így - az a legfontosabb, hogy legyen saját asztala, munkaállomása. Ez a privát terület, amelyet otthonossá tehet, ahol megtalálja előző nap otthagyott eszközeit. Emellett elengedhetetlen - a megkérdezettek 75%-a számára - , függetlenül az iroda nagyságától, hogy legyenek olyan kisebb zugok, fülkék, ahonnan magánügyben telefonálhatnak.

Kényelem a küllem felett



A vállalkozások arra törekednek, hogy a cég image, brandje tükröződjön a kialakításon, a design jelentős szerepet kap ilyenkor. A felmérésből azonban kiderül, hogy a munkavállalók számára a design kevés - a megkérdezettek 39 %-a közepesen fontosnak jelölte -, az ergonómia sokkal fontosabb számukra - 56 % számára nagyon fontos. Kiemelendő szempont a kényelem, a gerinckímélő szék, megfelelő asztal és a minőségi bútorokkal felszerelt iroda, és ezek megfelelő elhelyezése a munkatereken belül.

Kell a változatosság!



Felmérésünkből kiderült, hogy a fiatalok szívesen vennék, ha -funkciójában is- több, különböző munkatér állna rendelkezésükre munkahelyükön. A tevékenység jellegétől is függ, hogy ki milyen környezetben dolgozik hatékonyan. Különbségek figyelhetőek meg szakterületenként. A felmérésünkben résztvevő IT területen dolgozók több mint 30%-a számára a csendes környezet ideális a munkához, ez az átlagosnál magasabb arány. Egyszerre kell lehetőséget nyújtani arra, hogy nyugodtan, hatékonyan dolgozhassanak a kollégák és ezzel párhuzamosan az együttműködést is ösztönözzük.

Korábban az iroda berendezése székek és asztalok tologatását jelentette. A technológiai fejlődés és az igények változása az irodai térszervezést is átalakította. Ma a formális munkatérben jó minőségű szék, megfelelően elrendezett tér és beállított eszközök kellenek. De emellett a közös, kreatív problémamegoldó munkához egészen más környezet, informális tér kell. Az otthonosabb, nappali jellegű vagy épp kávéházakat idéző kötetlenebb munkakörnyezet hatékonyabbá teszi a csapatmunkát. A legnagyobb kihívás megtalálni a két munkatér közötti megfelelő arányt.
  • 2022.01.19 Időgazdálkodás képzés A résztvevők felkészítése arra, hogy hatékonyabban tudják beosztani idejüket és hatékonyabban tudják elrendezni munkahelyi és otthoni teendőiket. Cél továbbá, hogy személyes hatékonyságuk növelése érdekében fejlődjenek a résztvevők kommunikációs stratégiái. Részletek Jegyek
  • 2022.01.24 Munkavédelmi technikus Munkavédelmi technikusra lehet szüksége minden olyan cégnek, amelynél kiemelten fontos a munkahelyi egészség és biztonság megvalósítása. A Munkavédelmi technikus ugyanis elősegíti a munkahelyi balesetek és foglalkozási megbetegedések megelőzését, valamint a munkavédelemre fordított költségek optimalizálást. Támogatja a munkáltatót a munkavédelmi kötelezettségek teljesítésében, ezzel hozzájárul a mulasztások és szabályszegések hátrányos személyi és anyagi következményeinek elkerüléséhez Részletek Jegyek
  • 2022.04.22BEMUTATKOZIK A teamwork2022 Képzelj el egy olyan kétnapos csapatépítő képzést, amely minden részletében a Te vállalati csapatodról szól. Jelentkezzetek az ország első csapatépítő eseményére, amelyre háromfős vállalati csapatokat várunk! Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
A beoltott amerikaiak kétharmada különadót vetne ki az oltatlanokra

Egy felmérés szerint a koronavírus ellen beoltott amerikaiak 67 százaléka támogatja, hogy az oltatlanok "koronavírus-különadót" fizessenek az... Teljes cikk

Nem alkotmányellenes az egészségügyi dolgozók kötelező védőoltása

Nem alkotmányellenes az egészségügyi dolgozók védőoltásra kötelezése - mondta ki az Alkotmánybíróság (Ab) a honlapján december 3-án közzétett határozatában. Teljes cikk

A cégek több mint fele tárol adatokat a koronavírussal diagnosztizált munkatársakról

A COVID-19 miatti technológiai átállás kapcsán egyre több kibertámadás éri a vállalatokat, miközben az IT-biztonság mellett az adatvédelem és a... Teljes cikk